Gå til innhold

Er ikke dette veldig uprofesjonelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter i andre klasse. Hun har fått en ny mannlig lærer. Jeg hilste på han for ca 1 mnd siden, og han ble veldig flau/sjenert når han pratet. Hver gang jeg henter dattera mi ser jeg han og hver gang rødmer han, men han kommer likevel bort for å småprate. På fredag hadde han spurt dattera mi hvem hun bor sammen med. Da hun hadde svart med mamma, pappa og lillebror så spurte ham om mamma og pappa var gift. Nå er jeg kanskje litt paranoid men jeg tenkte rett og slett at han har begynt å like meg.

Hvis så er tilfelle; la oss si at jeg ikke hadde mann, men alikevel er det ikke uprofesjonelt å kanskje like moren til en elev??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså hvem man liker og hvem man ikke liker på den måten kan man jo ikke kontrollere, men han burde jo absolutt skjule i og med at han er læreren til barnet ditt.

Skrevet

Å eventuelt like deg er ikke uprofesjonelt, men om han skulle benytte stillingen sin som lærer for Å legge ann pÅ deg ville jeg sakt det var over grensen.

Skrevet

Herlighet,for en apekatt! :P

Èn ting er å bli sjarmert av moren til en av elevene sine, men å spørre en liten 2 klassing om hvem hun bor sammen med, og om foreldrene hennes er gift (med tydelige intensjoner).....DET er veldig spesielt, og helt feil måte å gjøre det på.

Skrevet

Ja, jeg tenker også som de andre her, at hvem man liker kan man ikke kontrollere, men han burde sjule det JA! Og definitivt ikke spørre ut datteren din, om det er det han har gjort da!

De kan jo ha snakket om dette i klassen? Eller?

Men hvis dette er noe han kun har spurt datteren din om, så blir jeg litt forferdet. Fryktelig uprofft i så tilfelle...

Skrevet

Jeg må si jeg syntes det var litt dårlig gjort ovenfor min datter, hun lurte på hvorfor han hadde spurt om det. Ville bare høre om synspunkter før jeg eventuelt tar det opp med klassestyrer.

Gjest AnneS
Skrevet

Eller kanskje han prøver å bli kjent med elevene og har spurt alle om det samme? Hvem de bor sammen med osv. MÅ jo ikke være hemmelig forelsket i noen for å spørre om det ;)

Skrevet

Nei dette var på tur, dattera mi hadde skadet seg så hun gikk ganske langt bak med denne læreren. Greit å bli kjent med en elev men trenger man å vite om hvem hun bor sammen med? Og om foreldrene er gift?

Skrevet

Det har vel med at man i praksis ikke skal sende unge hjem til "feil" forelder ved delt omsorg???

Tror du er litt paranoid. Noen rødmer lett og det trenger ikke å bety noe spesifikt!

Ville tatt dette med knusende ro inntil videre. Finner du flere "bevis" så ta det som positiv feedback på at du er attraktiv, og la det være med det. IKKE ring klasseforstanderen, du vil jo fremstå som totalt gal dersom du tar feil..

Skrevet

Det kan jo være i mangel på andre ting å snakke om...

Skrevet

Ja det er det jeg tror også; uansett om jeg tar feil eller ikke kan han vri det slik han vil. Tenker jeg heller skal nevne det for han litt diskre at hun har fortalt om det hjemme. Kan jo være noe de snakket om på forkant som ledet han til det spørsmålet. Uten at dattera mi husket det.

Skrevet

Hva så om han har spurt henne hvem hun bor sammen med? Har hun tatt skade av det? En 7-åring undres ikke over hvorfor folk spør om sånne ting. Og hva så om han liker deg? La han bare like deg. Ikke ring skolen. Da fremstår du bare som teit. På skolen kommer de også lure på hvorfor du reagerer på de 2 spørsmålene han har stilt datteren din. du kommer jo uansett ingen vei med det og han slutter helt sikkert ikke å like deg for det (om han gjør det da).

Ikke bry deg med alt sånt tull..

Skrevet

Ja det er det jeg tror også; uansett om jeg tar feil eller ikke kan han vri det slik han vil. Tenker jeg heller skal nevne det for han litt diskre at hun har fortalt om det hjemme. Kan jo være noe de snakket om på forkant som ledet han til det spørsmålet. Uten at dattera mi husket det.

Ikke gjør det, det blir jo bare kjempekleint! Stakkars fyr! Hvorfor i all verden lage sak av dette?

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage for en stund siden. Håper virkelig ikke at alle fedrene som jeg pratet med da jeg rødmet trodde at jeg var forelsket. Jeg var veldig sjenert på den tida og har sikkert vært sprut rød i trynet mer enn en gang både med fedre og mødre egentlig.

Skrevet

Jeg tror du innbiller deg ting. Alternativt lager en fjær om til fem høns.

Skrevet

Tror du gjør større skade ved å snakke med noen på skolen ang dette vs å la det være. Det kan være så mange årsaker til at han spurte om dette, og så mange årsaker til at han rødmer når han ser deg. Det er fare for at du kan fremstå som noe paranoid (og innbilsk) ved å nevne dette. Han har jo trossalt ikke gjort noe galt eller noe som er skadelig for barnet ditt ved å spørre om dette, så har det noe å si?

Skrevet

Haha, jeg synes du virker fryktelig innbilsk. Dessuten, er det faktisk noe å ta opp at han liker deg? Bør du ikke heller bare ta det som et kompliment?

Skrevet

En lærer har bedrevet "small-talk" med datteren din og du blåser deg opp?

Stakkars den kvinnelige læreren som skulle finne på å gjøre det samme. Hun vil vel oppleve å lese neste dag i lokalavisen at hun er lesbisk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...