Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 For litt over 1 år siden falt jeg hodestups for en på jobben min. Gikk fra mannen min (dette var bare dråpen som fikk begeret til å renne over) Gutten jeg falt for er muslim, ikke veldig strengt praktiserende, men det er hans foreldre. Det har vært alt annet enn lett å være sammen med han. Han har mange trekk som ikke er særlig positive. Bla sjalusi. Han har vegret å fortelle foreldrene sine om meg. Og i januar ble det slutt. Etter flere mnd fram og tilbake har vi bestemt oss for å prøve på nytt. Greia er at jeg er så sykt forelska i han. Fortsatt kiler det fra topp til tå når jeg ser han. Og når han og jeg er alene er alt fantastisk bra... Vi har blitt enige om at han skal bruke mai på å fortelle om meg hjemme. Så bryter han en avtale med meg idag om å finne på noe med ungene og meg. Vi har aldri gjort noe sammen alle sammen og har holdt igjen der begge to. Men har vært sammen med barna hjemme. Så kommer det etterhvert fram at han ikke er klar for å bli sett med barna mine ute blant folk. Og her sitter jeg og lurer på hva i all verden jeg skal tro.... Kan noen gi meg noen objektive tanker?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 For en muslim å bli sammen med noen som har barn fra før, er en litt kontroversiell ting, spesielt hvis foreldrene er strengt praktiserende. Ikke gi ham for mange sjanser, han må vise at han står for det han sier, asap.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 At du tør å være sammen med en muslim.....og med barn! Er ikke rasistisk, men den troen er skremmende, og spesielt hvis foreldrene er sterkt praksiserende og han er sjalu - dårlig tegn! Men lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Takk for svar Ja, jeg vet det er et risikabelt valg kan man si... Hadde jeg ikke vært så glad i han hadde jeg aldri holdt ut heller, for det er mange veier i livet som er lettere... Om han ikke forteller foreldrene sine om meg i løpet av denne mnd så er det helt klart en deal breaker. Men hadde faktisk ikke trodd han ikke ville bli sett med barna mine. Det får jo tankene til å spinne ift om han noen gang kan være sammen med meg på ordentlig eller om jeg bare er tidsfordriv til han "må" gifte seg med en muslim...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Gift dere da vel, om du er kristen/står i statskirka kan dere i følge islam gifte dere uten at du konverterer. Det handler mye om ære, det baksnakkes enormt mye og en fjær blir til fem høns...om han forteller om deg/dere hjemme, er det et enormt mye større skritt enn om Ola gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå