Gå til innhold

Forvekslet EL med mensen...:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen oversikt over syklusen min, ettersom den er ganske ustabil og jeg ikke går på noen form for prevensjon. Vi bruker kondom, bortsett fra når jeg har mensen. Jeg blør lite, og forleden trodde jeg at jeg hadde begynt på mensen, og jeg hadde litt ubehag i magen som jeg pleier å ha før mensen. Har aldri merket noe til EL før, så tenkte ikke over at det kunne være det engang. Men dagen etter var det ikke noe mer blod, og det hadde bare vært litt til å begynne med. Og vi har selvsagt hatt ubeskyttet sex. To dager siden nå, er det for sent med angrepille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

angrepillen skal vel tas helst innen 24 timer og senest innen 72.

Skrevet

Jo lenger tid det tar etter samleie før du tar angrepillen jo mindre sannsynlig er det at den virker... Men du kan jo prøve.

Jeg ville ikke tatt sjansen, om den ikke virker kan det umulig være bra for barnet med en slik sjokkdose med hormoner?

Skrevet

angrepillen er ikke en abortpille, den gjør kun at egget ikke fester seg i livmoren. Er du allerede gravid, så er det for seint. Og såvidt meg bekjent er det heller ikke farlig for fosteret.

Skrevet

Takk for svar!

Har kjøpt både angrepille og graviditetstester nå, så får vi bare se. Det passer veldig dårlig med barn akkurat nå, men blir det så blir det! Hn blir i så fall elsket like mye som sine søsken :)

Godt å høre at det ikke er farlig for fosteret, det mener jeg å ha lest selv et sted også.

Nå blir det et par nervepirrende uker for å se om jeg får mensen, og så får jeg prøve meg på en test om en 14 dagers tid--- vet ikke hvor lang tid det tar før hcg-nivået evt slår ut på testen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...