Gå til innhold

dilemma ang tausetsplikt.


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en i familien som jobber som omsorgsperson. denne personen har brutt sin tausetsplikt.

fortalt om flere pasienter til nær familie og venner.

vi har hørt detaljer om en,..

 

tenker at dette ikke er bra. og denne personen burde ikke jobbe innen dette mer.

 

men problemet er at mannen min vil ikke gå videre med dette. jeg føler det er det rette.

 

vet ikke helt hva jeg bør gjøre.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går selvfølgelig videre med det

Skrevet

Du går selvfølgelig videre med det

 

 

til hvem,. og trenger jeg ikke bevis.??

jeg har bare hørt dette. har ikke bevis.

Skrevet

jeg var en gang på et seminar, der en av foredragsholderne brøyt taushetsplikten flere ganger. da meldte jeg i fra.

 

det går jo ikke ann.

Skrevet

jeg var en gang på et seminar, der en av foredragsholderne brøyt taushetsplikten flere ganger. da meldte jeg i fra.

 

det går jo ikke ann.

 

hva skjedde, ??

ble det avslørt hvem som hadde meldt?

Skrevet

Du går selvfølgelig videre med det

 

 

til hvem,. og trenger jeg ikke bevis.??

jeg har bare hørt dette. har ikke bevis.

 

Du melder det inn til arbeidsstedet der vedkommende jobber eller til fylkeslegen eller fylkesmannen. De som har hørt dette og som har fortalt dette til deg kan bekrefte at det stemmer.

Skrevet

Du går selvfølgelig videre med det

 

 

til hvem,. og trenger jeg ikke bevis.??

jeg har bare hørt dette. har ikke bevis.

 

Du melder det inn til arbeidsstedet der vedkommende jobber eller til fylkeslegen eller fylkesmannen. De som har hørt dette og som har fortalt dette til deg kan bekrefte at det stemmer.

 

jeg vet ikke navnet på stedet hvor denne personen jobber.

kan prøve å finne det ut.

Skrevet

jeg var en gang på et seminar, der en av foredragsholderne brøyt taushetsplikten flere ganger. da meldte jeg i fra.

 

det går jo ikke ann.

 

hva skjedde, ??

ble det avslørt hvem som hadde meldt?

 

jeg aner ikke hva som skjedde, for jeg har ikke insyn i personalsaker på dette stedet. om hun vet at det var meg eller ikke spiller ingen rolle for meg. normalt så sier man ikke hvem som fortale det, men jeg sa at de kunne gjøre det om det gjorde ting lettere for dem. gjør ikke meg noe ;)

Skrevet

jeg var en gang på et seminar, der en av foredragsholderne brøyt taushetsplikten flere ganger. da meldte jeg i fra.

 

det går jo ikke ann.

 

hva skjedde, ??

ble det avslørt hvem som hadde meldt?

 

jeg aner ikke hva som skjedde, for jeg har ikke insyn i personalsaker på dette stedet. om hun vet at det var meg eller ikke spiller ingen rolle for meg. normalt så sier man ikke hvem som fortale det, men jeg sa at de kunne gjøre det om det gjorde ting lettere for dem. gjør ikke meg noe wink.png

 

jeg vil ikke at denne personen skal vite at dette er meg som har sagt noe. pga familie og kan lage helvette nok for meg.

vil ikke lage helvette men vil ikke at denne personen skal gå rundt å spre opplysninger heller.

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Ville tatt det opp med personen som forteller. Si at du synes det er ubehagelig å få vite taushetsbelagt informasjon og spør henne hva hun tenker om det hun forteller. Gi klar beskjed om at ikke ønsker å høre dette og at du stiller spørsmål ved hvordan hun forvalter sin taushetsplikt.

Skrevet

Ville tatt det opp med personen som forteller. Si at du synes det er ubehagelig å få vite taushetsbelagt informasjon og spør henne hva hun tenker om det hun forteller. Gi klar beskjed om at ikke ønsker å høre dette og at du stiller spørsmål ved hvordan hun forvalter sin taushetsplikt.

 

det kommer jeg hvertfall ikke til å gjøre.

da går det bananas her.

Skrevet

Men hva er det egentlig personen har sagt? Husk at det er ikke sånn at man overhodet ikke har lov til å snakke om jobben sin selv om man har taushetsplikt.. Det er når personen man snakker om kan identifiseres at man har brutt taushetsplikten, generelle situasjoner kan man snakke om hvor personer ikke kan gjenkjennes...

Skrevet

Men hva er det egentlig personen har sagt? Husk at det er ikke sånn at man overhodet ikke har lov til å snakke om jobben sin selv om man har taushetsplikt.. Det er når personen man snakker om kan identifiseres at man har brutt taushetsplikten, generelle situasjoner kan man snakke om hvor personer ikke kan gjenkjennes...

 

personen har navn gitt personen og diagnosen. samt en del detaljer rundt hverdagen til denne personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...