Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Jeg jobber som sykepleier og har mye allergi. Svært ofte må jeg ta allergimedisin etter å ha vært på medisinrom eller gitt pas medisin. Jeg blir tett og tykk i halsen og får elveblest i ansiktet samt at det kan klø intenst rundt munnen. Har ikke funnet ut hvilken medisin jeg reagerer på. Dette er selvsagt verst når det blir vasket der inne, og en gang ventilasjonsanlegget ikke funket kunne jeg ikke gå inn der i det hele tatt. Dette er en allergi som har utviklet seg mer og mer til der det er i dag. Funker ikke å være spl på post når man ikke kan være på medisinrom eller gi pas medisin. Akkurat nå jobber jeg i en spesialpost som jeg hadde tenkt å ta videreutdanning innen. Jeg har jobbet der noen mnd nå og har ikke vært allergisk en eneste dag siden jeg startet. MEN jeg trives ikke i det hele tatt. Har sett på adm stillinger, men de er nesten ikke å oppdrive. Går det ann å omskoleres med bakgrunn i min situasjon? Evt videreutdanning slik at jeg kan få jobb adm? Evt andre ideer? Må jeg ta prikktest for å "bevise" min allergi? Det blir jo evt maaaange medisiner som må testes. Det vet jeg ikke om jeg tørr har tidligere hatt anafylaksi (av andre ting enn medisin) og vil ikke oppleve dette igjen! Jeg synes dette er skikkelig trasig og aner ikke hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 En venn av meg er utdannet kokk og så utviklet han allergi mot såpe og slikt (jeg kan ikke så mye om allergi så jeg vet ikke noe om hvordan allergien var). Så han fikk store problemer med hendene, det å vaske hendene osv. noe som er svært viktig i yrke som kokk. Han fikk omskolering.
Liv & Røre Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Som sykepleier kan du jobbe så mange forskjellige steder at sjansen for omskoleringen er vel heller liten.