Gå til innhold

Ulikt modenhetsnivå hos gutter i samme klasse - utfordring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 8 åring leker fortsatt litt med lego, men liker ikke at vi hører at han leker. Dvs han slutter med lekestemme og sånn når vi kommer inn i rommet. Det er tydelig at han synes han er for stor til det, selv om vi som foreldre bare synes det er koselig - og aldri har gjort annet enn å oppfordre til lek.

Han er mer opptatt av hva han har på seg, og synes plutselig det er helt ok å være med f eks på H&M for å velge nye klær og sammensetninger selv. Tidligere har han hatet alt som het butikker intenst.

Han har i tillegg noen jentevenner fra klassen som av og til kommer på besøk, og de "henger" rundt ute. Litt på trampolinen eller bare ute i gata. Jentene virker veldig mye eldre, sammenlignet med guttene på samme klassetrinn.

De klassekameratene som bor rundt oss (spesielt tre av dem) er ganske barnslige i forhold, og snakker ikke om annet enn lego, leking og playstation. Jr blir med å leke med dem en stund, men går også lei. Da er det kjekkere å sykle rundt synes han, men det liker ikke de andre.

Det er litt vanskelig dette, for jeg ser jo at han blir helt uengasjert og viker unna når de spør om de skal leke sånn eller sånn. Han er ikke tøff nok til å si at nei, det vil jeg ikke. Den ene gutten som er her mye er yngst i søskenflokken, og veldig bortskjemt. Han skal bestemme hva de skal gjøre hele tiden, og jeg skjønner jo at han blir lei av det.

De andre kommer nok plutelig etter de også, men inntil da synes jeg det er ne litt frustrerende fase.

Noen med erfaringer på området ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...