Gå til innhold

Bursdagsfeiringer i familien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en svigerinne som er ekstremt dårlig til å gi beskjed om når det skal feires bursdager i hennes familie. Ofte må vi selv snoke opp tidspunkt og datoer for feiringene. Irriterende, noen ganger får vi beskjed dagen før. Vi har prøvd å la det se hvor langt det går før vi får invitasjon og da kom den 2 timer før. Dette irriterer meg noe innmari, vil jo kunne planlegge litt hva vi skal gjøre selv også.

Nå er det på nytt bursdager i familien i neste uke. Meg selv og en niese som blir 16 år. I tillegg har yngste min blitt invitert i bursdag til min x's yngste barn neste helg. Jeg kan jo ikke svare på den invitasjonen før jeg vet noe om når det er feiring hos svigerinnen min, ikke kan jeg sette dato for min egen feiring heller. Ikke kan jeg feire helgen etter bursdagen min heller for da er det andre ting som skjer.

Komplisert dette her... samme greia hvert år..

Sitter her og vurderer om jeg skal feire min egen dag på lørdag.

Og til dere som mener det er tull at voksne feirer bursdager, tro meg det har jeg forsøkt meg på å unngå før. Men det går rett og slett ikke. Da er det bedre og planlegge den selv og slippe at det sitter folk og venter på meg på trappa når jeg kommer hjem fra jobb på selve dagen. Faktisk er jeg ikke hjemme før kl. 18.30 den dagen.

Hva ville dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt at alle andre skal tilpasse seg din svigerinne og hennes familie.

Takk ja, planlegg feiring og kommer det en invitasjon fra svigerinnen så takker dere ja der også dersom det passer og passer det ikke så takker dere nei.

Jeg hadde aldri giddet å sitte på gjerdet for å vente på at andre skal få fingeren ut.

Skrevet

Jeg ville lagt planer uavhengig av de når de bestemmer seg så sent. Hvis de bestemmer seg for samme tidspunkt og inviterer rett før ville jeg sagt at beklager vi er opptatte. Kanskje de lærer da.

Eventuelt sende en melding nå og si jeg tenkte å feire bursdagen min neste lørdag, passer det for dere ?

Gjest sug lut
Skrevet (endret)

Det er da bare å planlegge din egen bursdag når det passer deg. Samt også invitere alle fra den siden av familien til dag og tid, selvsagt.

Endret av sug lut
Skrevet

Send ut invitasjon (eller ring og inviter) til din egen fødselsdag den dagen det passer best for deg. Gi beskjed om at du regner med at barnet ditt kommer i bursdagen men at det er litt usikkert pga noen familieplaner som er litt uklare. Kjøp gave og dra i familiebursdag hvis det passer når dere blir invitert. Eventuelt hør hva planen er samtidig som du inviterer til ditt selskap.

Skrevet

Takk for svar.

Det blir bare så mye styr av det.

I fjord endte vi opp med to bursdager på samme dag. Disse var da 1 times kjøring unna hverandre og med 30 min. mellomrom mellom når den første sluttet og den neste startet. Det ble sure miner fordi jeg og yngste kom for sent til svigerinnen min gitt. Orker ikke det en gang til. Familien er ikke så stor at det er verdt å sette i gang med uenigheter.

Skrevet

Hvorfor skal hun/de invitere noe før, dere kaster jo alt til side og kommer allikevel............?

Hvis ingen kommer fordi planer er lagt, så kanskje de lærer til en annen gang?

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du innrette deg på alle måter etter henne?

Finn en dag som passer og inviter til selskap for deg. Dermed er dagen opptatt og din svigerinne får eventuelt ta en annen dag for feiring.

Dattera di er bedt i bursdag og bør takke ja. Kræsjer det med bursdag hos svigerinna di så ja da passer det enkelt og greit ikke å komme til svigerinna di! Man svarer på en bursdagsinvitasjon. Man svarer i alle fall ikke at jeg vet ikke for jeg skal kanskje i en annen bursdag men er ikke invitert enda....

Kanskje på tide med en "lærepenge" for svigerinna di, at ingen kommer....

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du sitter og dingler og sjonglerer med egne planer mens du venter på hva hun gjør?? Er det hun som bestemmer hva du skal gjøre til enhver tid??

Dere mangler invitasjoner fra svigerinnen, javel, men nå har din yngste fått en invitasjon og det er uhøflig å ikke svare på den. Klart du lar han gå i den bursdagen når du ikke har fått andre forespørsler til denne dagen. Kjipt før henne om det viser seg at dere har lagt planer på de aktuelle dagene men sånn er det når man er sent ute med alt. Din egen fødselsdag skal da ikke bestemmes av andre. Den planlegger du og inviterer til uanhengig av svigerinnens "hemmelige" plAner.

Det er du, og bare du, som bestemmer når dere skal hva. Førstemann til mølla....... sånn er det med alt!

Skrevet

Har en svigerinne som er ekstremt dårlig til å gi beskjed om når det skal feires bursdager i hennes familie. Ofte må vi selv snoke opp tidspunkt og datoer for feiringene. Irriterende, noen ganger får vi beskjed dagen før. Vi har prøvd å la det se hvor langt det går før vi får invitasjon og da kom den 2 timer før. Dette irriterer meg noe innmari, vil jo kunne planlegge litt hva vi skal gjøre selv også.

Nå er det på nytt bursdager i familien i neste uke. Meg selv og en niese som blir 16 år. I tillegg har yngste min blitt invitert i bursdag til min x's yngste barn neste helg. Jeg kan jo ikke svare på den invitasjonen før jeg vet noe om når det er feiring hos svigerinnen min, ikke kan jeg sette dato for min egen feiring heller. Ikke kan jeg feire helgen etter bursdagen min heller for da er det andre ting som skjer.

Komplisert dette her... samme greia hvert år..

Sitter her og vurderer om jeg skal feire min egen dag på lørdag.

Og til dere som mener det er tull at voksne feirer bursdager, tro meg det har jeg forsøkt meg på å unngå før. Men det går rett og slett ikke. Da er det bedre og planlegge den selv og slippe at det sitter folk og venter på meg på trappa når jeg kommer hjem fra jobb på selve dagen. Faktisk er jeg ikke hjemme før kl. 18.30 den dagen.

Hva ville dere gjort?

så lenge hun ikke kan gi beskjed så legg dine egne planer. enkelt og greit. du må ikke ta hensyn til henne....

hun skjønner det nok når det ikke kommer så mange til henne og hun sniker rundt for å finne ut hvorfor.

Skrevet

Hadde drete i kortid svigerinna skulle lage til bursdag, og lagt planer ut i fra det som eg faktisk har å forholde meg til. Niesa di er 16 år og det er nok ikkje den største krisa i livet om det ikkje blir noko familie feiring av henne .

:) :) På tide at svigerinna di ser lengre en si eiga nase.

Skrevet

Einig med alle dei andre. Når dei er så dårlege til å planlegge, så må dei nesten rekne med at det kanskje ikkje passar for dykk. Det går sjølvsagt an å spørje om kva dei har planlagt, men hadde ikkje sett himmel og jord i bevegelse for å komme i bursdagen når dei plutseleg bestemmer seg for det. Planlegg din bursdag og takk ja til annan invitasjon. Så ser de om det passar å komme når dei finn det for godt å invitere.

Synes det er uhøfleg av dykk å ikkje svare på annan invitasjon fordi de ventar på denne. Den som spør først har førsterangen er mi køyrelinje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...