Gå til innhold

Barcelona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har vært på weekendtur til Barcelona? Noen anbefalinger eller advarsler til ei som ikke er så bevandret i Europeiske byer;)?

Jeg er 26 uker på vei nå og vi drar isåfall i løpet av 1 til 1 1/2mnd..

Lurer på alt fra om jeg kan fly rundt uke 30 til hvordan det er å være gravid der...mat osv. Er grønn:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg elsker Barcelona. Det er min favorittby i Spania. Jeg bor i Spania nå og har reist endel rundt.

Jeg anbefaler dette hotellet :

http://www.apart-ramblas108.com/en/apartments-ramblas-108-_196_1013.html

Det ligger utrolig sentralt på Las Ramblas og er et leilighetshotell som ikke er så dyrt.

Du må få med deg La Sagrada Familia (en nydelig og helt spesiell kirke). Guell parken er også å anbefale.

Ta en tur til Montserrat. Det et fjell med en nydelig utsikt over byen. Det går bla en taubane opp dit. På toppen der er det et tivoli også for de som ønsker det.

å sitte på en fortaus kafe på Las Ramblas med litt tapas og se på folkelivet er helt herlig :-)

Det kommer til å være veldig varmt hvis dere drar om ca 1 mnd. Da er det fint å ta en tur på stranden (ikke langt).

Det går sightseeing båter fra havnen i Barcelona. Denne er IKKE verdt å betale for. De kjører utover og det meste man ser er sletent industriområder. Dropp det.

Mat får man i alle varianter. Fra alle land (indisk, spansk,italiensk til Mc Donalds). Ikke drikk vannet men kjøp vann. Går helt fint å spise salat.

I tilfelle noe skulle skje (siden du er gravid) så kan jeg bare nevne at spansk helsevesen er helt fantastisk. Hvis du tar med deg europeisk helsekort (bestilles på nett og tar 1 uke i posten) så har du samme rettigheter som spanske. Gratis legehjelp osv.

Men anbefaler IKKE å reise uten reiseforsikring uansett.

Barcelona har desverre mange lommetyver så vær forsiktig.

Er det noe mer du lurer på så bare spør :-)

Hilsen reisekonsulent som bor i Spania :-)

Gjest -ia-
Skrevet

Barcelona skal jeg ALDRI tilbake til! Det er fryktelig mye kriminalitet der, jeg og eksen ble dopa ned da vi var der, var helt forferdelig... Ville heller dratt på charter en uke til Mallorca etc...

Skrevet

Tusen takk for utrolig god info, reisekonsulent!:))

Vi kommer virkelig til å bruke infoen for det den er verdt!

Når vi skal bestille flybilletter, hvordan/hvor kan vi sikre oss de billigste? Evt nettsider som anbefales fremfor andre?

Skrevet

Jeg var der som gravid, og det var ingeting i veien med maten hvertfall. Jeg er slik som blir fort magesyk når jeg er i utlandet, men skjedde ikke i Barcelona.

Mange lommetyver, så jeg ble frastjålet lommeboka.

Anbefaler dere å finne et hotell i sentrum, dersom dere ikke er så veldig kjent.

Ellers en fantastisk flott by som anbefales!

Skrevet

Barcelona skal jeg ALDRI tilbake til! Det er fryktelig mye kriminalitet der, jeg og eksen ble dopa ned da vi var der, var helt forferdelig... Ville heller dratt på charter en uke til Mallorca etc...

Jeg tipper dere ble dopet ned på ett utested om kvelden med noe godt i glasset. Det kan like godt skje på en chartertur til Mallorca. Jeg ble dopet ned på disko i Bergen for mange år siden.

Kan ikke sammenligne en chartertur til Mallorca med Barcelona på noen som helst punkter. Forsiktig må man være overalt.

Ja det er mye lommetyver der så vær veldig forsiktig og ha reiseforsikring. Det er en storby så ta forhåndsregler, spesielt om kvelden. Ikke bli for beruset osv hvis man går ut. HI her var gravid så neppe en slik tur de skal på.

Mvh Reisekonsulenten :-)

Skrevet

Barcelona er en fantastisk by!! Men det er mye mer kriminalitet der enn en del andre byer, så vær varsom. Har selv vært vitne til flere veskenappinger på åpen gate der. Ville ha bodd nærme gamlebyen der det er koselige trange smug og kort vei til masse gode spisesteder. Et hotell jeg vil anbefale som har en god pris er Hotel Banys Orientals, vi betalte under 1000 kroner natten for en lekker suite der. Vanlige rom ligger på 600-800 kroner natten. En av de beste tapasrestaurantene i Barcelona ligger rett over gaten. Når det gjelder mat, hold deg til helsemyndighetenes anbefalinger (rått kjøtt, spekemat, upasteuriserte oster osv), men jeg ville vært ekstra forsiktig med salat og aioli i tillegg. God tur!!

Gjest -ia-
Skrevet

Jeg tipper dere ble dopet ned på ett utested om kvelden med noe godt i glasset. Det kan like godt skje på en chartertur til Mallorca. Jeg ble dopet ned på disko i Bergen for mange år siden.

Kan ikke sammenligne en chartertur til Mallorca med Barcelona på noen som helst punkter. Forsiktig må man være overalt.

Ja det er mye lommetyver der så vær veldig forsiktig og ha reiseforsikring. Det er en storby så ta forhåndsregler, spesielt om kvelden. Ikke bli for beruset osv hvis man går ut. HI her var gravid så neppe en slik tur de skal på.

Mvh Reisekonsulenten :-)

Eh, nei det var faktisk ikke det. Mye mulig det var max uflaks, men det gjorde i allefall at hele turen ble negativt ladet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...