Gå til innhold

Arbeid....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften min sier. ARBEID..

Jeg er pr i dag hjemmeværende.. Det er IKKE min ønske situasjon.

Men så er det det å gjøre noe med det da...

Jeg er ikke den første de plukker ut på markedet,da jeg fikk mitt eldste barn ungt og jeg ikke fikk fullføre noe utdannelse.

Så hva skal jeg gjøre nå ?

Jeg er snart 3 mnd gravid, og er sugen på arbeid nå.

Vi kan ikke leve med en inntekt da min mann er under gjeldsordning, så når husleie og alt det er bet, så har vi kansje 4-5000 igjen som da skal dekke fritidsaktiviterte mat etc.. Jeg har vel omtrent 4000,- i barnetrygd og bidrag i tilegg, men er alikavel ikke mye å " rutte " med.

Skal jeg informere at jeg er gravid eller hva skal jeg til en arbeidsplass ?

Jeg har NAV med meg på at jeg kan få dekka lønn av de noe som heter individ stønad, så slik sett vil jo ikke arbeidsplassen tape penger på å ansette meg..

Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden NAV skal dekke lønnen, så ville jeg nok sagt at du er gravid. Lønner seg noen ganger å være ærlig og. De taper jo uansett ikke noe på det.. Kan ikke nav hjelpe med å finne en jobb?

Skrevet

Nei Nav her i kommunene er håpløs. :(

Jeg fikk et skjema med meg som jeg kunne " gi " ut til de arbeidsplassene jeg ville arbeide på. Og når jeg spurte om de ikke hadde noe tilrettelagt eller litt mer hjelp i henhold til å bare trappe opp og si HEI! så fikk jeg nei, dette må du klare selv.

Jeg har vært hjemme med barn nå i 12 år, og har hatt litt strø jobber rundt om,for å spe på inntekta, men nå er den økonomiske situasjonen slik at jeg m ha noe mer enn 3 timer uka liksom. Men det forstod ikke nav på noen måte. Er møkk lei alt nå ! :)

Skrevet

Jeg skjønner at det hadde vært behagelig om NAV hjalp deg med å finne en jobb, men her syns jeg du må ta tak selv og gjøre alt du kan for å finne deg en jobb. Du kan ikke forvente at storsamfunnet skal hjelpe deg uten at du selv gjør en stor innsats. Jeg er helt sikker på at du kan klare det, selv om du har vært hjemmeværende med barn i 12 år. Det som er viktig er at du viser at du virkelig har lyst på en jobb, er motivert for å lære og entusiastisk ift potensielle nye arbeidsgivere.

Jeg ønsker deg lykke til og er sikker på at hvis du vil det nok, så klarer du å få deg en jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...