Gå til innhold

Svangerskaps deprisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dritt lei alt, føler ting er håpløse, griner meg i søvn, våkner gråtende osv.

Jeg er egentlig kjempe glad for livet mitt er slik det er, at jeg har universets beste forlovede, at jeg er gravid med en liten pike, men klarer alikevel ikke smil klarer ikke tenke positivt på noen ting, og det er så slitsomt!

Jeg går rundt og føler meg helt tom, føler verden raser under beina på meg om og om igjen, og føler at hvert skritt er det siste jeg klarer. Men jeg fortsetter å går, selv om det er 100vis av ting som burde vært fikset, klarer jeg ikke sortere tankene nok til å få noe gjort!

Vi har pr dags dato adresse i 2forskjellige byer, da han leter etter ny jobb og vi ikke kan flytte før det skjer. Jeg har ikke jobb og har heller ikke hatt det, så jeg sliter med å betale regninger. Leilighet blir vanskelig med lite penger, og hund med på lasset.

Dette ble tillogmed rotete skrevet, beklager det. Men poenget mitt er, kan jeg ha svangerkapsdeprisjon? Har slitt med depressive perioder tidligere, og selvmordstanerk, selvskading og selvmordsforsøk, og er liivredd for jeg skal få tilbakefall, selv om jeg over alt i verden vil leve å være en god kone og mor med tiden. Men akkurat nå virker det helt umulig, puh...

Ble litt langt dette, men har så lyst å nyte graviditeten, få ting gjort, få leilighet, fikse barnerom, glede meg over alt som skjer i livet mitt!

Måtte bare få det ut en plass, og har noen erfaringer eller råd å dele blir jeg veldig glad! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjære deg.

JA, du har svangerskapsdepresjon. Jeg sliter med det samme selv, men i mildere form enn deg, ut fra det du skriver. Jeg har sagt fra til jordmor og skal nå starte samtaler med psyk. sykepleier for å stoppe denne tankerekken før barnet kommer.

Grunnen til at jeg fanget det opp nå, FøR det ble for ille, er at jeg hadde barseldepresjon forge gang. Jeg har ikke tenkt over at jeg kan få det i svangerskapet også. Er mange som har det slik som dette, dessverre, og fåtallet spør om hjelp og forsøker skjule det.

Og har en hatt dendens til depresjoner før, så er det ikke så sjelden at hormoner og slikt i et svangerskap gjør krøll på følelsene igjen..

Jeg anbefaler deg å ringe Jordmor den dag i morgen, fortelle hvordan du føler deg. Slike depresjoner kan jo føre til for tidlig fødsel og slikt også. Og har du svangerskapsdepresjon nå, så vil det mest sansynlig bli verre etter unger har kommet ut, og det kan du forhindre..

Håper du tar kontakt med jordmor/lege og får hjelp snares. Tro meg, det hjelper mer enn du tror!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...