Gå til innhold

En liten mandags dagbok fra meg


peanutts82

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestilt svangerskapskontroll hos helsestasjon. Er ikke fornøyd med fastlegen. Det sto på nettsiden til helsestasjonen at svangerskapskontroll bestilles mellom uke 8 og 12... men da jeg skulle bestille time så sa jordmoren at det er kun veiledningen som kan tas før uke 12 - for å ta blodprøver og andre prøver må det ventes til uke 12. ????? Så enten kunne jeg komme innom 2 ganger, en gang for veiledning og en gang for blodprøver ellers kunne jeg vente med alt til uke 12. hmmmm... jeg venter til uke 12. Men har så lyst til å ta en UL til før det.

Jeg er i uke 9 nå. Da må jeg ta UL hos privat for jeg liker ikke fastlegen og hun ser alltid med dømmende øyner på meg "jaaaa... asså.... det er jo unødvendig med UL daaaaaaa.... "

jeg orker ikke mase meg frem til enda en henvisning, var gale nok forrige gang. Er også sykemeldt ut denne uken pga kvalme og oppkast, det har roet seg litt nå. Det var helt jævlig en stund.

jaja...ellers er andre symptomer, veldig ømme brystvorter, ikke så mye selve bryste, ekstrem rare drømmer HVER natt. sover mye. har ikke så mye rare mat ønsker, bortsett fra alt som er surt eller syrlig (sitroner, rabarbra, umoden plommer, lime, appelsiner, epler, sur godteri, og en del jeg absolutt ikke føler for å spise. blir ikke lenger kvalm når jeg ser eller lukter eller hører om disse tingene men jeg kan absolutt ikke røre dem (kjøtt, smør, egg, fisk, vanlig brød, hvitløk, løk, poteter, sjokolade, søte ting er kvalmende) fikk også igår en merkelig såpesmak i munnen.. det var ekkelt.

Ser ikke gravid ut enda, men jeg er overvektig da, veide 83kg når jeg ble gravid og nå er jeg 86. Er 165 høy (lav). Vil helst ikke legge på meg noe særlig mer heller da jeg ikke trenger det. kanskje et par kilo til for baby og pupper :)

Er veldig trøtt hele tiden, selv om jeg sover 12 timer så våkner jeg energi-løs og begynner å gjespe igjen et par timer etter. har så lyst å begynne å svømme men får ikke fingeren ut av ræva... :) :) det var mine mandags tanker.... hehehehe... ciao ciao <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er akkurat som deg :) Litt høyere (168) men like mange kilo :) Er 9+2 i dag. Fikk time hos jordmor 13. juni, men skal på ul 23. mai. Har også tenkt på å begynne og svømme, men ikke fått ut fingeren heller. Ul har jeg forresten bestilt selv. Var til legekontroll 23. april og da tok jeg diverse blodprøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange uker var du på vei da du tok blodprøver? merkelig at man hører så forskjellige fremgangsmåter ut ifra hvilken lege/helsestasjon/gynekolog/privat person man snakker med.

Ikke rart man blir forvirret hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 7+2 den dagen jeg var hos lege og tok blodprøver. Ja, leser om mangen forskjellige måter og tidspunkt alt skjer på. Byttet JM time i går, så nå skal jeg 06.06. og da er jeg 13+4. Har også fått innkallelse til ordinær UL 12.07. Men nå teller jeg dager til privat UL 23. mai. Er så spent på at alt er bra. Føler at da kan jeg endelig puste ut og kanskje slappe av litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er forskjellig praksis når det gjelder blodprøver. I forrige svangerskap tok de blodprøve av meg i uke 8 når jeg var på første kontroll hos legen. Da sendte hun også inn papirene til sykehuset for å søke fødeplass. Nå har jeg flyttet til nabofylket og legen tok ikke blodprøve når jeg var på kontroll i uke 8. Da fylte han inn papirene, sjekket urin og målte blodprosent. Fikk en ny time 30. mai (er 13-14 uker på vei da). Da skal han ta blodprøve og sende inn papirene med søknad om fødeplass...

 

Jeg skal ringe OsloAkutten og be om privat ultralyd i morgen. Satser på å få det i løpet av uka. Håper å få en time utenfor arbeidstid siden de er åpne til 20.00 og jeg ikke har sagt noe på jobben ennå. Vil ikke skape for mye mistanke ;) Men forteller det i løpet av de neste par ukene tenker jeg. Har ikke fortalt familie ennå heller, jeg er 12 uker på fredag. Blir nok pinsehelga som blir den store fortellehelga, da vi skal møte hele familien da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) lykke til med pinsehelga :) skal også bestille privat UL i uke 11. er nå i uke 10 :) JIPPIIII men ja.. det er irriterende asså, når det er så stor forskjell fra sted til sted.

Er ikke lenger oppkast kvalm (sorry) men kan til tider bli små kvalm innimellom. fremdeles en god del mat jeg ikke får lyst på. mat som jeg var glad i før. og har stadig lyst på sure ting. alt fra sitrus frukter til rabarbra og sur godteri. naturell yougurt, sur granateple nam nam.. og dermed er det konstant løs mage (again.. sorry) har ikke lyst på noe søtt. ikke kjøtt, fisk, kylling, kjøttpålegg, you name it... har nærmest blitt vegetar. må ha frisk og crisp mat. som man kan knaske på. ikke varme retter. ewww blir dårlig bare jeg tenker på det. :P

har ikke så mye brystspreng lenger, bortsett fra på kveldene når jeg skal legge meg og tar av BH-en. Men det nye er brystvorter som har blitt skikkelig sensitive. og jeg drømmer. hver kveld. drømmer helt rare drømmer om alt mulig tull :P denne babyen må ha veldig livlig fantasi... som mammaen sin... hihihihi... har drømt hver kveld i ca 3 uker. har googlet det og det er nok en effekt av graviditeten. har også fått en følelse av at det er en liten mini-versjon av sambo som er der inne. går hele tiden og sier han og finner på guttenavn. hehe.. :P ellers er jeg tilbake på jobb og ikke lenger sykemeldt. rart å være på jobb og late som ingenting samtidig som at jeg er forsiktig av meg. skal også vente til jeg er 12 uker på vei før jeg sier det. og ja.. glemte nesten.. tisser fremdeles mye.må stå opp minst 1 gang per natt og på dagen har toalettet blitt "the new Hangout" (they only let in the cool people) :P

nattinatt my fellow moms to be <3 <3 :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...