Gå til innhold

Hvor risikabelt er utskrapning etter MA/SA?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor risiko er det ved å foreta en utskrapning etter å ha mistet?

Noen som har opplevd komplikasjoner?

eller gjort det mange ganger og alt har gått bra???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du, risiko? Den er tilstede, men liten. Jeg har ikke hatt noen problemer etter utskrapning etter MA.

Skrevet

Jeg har hatt utskrapning etter SA selv, og jeg har faktisk vært med under samme inngrep på en pasient(observerte bare).

Det er lett narkose, og et meget lite inngrep. Man lager ikke "hull" i noe, annet enn at man går inn i skjeden og til livmoren for å ta ut det som ikke skal være der lenger.

Man er i narkosen kun 10-15 minutter, selv om man er groggy en tid etter det :)

Faktisk er det ofte lettere å bli gravid etter en utskrapning, og det reduserer blødningstiden etter en abort.

Skrevet

Takk for svare begge to!

Tenker på komplikasjoner som kan oppstå,hvor ofte det skjer? Eller om de som har måttet ha utskrapning flere ganger har hatt noe trøbbel etterpå, eller om de har opplevd komplikasjoner?

Måtte selv ha en utskrapning etter MA i fjor, da cytotec ikke var tilstrekkelig for å få ut alt av rester.

Er som mange andre redd for å miste igjen, men hvis jeg er så uheldig at det skjer så ønsker jeg utskrapning, fordi jeg hadde rene marerittet under/etter cytotec, og håper å aldri måtte bruke det igjen.

Jeg har det med å være litt redd av meg, og lurer derfor på hvordan andre har hatt det etter utskrapning og hvor stor sjansen er for at noe går galt.....?

(Jeg håper mer enn noe annet i hele verden at alt går bra neste gang, og at vi får et friskt og velskapt barn, men på en måte "hjelper" det meg å "forbrede" med på "verst tenkelige scenario", og hvordan jeg kan takle det best mulig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...