Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #1 Skrevet 7. mai 2012 men nå skal jeg skaffe meg en symaskin for å sy gardiner og kanskje legge opp noen bukseben. JEg har ikke all verdens tålmodighet med slike ting, og tror neppe jeg blir å sy mer enn strengt tatt nødvendig. Vurderer allikevel å prøve meg på dukkeklær, siden kjøpte dukkeklær ofte har dårlig kvalitet og er dyre. Holder det med en symaskin til ca 1000 kr fra jysk eller coop? Noen som har erfaring med disse maskinene? Dersom jeg mot formodning skulle bli bitt av sybasillen, så har jeg råd til å kjøpe en dyrere etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #2 Skrevet 7. mai 2012 du har ikke en syglad svigermor eller mor å låne symaskin av, da- så kan du se om du syns det er moro først? Ville ikke kjøpt en maskin fra jysk eller coop, for å si det sånn. Med mindre du er av typen som syns møblene fra jysk er ok...
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Ville ikke kjøpt av de billigste. Har venninner som har kjøpt med delte erfaringer (nål som setter seg fast, ting brekker, motor ødelagt, tråd som hopper av). En dårlig symaskin er ingen ting for en nybegynner med liten tålmodighet, da sitter man bare å fikser opp skader isteden for å sy;) Janome, Singer, Bernina eller Edna er kjente gode merker, du kan evt kjøpe en billigere modell i et kjent merke? Lykke til!
År og dag Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 du har ikke en syglad svigermor eller mor å låne symaskin av, da- så kan du se om du syns det er moro først? Ville ikke kjøpt en maskin fra jysk eller coop, for å si det sånn. Med mindre du er av typen som syns møblene fra jysk er ok... Svigermor har en eldgammel symaskin, har plagdes en del med den. ønsker derfor en ny. Men usikker om man bør legge en del kroner i en ordentlig, eller om en til 1000 kr tilfredsstiller mitt behov.
År og dag Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Ville ikke kjøpt av de billigste. Har venninner som har kjøpt med delte erfaringer (nål som setter seg fast, ting brekker, motor ødelagt, tråd som hopper av). En dårlig symaskin er ingen ting for en nybegynner med liten tålmodighet, da sitter man bare å fikser opp skader isteden for å sy;) Janome, Singer, Bernina eller Edna er kjente gode merker, du kan evt kjøpe en billigere modell i et kjent merke? Lykke til! coop har singer symaskin til 1000 kr nå. Så merket er vel ok?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Ville kanskje lagt litt mer i den for å få en som ikke blir en mandagsmaskin. Det er så utrolig kjedelig å ha en maskin som ikke fungerer optimalt. Men Singer bør være OK, helt sikkert bare at den syr få sømmer og har lite tilleggsutstyr. Jeg anbefaler å kjøpe i en sømbutikk. Da får du god service og god opplæring i maskinen. Dette er av erfaring gull verdt:) Kjøper man en dårlig maskin kan det ende med at man aldri mer tar i et sytøy, det er så dumt!
Tauriel Skrevet 7. mai 2012 #7 Skrevet 7. mai 2012 Jeg har Jysk sin, og jeg har ingen problem med den MEN nå er det noen år siden at jeg gjorde det, så hvilket merke de fører nå vet jeg ikke.
soleia Skrevet 7. mai 2012 #8 Skrevet 7. mai 2012 Det er vel sjanse for at du kveler det som er av sylyst med ei så billeg symaskin. Ville investert litt meir og fått symaskin med ein grei motor. Symaskiner kan leve lenge! Mi er 20 år, men er tidlegare lite brukt. No har eg fått sydilla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå