Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Vi ønsker å gifte oss i all stillhet, uten stor fest. I utgangspunktet kunne vi ha giftet oss borgerlig, men vi vil ikke gifte oss på tinghuset siden han har vært gjennom en veldig tøff sak der. Hvilke andre alternativer finnes i Norge? Det blir vel bare dumt å skulle ha en human-etisk vielse når det bare skal være ham og meg?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Hvis dere bor på Østlandet kan Sosialhumanistene være et alternativ. Eller hva med Kirken, bare med forlovere eller vitner til stede? Ellers kan man gifte seg på endel norske ambassader og kirker i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Kan gifte seg i kirken i all stillhet,et vennepar gjorde det fordi de syns det var for vondt at foreldrene hennes ikke kom til og være tilstede pga de nylig hadde dødd i en ulykke.
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Kan gifte dere i kirken uten å ha noen andre enn forlovere/vitner til stedet.. Har hørt om et par som giftet seg i kirka midt i uka og presten synes det var fint med en forandring(stort sett begravelser midt i uka)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Glemte å si at vi ikke er religiøse, så kirken er ikke aktuell for oss. Og vi bor ikke på østlandet. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har også en venninne som giftet seg i kirken uten andre tilstede, ikke foreldrene engang. Selv reiste vi og giftet oss, er jo fint å gifte seg i København f,eks. Vi giftet oss i nedeland midt i blomstringstiden om våren, nydelig
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har også en venninne som giftet seg i kirken uten andre tilstede, ikke foreldrene engang. Selv reiste vi og giftet oss, er jo fint å gifte seg i København f,eks. Vi giftet oss i nedeland midt i blomstringstiden om våren, nydelig Han er ikke norsk, har valgt å bo i Norge, og vil derfor gifte seg her i landet. HI
Love my kidz Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Hm.. tenke... kaan det være en mulighet og gjøre en avtale med sorenskriver da, at han/hun vier dere ute et sted?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Et vennepar av oss ble viet av en buddistisk "prest", uten å være buddister selv.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Hva med en mindre ferietur og gifte seg på den norske ambasaden?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Hva med en mindre ferietur og gifte seg på den norske ambasaden? Prøvde meg på det, men han vil gifte seg i Norge, det er viktig for ham. Jeg kunne tenke meg å bli viet på den norske ambassaden i hans hjemland, men de kan ikke vie et landets statsborgere. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 Hm.. tenke... kaan det være en mulighet og gjøre en avtale med sorenskriver da, at han/hun vier dere ute et sted? Det hadde passet fint. Går det an? Noen anelse om hvordan man går frem? Har ikke kapteiner vigselsrett? Går det an for eksempel å gifte seg på Hurtigruten? HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Hva med en helge tur til seljord i telemark og gifte dere på dyrskuen? Er masse folk der da, men det blir mest nysgjerrige tilskuere.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Dere trenger vel ikke gifte dere på tinghuset der dere bor? Kan dere ikke gjøre det i en av landets større byer f.eks?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Dere trenger vel ikke gifte dere på tinghuset der dere bor? Kan dere ikke gjøre det i en av landets større byer f.eks? Jo, vi kan vel det, men for ham er uansett tanken på å skulle gifte seg i et rettslokale ikke særlig hygglig. Han var offer i en veldig stygg sak, og det er ikke noe han vil minnes på på bryllupsdagen sin. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes dere skal ta en prat med human-etisk forbund. De sier vel ikke nei til å vie dere bare fordi de ikke får publikum under seansen? Det synes jeg virker som beste løsning i deres situasjon:-)
Mamma til to guttegull Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Vi ble viet utendørs. Perfekt for oss! Lykke til og gratulerer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå