Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Er litt frustrert over arbeidsgiver. Jeg jobber som resepsjonist i hotell og er gravid. litt over 2 måneder. Litt før jul(da jeg ikke var gravid) bestilte de nye uniform til alle ansatte. Resepsjonistene fikk dressbukse, dressjakke, og bluse fra et eksklusiv butikk i Oslo og alle var innom for prøve og bestilling. De hadde kun størrelse opp til XL og disse XL størrelsene var det samme som M/L i vanligbutikk. Jeg er overvektig og bruker størrelse 44 på kappahl/lindex/HM men kan bare glemme å bruke XL på Oasis/Mango/bikBok osv. I denne designer butikken så fikk jeg beskjed om at butikken fører også XXL men den må bestilles. Så jeg bestilte dette. Da klærne kom, var de så klart i XL og etter frem og tilbake så fant jeg ut at de ikke hadde XXL allikevel og det de mente var at jeg kan sende inn klærne og få de utvidet 1,5 cm og det var det meste de kunne gjøre. Så jeg måtte gå med mine "gamle" bukser og skjorte og skvise på meg dressjakken. Nå har jeg lagt på meg 2-3 kg til grunnet graviditet og kan umulig gå med dressen i det hele tatt. Og i og med at sjefen ikke vet at jeg er gravid så går h*n rundt og slenger kommentarer om at det ikke er bra at jeg ser "annerledes" ut enn de andre og Hva sjedde?? trodde du hadde begynt å trene og var på vei til et "sunnere" liv. (før jul gikk jeg ned 10kg før jeg ble gravid) Har mest lyst å bare skrike ut og slutte, men jeg trenger inntekten til jeg skal i fødselspermisjon. Er bare provosert og frustrert. Lurer på hva som vil skje når magen begynner å vokse. Kan de sparke meg eller la være å fornye min kontrakt pga dette??
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 Tror jeg ville sagt noe til sjefen. Og kanskje bedt om å få klespenger til skjørt, bluse og jakke for gravide. Du er jo sikkert ikke den eneste som kommer til å være gravid, greit at de da har klær i bakhånd.. Det er ikke bra at sjefen slenger kommentarerer, så det ville jeg tatt opp... De kan ikek sparke deg kun fordi at du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 takk for svar, men klærne er våres, til og med de fra designer butikk. det er ikke ment å ligge der for neste mann om vi skulle slutte. Så de vil ikke betale for andre plagg. Og angående å sparke meg, de kommer jo selvsagt til å bruke en annen lame unnskyldning som at de ikke har råd til meg, eller de har ikke bruk for meg. tror du ikke det?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Er jo ikke gitt at det skjer.. Hvorfor tror du egentlig at det skjer? Mange gravide jobber da og det er ikke såå mange som mister jobben. Når man ansetter en dame i fruktbar alder, så må man nesten regne med at det kan skje..
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 jeg vet ikke... har lest så mye om diskriminering på arbeidsplass og jeg er jo gravid så er ekstra følsom for blikk og kommentarer. når de ansatte meg var jeg student og er forsåvidt enda, selv om jeg må utsette en del eksamen. så tror neppe de tenkte at jeg kom til å bli gravid med det samme. og det er en 50% stilling. De har også nettopp sagt opp 2 andre resepsjonister som jobbet annenhver helg for de hadde ikke råd.
Tipp topp Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Synes det er rart av et firma å bestille uniformer fra et sted med så dårlig utvalg i størrelser hvis det største tilsvarer M/L i vanlig butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå