Gå til innhold

Hvor mye i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ønsker seg penger til bryllupsreise. Jeg vet ikke helt hvor mye som er vanlig å gi. Litt vanskelig å beskrive familieforholdet så sier ikke mye om det, men vi er vel kanskje blandt de nærmeste.

Hvis vi skal ta hensyn til vår økonomi i gaven, så har mannen god inntekt mens jeg har kun studielån.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller nei, jeg har ikke studielån ENDA, brylluppet er før det... dvs jeg er bare hjemmeværende :P

Skrevet

Har selv ønsket oss penger til bryllupsreise, men forventer ikke at familie og venner skal punge ut for reisen vår.. Da hadde vi latt være å arrangere bryllup og heller reist på ferie.. å arrangere bryllup er uansett et tapsprosjekt...

Jeg ga 1000 kr til broren min da de giftet seg, jeg ville selv synes det var helt fint!

Skrevet

Søstera mi skal gifte seg og jeg er forlover. Tenker vi gir gave på 1500-2000 kr. Vi har økonomi midt på treet tror jeg.

Skrevet

Har selv ønsket oss penger til bryllupsreise, men forventer ikke at familie og venner skal punge ut for reisen vår.. Da hadde vi latt være å arrangere bryllup og heller reist på ferie.. å arrangere bryllup er uansett et tapsprosjekt...

Jeg ga 1000 kr til broren min da de giftet seg, jeg ville selv synes det var helt fint!

Det er jo sant at det uansett er et tapsprosjekt slik sett... tror forsåvidt de gjør det rimelig da, eller jeg vet jo ikke, har jo ikke spurt. Men de har ikke invitert til noen sermoni, er bare for festens del, også skal de feire på hytta si med de nærmeste. Men det er klart at det koster jo for mat og drikke til gjester og seg selv. Men gave skal vi ha med selvsagt, det blir jo bare et bidrag til reisen...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...