Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 Har en skikkelig dårlig dag i dag! Tenker ofte på å ville gå ned litt i vekt, ikke mye bare snakk om en 6-7 kilo og stramme opp mage, rumpe og lår. Prøvd å la være å spise usunt ( kjeks og sjokolade) i ukene og kun i helgene. Men har tydeligvis ikke nok selvdisiplin. Må bare ha! Fortjener å kose meg litt ekstra...tenker også på å trene, eller bare bevege meg ute litt mer, men syns det er så fryktelig kjedelig! Hater å svette, blir bare sinna! Noen som kjenner seg igjen? Trenger et spark bak, tar i mot alle råd! Noen som kan anbefale nutrilett o.l for eksempel? Har bare en liten ide om at visst jeg bare får den gulrota ved å gå ned i vekt, så kanskje det er lettere å begynne å trene?
3småtroll♥ Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Hva med å utnytte årstiden? Begynn med å gå turer. Trenger ikke å være hverken lange eller superraske til å begynne med Etter noen dager vil du nok merke effekt ved at du får mer energi og at du blir mer opplagt! Da er det lettere å gå litt fortere, litt lenger og kanskje til og med ta noen små øvelser? Også er det faktisk slik at når man trener så mister man litt lyst på godteri, så det ene fører til det andre! Er nok ikke noen lettere hokkuspokkusmåte å gjøre det på dessverre
Cimorene Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Hehehe, hørtes farlig kjent ut ja Jeg må "lure" meg selv til å trene. F.eks så tar jeg 20 knebøy ved hvert bleieskift, går av bussen to-tre stopper før, går opp den lange, bratte bakken i stedet for snarveien, leker med babyen min ved å ta armhevinger over henne/situps med hun på knærne/løfte henne rett opp (ala benkpress). Tenker alle monner drar. Jeg er en kjempestor søtmoms, så jeg kan ikke ha noe nammis i huset for da er det på mystisk vis forsvunnet i løpet av kvelden. Har med handleliste i butikken, så jeg ikke "tilfeldigvis" rasker med meg ekstra godteri. Har masse frukt og grønnsaker i huset da, så jeg kan kose meg med det i stedet. Det funker visst, for jeg går sakte, men sikkert ned i vekt + at jeg ammer fortsatt, så da forsvinner noen bonuskalorier der også. Artig å se at de gamle buksene begynner å passe igjen!
Mikkemafian Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Har en skikkelig dårlig dag i dag! Tenker ofte på å ville gå ned litt i vekt, ikke mye bare snakk om en 6-7 kilo og stramme opp mage, rumpe og lår. Prøvd å la være å spise usunt ( kjeks og sjokolade) i ukene og kun i helgene. Men har tydeligvis ikke nok selvdisiplin. Må bare ha! Fortjener å kose meg litt ekstra...tenker også på å trene, eller bare bevege meg ute litt mer, men syns det er så fryktelig kjedelig! Hater å svette, blir bare sinna! Noen som kjenner seg igjen? Trenger et spark bak, tar i mot alle råd! Noen som kan anbefale nutrilett o.l for eksempel? Har bare en liten ide om at visst jeg bare får den gulrota ved å gå ned i vekt, så kanskje det er lettere å begynne å trene? ååå som jeg kjenner meg igjen i det du skriver! Jeg er ikke veldig stor, men litt større enn jeg vil, og jeg strever også med de kiloene! Jeg er søtmons deluxe og elsker sjokolade og kaker! Ville helst ha spist det til hvert måltid hvis jeg kunne. Jeg har nå gått ned 6 kg siden nyttår. Det er ikke så mye for noen kanskje, men det er en kjempejobb for meg! Jeg trengte en liten oppvekker på hvos store porsjoner jeg egentlig spiste, så jeg begynte å veie maten og legge alt inn på roedeklubben. Da fikk jeg beregnet hvor mange kalorier jeg skulle spise og hvor mange jeg spiste. Jeg spiste ALTFOR store porsjoner i tillegg til godisen. Nå har jeg sluttet å veie maten, jeg tar det mer på øyemål, for jeg orker ikke å holde på med det i lengden, men det funket bra for meg, altså. Når det gjelder godisen, så er det bare en ting som funker for meg, og det er totalavhold, og så kontrollert sprekk (ikke kjøp inn mer enn du tåler tanken på å spise) en gang i blant. Det er tøft med avvenningen til å begynne med, men etter 2-3 dager blir det lettere. Når du griper etter sjokkisen: tenk etter om du er tørst (drikk litt) sulten (spis litt lett mat) kjeder deg (gå deg en tur, eller skaff deg en hobby som holder fingrene opptatt) er ensom (ring en venn) eller trøtt (gå og legg deg) Da er det lettere å holde seg unna. I tillegg vil jeg anbefale å spise jevnt over dagen, for da slipper du lavt blodsukker så ofte i hvert fall. Når jeg følger mine egne råd, så går i hvert fall jeg ned i vekt uten kur eller nutrilett. Regner ikke med at det funker for alle, for svært få ting gjør det, men det er kanskje verdt et forsøk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå