Gå til innhold

Konfirmasjonstid og skild faddere

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en familie er det konfirmasjon og blandt fadderene er det et skildt par.

Ene fadderen er familie og den andre blir da en eks, som bare ble fadder på grunn av at vedkommende var gift med den andre.

Den som ikke er familie har ikke hatt kontakt med familie eller konfirmanten siden skillsmissen , som skjedde for flere år siden.

Ville dere invitert eller ikke invitert vedkommende fadder med tanke på en eventuelt uønsket atmosføre (trykket stemning) kan oppstå i konfirmasjonen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom fadderen ikke har vist interesse for fadderbarnet på flere år synes jeg det er en ærlig sak å la være å invitere dersom dette vil lette stemningen på konfirmantens store dag. Sannsynligheten er vel ganske stor for at denne fadderen uansett bare vil bli lettet over å slippe, om han i det hele tatt vet at det skal være konfirmasjon. Men tror jeg ville latt konfirmanten selv få siste ordet; dersom han ønsker å invitere fadderen burde det være greit for den som har skilt seg også. :)

Skrevet

Dette gjelder en dame og hun er snurt og vel klar over at hun ikke er invitert , men hun har ikke med i tankene at hennes tidligere ektefelle. Ikke ble invitert til sitt fadderbarn i hennes familie og det var året etter bruddet mellom dem.

Fadderbarnet har fått sine obigatoriske jule og bursdagsgaver, det er vel mer det at det ikke er noe forhold what so ever mellom fadder og konfirmantens foreldre.

Konfirmanten tror jeg ikke bryr sei om fadderen kommer eller ikkje. Kjenner henne ikke.

Skrevet

Jeg ville invitert alle fadderene med mindre de hadde mishandlet fadderbarnet eller noe sånt.

Ellers har vi valgt å bare be folk som står oss nær være faddere for våre barn. De har ingen fsddere som er det bare fordi de er gift med en annen som skal være fadder. Vi har faktisk ingen par som er faddere, så akkurat det problemet kommer vi ikke til å få. Dere kan jo ikke endre valget deres nå. Hun har jo til og med fulgt opp barnet i forhold til gaver hele veien. Barnet er ikke glemt. At hun da ikke har noe forhold til dere voksne bør ikke ha betydning.

Send en invitasjon og si dere tenkte litt dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...