Gå til innhold

Jeg RASER opp i vekt!!!!! :( PANIKK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 22. Gjett hvor mye jeg har gått opp! 9 kilo!!! Det er like mye som i uke 35 sist!!!

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil denne gangen! Forrige gang spiste jeg sikkert dobbelt så mye som nå. Men denne gangen legger jeg på meg som faen, uansett om jeg faktisk PRøVER å ikke gjøre det. Jeg får hetta!!!!!! Jeg pleier aldri å legge på meg! Jeg pleier å ha BMI på ca 18. Hvor tar kroppen min all legge-på-seg-energien fra?!?!? For å gå opp, må jeg jo dytte i meg mer enn jeg trenger. Men hvordan? Hvorfor? Jeg spiser jo ikke mer enn før jeg ble gravid! Er faktisk rimelig sikker på at jeg er GODT under 2000 kalorier om dagen. Og med det fysiske aktivitetsnivået mitt burde jeg forbrent det vekk og ikke lagt på meg mye. Men joda... FAEN!!!! Jeg har fått kjempemage allerede og digre, jævla JUR!!!! Føler det som at kroppen skal eksplodere og er livredd for å bli skikkelig feit!!! Og hva i alle dager skal jeg gjøre? :( :( :(

Og det rareste er at jeg ikke ser feit ut heller, jeg får på meg de samme buksene som før jeg ble preggers. Hva f???

Skjønner ingenting, jeg. Blir skikkelig deppa av dette her. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også gått opp 9 kg i uke 21, og jeg hadde en BMI på 28 fra før. så slutt og pip!

Skrevet

Jeg er i uke 22. Gjett hvor mye jeg har gått opp! 9 kilo!!! Det er like mye som i uke 35 sist!!!

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør feil denne gangen! Forrige gang spiste jeg sikkert dobbelt så mye som nå. Men denne gangen legger jeg på meg som faen, uansett om jeg faktisk PRøVER å ikke gjøre det. Jeg får hetta!!!!!! Jeg pleier aldri å legge på meg! Jeg pleier å ha BMI på ca 18. Hvor tar kroppen min all legge-på-seg-energien fra?!?!? For å gå opp, må jeg jo dytte i meg mer enn jeg trenger. Men hvordan? Hvorfor? Jeg spiser jo ikke mer enn før jeg ble gravid! Er faktisk rimelig sikker på at jeg er GODT under 2000 kalorier om dagen. Og med det fysiske aktivitetsnivået mitt burde jeg forbrent det vekk og ikke lagt på meg mye. Men joda... FAEN!!!! Jeg har fått kjempemage allerede og digre, jævla JUR!!!! Føler det som at kroppen skal eksplodere og er livredd for å bli skikkelig feit!!! Og hva i alle dager skal jeg gjøre? sad.pngsad.pngsad.png

Og det rareste er at jeg ikke ser feit ut heller, jeg får på meg de samme buksene som før jeg ble preggers. Hva f???

Skjønner ingenting, jeg. Blir skikkelig deppa av dette her. sad.png

9 kilo i uke 35 fra sist gang? DET er imponerende, gikk opp 15 kilo i mitt. Hadde gått opp ca 9/10 i uke 27, og det landa på 15 totalt. Du trenger jo ikke bli så bælfeit. Vekta stagnerer vel på et tidspunkt. Hvor legger kiloene seg da, når du får på deg buksene dine? :) Du har vel bare mye vann i kroppen.

Skrevet

Velkommen til en annerledes graviditet!:) Har hørt at det er sånn for mange! Forrige svangerskap så tenkte de ikke over hva de puttet i munnen og det andre så prøvde de å være så sunn som overhode mulig, og da la de kanskje på seg 30kg mer i andre svangerskap?! Hvorfor det er sånn? Ingen aning, men liker og tro at kroppen selv vet hva som er best, ingen svangerskap er vel like, får bare håpe mine 30 kilo som jeg har gått opp forsvinner i ammeperioden, ellers blir det hardcore trening etterpå :)

Skrevet

Hehe.. Raser opp i vekt faktisk.. :D Du vet at graviditet (som oftest) har den bivirkningen at man legger på seg litt? :P 9 kg er da ingen krise..

Skrevet

Velkommen til en annerledes graviditet!:) Har hørt at det er sånn for mange! Forrige svangerskap så tenkte de ikke over hva de puttet i munnen og det andre så prøvde de å være så sunn som overhode mulig, og da la de kanskje på seg 30kg mer i andre svangerskap?! Hvorfor det er sånn? Ingen aning, men liker og tro at kroppen selv vet hva som er best, ingen svangerskap er vel like, får bare håpe mine 30 kilo som jeg har gått opp forsvinner i ammeperioden, ellers blir det hardcore trening etterpå :)

For meg er det stikk motsatt. Jeg la på meg 29 kilo iførste svangerskap, denne gangen har jeg bare gått opp 7 kilo i 30 uke. Men for all del, liker utviklingen. :D

Skrevet

Du som ba meg slutte å pipe: (Fatter egentlig ikke hvorfor du svarte i denne tråden dersom du ikke hadde noe mer konstruktivt å si.) Superflott og fint hvis din BMI ikke er et tema for deg, men jeg må likevel få lov til å ta min helse på alvor. Du lever med din kropp, jeg med min. At du har en BMI på 28, gjør det ikke det fnugg sunnere for meg å gå opp mye i vekt.

Til deg som foreslår at jeg har mye vann i kroppen: Det er selvsagt mulig, men jeg klarer ikke helt å tro det heller. :-S Jeg bruker høye støttestrømper med høy kompresjonsgrad hver dag, og det forhindrer egentlig det meste av ødemer i hele kroppen. Noe vann er det sikkert, men det bør i teorien ikke være mye.

Og jada - jeg har hørt noen rykter om at man går opp i vekt i svangerskapet. Jeg hadde jo regnet med noe vektoppgang denne gangen også, NATURLIGVIS. :) Men at det skulle gå så fort, hadde jeg aldri forestilt meg.

Men nå har jeg kjøpt meg masse frukt, som jeg tenker å fylle opp med til ungen er ute. (Selvsagt med vanlig mat i tillegg, for de som måtte tro at jeg har tenkt å sultefore babyen min.)

hi

Skrevet

Kjære vene! Det er da helt normalt å legge på seg når man er gravid...

Man får mere blod i kroppen,vann, livmoren blir større, kroppen lagrer ett lite fettlager så den har noe å gå på under amming og babyen veier jo også litt. Som du sier så blir brystene større og tyngre.

Er helt normalt å gå opp 12-16 kg i graviditeten.

Og når du vet du spiser sunt og leer på deg så er det ingen ting du får gjort med det..

Høyst sannsynlig blir det meste borte etter fødsel.

Uansett er det prisen man betaler for å gå gravid og å få et barn.

Hilsen jente gravid i 31 uke og gått opp 12 kg!

Skrevet

Hei.

Jeg kjenner igjen frustrasjonen din. Hadde normal bmi før svangerskapet og har alltid vært så heldig at jeg aldri har trengt å bekymre meg for å gå opp i vekt. Trodde naturligvis kroppen ville fungere slik i svangerskapet også med unntak av de kiloene som naturlig følger med et svangerskap. Fikk også litt panikk da vekta viste +10 kilo og jeg kun var i uke 25. I motsetning til deg kunne jeg kutte litt på mat og bevege meg litt mer og det har heldigvis hatt effekt. (Ikke gått opp mer, og er nå 28 + 3) Har desverre ingen gode råd å gi deg, men du er ihvertfall ikke alene om bli litt stressa når kiloene raser på :)

Skrevet

Vi tar det en gang til: Ja, jeg vet at det er normalt å gå opp i vekt når man er gravid. Dette er mitt tredje svangerskap. :) Jeg vet veldig godt hva et svangerskap veier, og det veier aldeles ikke 9 kilo i uke 22.:)

Men det er akkurat som at alt har gått dobbelt så fort denne gangen. Magen kom i uke 10, puppene er større nå enn på sitt mest melkesprengte etter forrige fødsel, osv. Jeg får bare håpe og be om at alt stagnerer, at puppene ikke blir større (for da finner jeg ikke BH til under tusenlappen lenger) og at jeg ikke legger på meg i fett. Ikke har jeg råd til å bytte ut hele garderoben min heller. Samt at det selvfølgelig er litt kjekt hvis mannen min fortsatt gidder å se på meg når dette er over.

hi

Skrevet

Har lagt på meg 25-30 kg i begge mine tidligere svangerskap. Blir nok ca det samme i dette tredje også, nå i uke 32. Om det er noen trøst, har jeg gått ned ca et par kg mer enn jeg har lagt på meg innen 5-6 mnd`er etter begge svangerskapene. Er 170 cm, og 56-58 kg til vanlig. Ta imot kg`ene og forbann deg heller på at de skal av etter fødsel. Synes ikke selv det er så festlig å bli så stor, men jeg orker rett og slett ikke å bry meg for mye nå, for jeg vet d blir nok fokus på det om ikke lenge:-)

Lykke til

Skrevet

Hehe, skjønner frustrasjonen din, hi. I uke 20 hadde jeg lagt på meg 2,5 kilo og var veldig fornøyd med det :) men neste gang kan det være noe annet igjen :P venninna mi gikk opp 25 kg tilsammen, og 7 mnd etter fødselen var det ingen som så at hun hadde vært gravid engang. Bmi på 20, og ikke et eneste strekkmerke utrolig nok :)

Skrevet

Hehe! Endelig flere!

Jeg er 22 uker, 10 kg opp!! Sist gikk jeg opp 6 totalt. er helt normalvektig, men nærmer meg jo nå med minimal margin lett overvekt. HATER kroppen min men det går vel av igjen på den ene eller andre måten. æSJ..

Med nr 1 (6 kg opp) levde jeg på sjokolade,nugatti, chips, pizza og alt som kalles junk. Nå spiser jeg ikke karbohydrater, ingen sjokolade , eller usunnheter. Føler virkelig ikke at jeg spiser mye heller. Aktiv er jeg også. Så jeg prøver bare å ikke se i speilet å heller tenke at ; 1 . det stagnerer vel. 2. Kroppen forbereder seg vel på amming og div.

3. Det går av igjen. Helst av seg selv, men hvis ikke trening.

:-)

Skrevet

Har forresten samme bh problem , HI. puppene mine var bare hud etter amming med nr 1, og innen uke 10 av dette svangerskapet var de større enn på sitt største med melkespreng med nr 1. Finner ikke BH i vanlige butikker lengre så prøver å leve med de som er for små en stund til..

Skrevet

wow 9 kg allerede!! stakars! er du sikker på at det ikke er tvillinger?

Skrevet

Jepp, helt sikker! :)

hi

Skrevet

Du skjønner vel at det ikke er mye?? barnet veier litt+ekstra blod og vann.I uke 22 hadde jeg gått opp 22 kg,gikk opp 36 kg tilsammen.Synes liksom ikke synd på deg.Hvis du har BMI på 18 trenger du kanskje litt flere kg.

Skrevet

Hahaha, men mye av dette er jo pupp etter hva jeg skjønner :)

Jeg skjønner godt at du fortviler, får håpe kiloene roer seg nå.

Og bare for å terge deg litt; jeg gikk opp ca 12 kilo, fra 57-69, og følte meg som en hval med mine 174 cm. Jeg likte ikke å være gravid, for å si det sånn :D

Skrevet

Hehe! Endelig flere!

Jeg er 22 uker, 10 kg opp!! Sist gikk jeg opp 6 totalt. er helt normalvektig, men nærmer meg jo nå med minimal margin lett overvekt. HATER kroppen min men det går vel av igjen på den ene eller andre måten. æSJ..

Med nr 1 (6 kg opp) levde jeg på sjokolade,nugatti, chips, pizza og alt som kalles junk. Nå spiser jeg ikke karbohydrater, ingen sjokolade , eller usunnheter. Føler virkelig ikke at jeg spiser mye heller. Aktiv er jeg også. Så jeg prøver bare å ikke se i speilet å heller tenke at ; 1 . det stagnerer vel. 2. Kroppen forbereder seg vel på amming og div.

3. Det går av igjen. Helst av seg selv, men hvis ikke trening.

:-)

Jeg blir helt skremt av å lese om gravide som ikke spiser karbohydrater. Du vet vel at det er en viktig byggestein for at babyens hjerne skal utvikles normalt under svangerskapet?!?

Når vekten blir viktigere enn babyen blir jeg nesten ikke så rent lite forundret og frustrert.

Skrevet

Jeg skjønner deg kjempe godt!!! Før jeg ble gravid hadde jeg en BMI på 19 (altså helt normal vekt) Jeg er nå i uke 30 og har lagt på meg 8-9 kg... og kan ikke fatte hvor alle de kiloene er hen???

Har alltid vært veldi opptatt av vekt og kropp, så syntes det er tungt at kiloene raser opp.. Selvfølgelig skal man legge på seg i graviditeten. Regner jo ikke med noe annet.. Men det er forskjell å legge på seg kun det som trengs for å gå gravid med babyen og 40 kg.. Man trenger ikke måtte bli overvektig selvom man blir gravid.. Jeg ønsker å ha minst mulig å måtte slite med å få av etter graviditeten.. Men regner med å måtte gå opp hvertfall 12-14 kg... man er tross alt gravid og bærer på et barn :)

Skrevet

Har bare ett ord:

GALSKAP

Hadde det nå vært en vekt å snakke om. 9 kg er en filleting.

På tide å peke nesa opp fra navlen!

Skrevet

Neineinei. Karbohydrater må man ha. Og fett. Og proteiner. Jeg er ingen lavkarbofantast, men jeg mener at maten skal være sunn, fersk, næringsrik og god for både mor og barn. Jeg har aldri prøvd en eneste lavkarbodiett og kommer heller aldri til å gjøre det. Men man må da for guds skyld få lov til å bli litt bekymret når ting arter seg så annerledes enn det har gjort tidligere?! Rask vektoppgang kan faktisk være et symptom på flere ting man virkelig bør unngå i svangerskapet. Og dere som mener det er helt naturlig å gå opp 25-30 kilo, beklager, men jeg er ikke enig. å gå opp 30 kilo i svangerskapet er et tegn på at noe er galt, og det er ikke sunnere enn å gå opp altfor lite. Det kan da heller ikke være noe stas å legge på seg så mye?

Virker også som om enkelte her misforstår med vilje. Selvsagt skal man legge på seg. Det er helt naturlig og helt nødvendig. Et svangerskap veier ca 12 kilo ekstra for kroppen, i det aller nødvendigste. Jeg snakker ikke om å gå opp minst mulig, men å ha et sunt svangerskap! Man er ikke NøDT til å gå opp mye for å være gravid. Jeg gikk opp 12 kilo forrige gang, det var helt topp. Ingen panikk i det hele tatt. Men nå som jeg allerede er opp mellom 8 og 9 kilo og ikke er lenger enn drøyt halvveis, må jeg da for *** få lov å undres.

Skrevet

9 kg? Hva er det?

Jeg gikk opp 10 kg til første kontroll i uke 10. Det var traumatisk det. Hvor mange kilo skulle det bli til uke 40 da liksom? 40?

Heldigvis bremset det, slik at det ble ca 25 kg ved fødsel, i begge graviditeter.

Jeg var også normalvektig før jeg ble gravid(BMI19), og gikk ned alle kiloene etterpå.

Slutt med hysteriet, du gjør det verre enn det er!

Skrevet

Hormoner som påvirker vekten din, ikke maten du spiser :)

Skrevet

9 kg? Hva er det?

Jeg gikk opp 10 kg til første kontroll i uke 10. Det var traumatisk det. Hvor mange kilo skulle det bli til uke 40 da liksom? 40?

Heldigvis bremset det, slik at det ble ca 25 kg ved fødsel, i begge graviditeter.

Jeg var også normalvektig før jeg ble gravid(BMI19), og gikk ned alle kiloene etterpå.

Slutt med hysteriet, du gjør det verre enn det er!

Ja, det er klart. Når man ikke legger seg ut 25 kilo i svangerskapet, da betyr det at man er hysterisk for vekten sin!! Herregud. Hører du ikke selv hvor dumt dette høres ut?

Kan hun ikke bare få lov til å ta vare på sin egen kropp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...