Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Synes du keisersnittet var en skummel opplevelse??? Hva var skummelt, og hva gikk bedre enn ventet/fryktet?
Kosemosepose Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Det gikk veldig fint - pleiere og leger var veldig flinke! Smertene etterpå kunne jeg vært foruten, men det går jo over etter en uke eller to :-)
bitthen Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Nei, ikke skumlere enn andre inngrep jeg har hatt.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Har hatt 2 planlagte ks, og det har vært to vidt forskjellige opplevelser. Første gangen gruet jeg meg egentlig ikke, men det var helt ærlig en fæl opplevelse. De slet fryktelig med å sette spinalen (brukte 45 minutter, måtte hente større nål og en anestesilege til). Så det var ikke noe hyggelig. I tillegg satt barnet "fast". Hun lå i tverrleie, og de slet med å få henne ut. Fikk heller ikke se henne etterpå, til tross for at hun var frisk og fin. Jordmor sa etterpå at de glemte det, så fikk først se henne etter ca 2 timer på post op. Andre gangen gruet jeg meg helt sinnsykt pga opplevelsene første gangen. Men denne gangen gikk alt så mye bedre. Fikk lokalbedøvelse før de satte spinalen, og hadde en fantastisk anestesilege.
Dini Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Jeg hadde ikke planlagt keisersnitt, men hastesnitt. Jeg måtte legges i full narkose siden jeg ikke tålte spinalbedøvelse. Er allergisk.. De slet med å intubere meg så lille tulla mi lå litt for lenge i narkosen min og trengte pustehjelp i noen timer. Hun var også stresset og mistet noe av det lageret de har ved fødsel så hun måtte få sonde i litt over et døgn (ca 30 timer). Hun fikk også en infeksjon og måtte få antibiotika i 5 døgn (langvarig vannavgang).. Jeg så henne ikke før hun var 9 timer gammel.. og det er fortsatt litt vondt å tenke tilbake på.. Jeg klarte ikke stå på et døgn, nesten.. Måtte få blodoverføring for jeg mistet mye blod. Hadde ikke sånn ufattelig vondt, men vondt nok. Etterriene var vel verst og fykj hvor grusomt vondt å le, hoste og alt du bruker magemusklene til gjorde. Men ellers.. Det var ikke sånnsett skummelt. Egentlig.. Hadde glatt gjort det igjen.
2 hjertegull :) Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Jeg hadde akutt keisersnitt, etter en laaaaaaang latensfase på ca 7 døgn, aktiv fødsel i 12 timer etter det. På 8 cm åpning falt fosterlyden, så det ble full narkose. Det var vondt å reise seg av senga og gå noen dager etterpå, men jeg hadde ingen luftsmerter eller noe. Ammingen kom greit i gang. Jeg ønsker meg ks denne gangen, på grunn av den grusomme opplevelsen sist, men det er lettere sagt enn gjort gitt! Mitt ks var en traumatisk opplevelse, men det var alt som skjedde i forkant som gjorde det slik..
Koala *g07* Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Hadde planlagt keisersnitt og det var langt fra skummelt. Var så godt i varetatt både før og etter fra sykehuset. Leste meg selv litt opp på både positive og negative opplevelser ved keisersnitt. Men har bare positivt å si. Hadde gjort det igjen for å si det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå