Gå til innhold

Jeg trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her snart høygravid (8.måned) med vårt andre barn. Jenta vår er 3år og krever en god del om dagen.

For å si det rett ut, så er jeg på randen med å knekke sammen snart. Fysisk har jeg slitt siden første svangerskap med hypermesis (ekstrem kvalme som resulterte i mange innleggelser og intravenøs), deretter gallesteinsanfall (hyppige annenhver uke i 1,5 år) som resulterte i akutt operasjon med betennelse, deretter dette svangerskapet med hypermesis igjen + sterk bekkenløsning.

Grunnet så mye plager fysisk er jeg psykisk langt nede, sliten og stresset.

Jeg klarer ikke å glede meg til vi får dette barnet, jeg tror jeg har en depresjon (?) og vil mest sannsynlig utvikle en fødsels depresjon?

Kynnerne kommer hyppig om dagen, og barnet har blitt stresset (altfor mye spark og bevegelse i magen). Jeg klarer ikke å legge meg ned å slappe av, og sover dårlig om nettene. Jeg vet til tider ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Min mann har mer enn nok med seg selv. Jeg har etterhvert skjønt hvor lite han er der for meg, og jeg kan ikke regne med han.

Jeg lurer på om jeg må ha hjelp, men hvem, hva, hvor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor eller fastlege. Ring i morgen og bestill en time. På timen holder du ikke noe tilbake, men du forteller akkurat hvordan du har det, hva du tenker og hvordan du føler. Og så tar dere det derfra.

Lykke til!

Skrevet

Kjære deg! Det er hjelp å få :) Går du til kontroll hos lege eller jordmor, hvilket forhold har du til vedkommende?

Det er mange tilbud til gravide som strever, men det kommer veldig an på hvor du bor.

Dette kommer nok til å gå fint, men tror det vil være lurt å snakke med noen og få sortert tankene litt. Kanskje vil dt gi deg litt overskudd til fødselen?

Skrevet

Kontakt Jordmor og da hjelper ho dei videre i prossesen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...