Gå til innhold

hva definerer en styrtfødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fra vannet gikk med yngste her og til ho var ute gikk det 10 min. det er styrtfødsel.

Skrevet

Styrtfødsel kaller vi det når det tar mindre enn tre timer ved første fødsel, og mindre enn to timer for flergangsfødende

Min fødsel, som førstegangs, tok 3 timer. Det var ikke en styrtfødsel

Skrevet

ok. Da var ikke min på 4 timer fra første ri en styrtfødsel :)

Skrevet

Men kan fødsel gå fort uten å være styrtfødsel? Og tre timer fra hva?

Skrevet

Men kan fødsel gå fort uten å være styrtfødsel? Og tre timer fra hva?

Tre timer fra første tegn (dvs. enten første ri eller at vannet går)

Skrevet

har du hatt en fødsel på 4 timer føstegangs så bør en vare snar på sykehuset ved neste fødsel. det sa jordmor ved første besøk hos henne nå. min var på 4,5 time fra første rie og vannet gikk til han var ute. da hadde jeg pressrier i 1,5 time ca. så denne gangen er det ikke tid til noen dusj på meg :)

Skrevet

nei, det var 2., og sannsynligvis siste fødsel. Jeg vet ikke hvor lenge pressriene holdt på, de begynte mens jeg var på undesøkelsesrommet, og det må jeg bare si at å gå med pressrier, det går faktisk ikke :)

Skrevet

Her gikk det 45 min fra vannavgang til babyen var ute og det kalte de en styrtfødsel. Glad vi bor nærme sykehuset, rakk det akkurat :)

Skrevet

fra vannet gikk gikk det nok max en halv time, men jeg hadde jo rier før det. Vi var på sykehuset i underkant av en time før vi var ferdige, hadde barnevakten bodd lenger unna hadde vi ikke rukket det :)

Skrevet

Har ikke betegnet min første fødsel som styrtfødsel, men var ca 2 timer fra første skikkelige ri (da jeg virkelig skjønte noe var på gang) til barnet var ute. Men da hadde jeg også hatt murringer og stram mage tidligere på dagen som både jeg og sykehuset (var inne på kontroll tidligere på dagen) avskrev som kynnere. Vi hadde nok ikke rukket sykehuset om det ikke var 5 minutters kjøretur unna. Bekymret for å rekke det denne ganga med 30 min kjøring og ei som trenger barnevakt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...