Gå til innhold

Trives du i jobben din?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det negative ting med jobben og er du ofte lei? Skulle du ønske du jobbet med noe annet? Er det inntekten som styrer hva dere jobber med? Lurer på om det er vanlig for mange å være usikker eller er det bare meg.

 

Jeg trives generelt ganske bra i jobben min, både arbeidsplass og yrke. Men jeg er ofte lei, daglig nesten. Vurderer ofte annen utdanning og jobb. Men tenker samtidig at i det nye yrket vil det helt sikkert være ting jeg blir lei og ikke liker der også. Er så usikker! En del av yrkene jeg har vurdert betaler ikke bedre enn jobben jeg har i dag, og da frister jo det heller ikke særlig. Man ønsker jo å klatre lønnsstigen jevnt og trutt hele arbeidslivet. Tjener helt greit nå, ca 400 000. Når det er sagt, så vet jeg jo at jeg må bytte yrke etterhvert. Jobber som frisør og ser ikke for meg å ville jobbe som frisør som 40-50-åring, kroppen vil nok heller ikke være med på det heller mtp belastningsskader.

 

Er så lei av å ha det pyton og i neste øyeblikk stortrives på jobb. Hvordan har dere det og noen som har råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei...

 

Er så viktig å trives i jobben din, så hvis det virkelig er slik du bekriver så har du vel egentlig bestemt deg for å gå videre. Titter du på finn osv...?

 

Jeg har vært der du er nå, kjempe usikker på jobben jeg hadde før, men bestemte meg for å søke nye jobber, elsker jobben jeg har nå, vært her i bare to år, men kommer til å bli her i kanskje 20-30 år hvem vet men så mye trives jeg. Og her er det lønnsstigning hver år med ganske solide forøkninger, pass på at du ikke kommer til et sted hvor det kanskje stagnerer...vær nøye med at arbeidsgiveren er en solid bedrift med god vekst.

 

Kjenner følelsen din av å være lei og den suger, man er jo på jobb 40 timer i uka, du er kanskje mer? Håper det ordner seg..

 

Lykke til

Skrevet

NEI! Jeg hater jobben min. Hvert eneste sekund er ett ork. HATER!

Skrevet

Dessverre så har jeg den følelsen hver dag at jeg ikke holder ut å være i den jobben jeg har. Rett etter at jeg ble nyutdannet så fikk jeg baby. Da sønnen min ble halvannet år så måtte jeg komme meg ut i jobb, og da ble det denne jobben. Det er bra å ha erfaring fra dette stedet, men jeg trives ikke i det hele tatt med arbeidsoppgavene og en del annet.

 

Har lyst til å bytte jobb og er på utkikk, men siden jeg vil jobbe i en bestemt by på grunn av barna mine, så begrenser det seg noe. Er også litt redd for å gå inn i et nytt arbeidsforhold og at det skal gå ut over ungene. Har 3 barn. Er jurist, men jobber ikke som det selv om det er mange jurister som har den stillingen jeg har.

Skrevet

Jeg stortrives i jobben min, jobber i barnehage. Jeg har 3 små barn selv, så selvsagt blir jeg sliten av å ha barn rundt meg HELE tiden. Men det gir meg så utrolig mye å jobbe med barn. Jeg kunne aldri hatt en kontorjobb eller butikkjobb (har prøvd det...), jeg trivest best i yrker der jeg føler jeg gjør noe for mennesker, og der jeg føler jeg får noe igjen :) Jeg gleder meg til jobb hver eneste dag, og føler det ikke som et ork å komme meg på jobb. Noe som jeg har følt i de fleste andre jobbene mine. Så jeg har endelig funnet det jeg vil jobbe med..på tide, siden jeg er 30 år :P

Om du føler det sånn som du sier, så er det kanskje verdt å prøve noe annet? Ikke noe særlig å gå rundt å være misfornøyd med jobben...det er jo der du tilbringer mesteparten av tiden din, og da må du trivest! :)

Skrevet

Nei, gjør ikke det.

 

Jeg er straks ferdig utdannet og gleder meg til å ta fatt på en ny hverdag med ny jobb :)

Skrevet

Nå som "jobben" er å være hjemme med yndlingsmennesket mitt (datteren min) trives jeg veldig godt ja :)

 

Men for å svare ordentelig: har vært i samme bedrift i over 6 år; har alltid elsket jobben min; har jobbet hardt (og mye) og steget i gradene. Har en prestisjetung jobb å gå tilbake til når permisjonen er slutt, men klarer ikke glede meg :( Er redd arbeidspresset blir for stort når hverdagen må deles mellom å prestere på jobb og å være mamma samtidig :( Skulle gjerne vært hjemme ett år til jeg, men har desverre ikke råd til det :(

Skrevet

Jeg elsker jobben min! Dessverre er lønnen så dårlig (stipendiat) at det ser ut som jeg må gå tilbake til den jeg hadde tidligere (og som jeg virkelig mistrivdes i).

Skrevet

Jeg er veldig glad i jobben min. Det er mye jobb og en hard jobb, men jeg får god veiledning og har flotte kollegaer. Kunne ikke tenkt meg en annen jobb.

Skrevet

Til deg som jobber i barnehagen ( fulltid også?) og har 3 barn selv! WOW du inspirerer meg virkelig!!

 

Jeg trives i min kontor jobb hehe, men kunne aller helst tenke meg å jobbe minst mulig uansett...har barn som krever en del av meg, og er en del alene. Jobber 60%.

Skrevet

Takk for svar. Jeg trives så godt med kollegaene mine. Supert arbeidsmiljø og alltid så trivelige kunder. Mye latter og hyggelige samtaler iløpet av dagen. Alltid fornøyde kunder og jeg er dyktig i jobben min, hvis jeg får lov å skryte litt :P Jeg er stolt av svennebrevet mitt. Alt tyder på at jeg har det bra med jobben. Men ser at jeg deler ikke entusiasmen og arbeidsgleden som mine kollegaer har. Noen dager HATER jeg virkelig hår, hehe.

 

Men jeg vil mer. Føler ikke at det å være frisør er "nok". Jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg vil noe annet, men føler da igjen at jeg har kastet bort flere år hvis jeg ikke investerer mer i utdannelsen min lengre. Har studielån etter skolen og lærlingetiden og det er sure penger å betale tilbake hvis man ikke bruker utdannelsen lenger. Også tenker jeg at andre tenker: "endelig skjønte hun at frisør ikke er en ordentlig jobb, bare synd hun har kastet bort så mange år på det" (satt litt på spissen da)

 

Vet jeg ikke skal bry meg om sånt, jeg burde gjøre noe som gir meg mer, en jobb jeg virkelig elsker..

 

Huff håper jeg finner den..

 

Sukk fra HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...