Gå til innhold

Vannkopper - spørsmål til dere med erfaring.

Anbefalte innlegg

Gjest 5 andre
Skrevet

Dere som har hatt vannkopper på deres små, hvor lenge måtte de bli hjemme fra barnehage/skole?

Skjønte dere med en gang at det dreide seg om vannkopper, eller fikk dere lege til å se på det?

Har ei som har fått utslett i hele ansiktet og halsen, og det er ikke elveblest. De er veldig røde og ser litt væskefylte ut, men ikke så store som jeg innbiller meg at vannkopper er.

Noen som har vært borti at vannkopper kun rammer ansikt/hals?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannkoppene starter gjerne på bryst og ansikt også sprer det seg utover resten av kroppen etterhvert. Kommer nye kopper i 2-3 dager gjerne.

Mine var hjemme ganske nøyaktig en uke, da var det skorper på alle.

De trenger ikke være så store altså, men er det som væskefylte kviser stemmer det nok at det er vannkopper.

Skrevet

Barna her fikk vannkopper først på ryggen. Små væskefylte blemmer. Så spredte det seg utover hele kroppen. Verst på han eldste. Minste var hjemme i ei uke og eldste var hjemme i halvannen uke.

Gjest 5 andre
Skrevet

Ser litt sånn ut, ja. Men det begynte sånn smått på torsdagen, og har tiltatt. Nå har hun utslett i store deler av ansiktet og noen få prikker på hals.

Hun er i alle fall hjemme i dag. Skal prøve å få henne inn til legen i dag. Dumt å bruke sykedager hvis det ikke er vannkopper :)

Skrevet

Du får nok ikke legetime hvis du mistenker vannkopper. Det er veldig smittsomt, så de vil ikke ha det på legekontoret.

Gjest 5 andre
Skrevet

Joda. Fikk legetime uten problemer. De kan jo ikke nekte å ta inn barna, i tilfelle det er noe annet som feiler dem og det kan/må behandles.

Vi skal da ikke sitte oppå de andre på legekontoret, og det er mange som er smittsomme med ett eller annet som er inne til legen flere ganger om dagen (omgangssyke osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...