Gå til innhold

Vanlig seng til barn 20 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt på 20 mnd klatret over kanten på sprinkelselnga, så vi tdemonterte den så hun ikke skulle skade seg. Nå sover hun på madrassen rett på gulvet. Kan vi kjøpe vanlig seng til henne, med sengehest? Eller ør vi ha sprinkelseng som kan tas av en kant? Tenker på høyden ned dersom hun i søvne skulle falle ned... Hva gjør dere når barnet klatrer ut av sprinkelsenga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun eldste sov aldri i sprinkelseng, hun klarte aldri å sove der men i vanlig seng sov hun som en stein. Så hun var ikke mange mnd før hun begynte å sove i vanlig seng med en liten sengehest. Jeg la alltid en dyne på gulvet, itilfelle men hun falt aldri ut.

Hun andre sov i sprinkelseng til hun var rundt 6mnd, da klattret hun ut så da ble det vanlig seng på henne også. La en dyne på gulvet her også, hun falt heller aldri ut.

Jeg hadde kjøpt vanlig seng og er det ikke kant på senga så kjøp en sengehst. Trenger ikke mye, bare såpass at de ikke ruller ut av senga. På vår seng var det ingen kant, så vi laget en liten sengehest.

Skrevet

Jenten min sov i vanlig seng fra hun var ca 20 mndr. Vi la en god myk sauefell på gulvet ved siden av og sengen var ikke spesielt høy. Hun trillet på gulvet et par ganger det første året - men enkelte ganger bare sov hun videre uten å våkne engang. Og om hun våknet var hun ikke skikkelig våken. Mest forvirret. Det gikk veldig bra. Lillebror på 2,5 sover nå i en sprinkelseng med en side av. Ca 20 cm over gulvet. Han har også trillet ut et par ganger og reagerer på akkurat samme vis. - men vi har selvsagt altid passet på at det ikke lå leker eller andre ting de kunne slå seg på ved siden av sengen....

Skrevet

Jenten min sov i vanlig seng fra hun var ca 20 mndr. Vi la en god myk sauefell på gulvet ved siden av og sengen var ikke spesielt høy. Hun trillet på gulvet et par ganger det første året - men enkelte ganger bare sov hun videre uten å våkne engang. Og om hun våknet var hun ikke skikkelig våken. Mest forvirret. Det gikk veldig bra. Lillebror på 2,5 sover nå i en sprinkelseng med en side av. Ca 20 cm over gulvet. Han har også trillet ut et par ganger og reagerer på akkurat samme vis. - men vi har selvsagt altid passet på at det ikke lå leker eller andre ting de kunne slå seg på ved siden av sengen....

Glemte å skrive at vi lagde en liten sengehest til storesøsters seng i starten. Men patentet vårt holdt ikke over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...