Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Vi planlegger prøving nå snart, men jeg er kun vikar i kommunen og lurer på hvilken rettigheter jeg har...noen som kan hjelpe meg litt? Jeg jobber mye, men hva skjer om jeg blir sykemeldt? Mener jeg har hørt at man ikke kan ha mer enn 14 dager uten jobb, da mister man rett til fødselspenger...stemmer dette? Finnes det annen type økonomisk støtte man kan få? Har selsvagt lyst på lønnet permisjon, gjør alt for å unngå engangsstøtten, men man vet jo ikke hvordan svangerskapet blir. Er redd for å måtte vente til det dukker opp en fast stilling jeg kan søke på..og de er det langt mellom:(
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har jobbet som vikar i 1,5 år... Da er det ingen problem med sykemelding om du fortsetter å jobbe der frem til du eventuelt blir det. Da får du utregnet sykepenger fra inntekten du har der. Og 14 dagers regelen gjelder ikke når du er sykemeldt.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Oi, ikke verre? Det hørtes nesten for godt ut til å være sant...
cici83 Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 dobbelt sjekk med NAV .. ikke ta alt for god fisk før du har det svart på hvitt..
iidapida Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Jeg jobbet som vikar da jeg gikk gravid med vår første. Jeg hadde jobbet der i noen år, og da gikk jeg på lønningskontoret og fikk de til å regne ut gjennomsnittslønn for det siste året (jeg ble sykemeldt i uke 30). Deretter sendte de beskjed til nav. Det fungerte kjempe bra:-D Fikk utbetalt det samme som sykemeldt og i permisjon. Lurt å snakke med de på nav:-) Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå