Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 Løftet dere vogn og bilstol inn og ut av bil når det hadde gått 6 uker? Jeg hadde ks for 2,5 uke siden og syns det er så kjipt at jeg ikke kommer meg ut på bytur o.l for jeg får jo ikke med vogn,så nå teller jeg ned til det har gått 6 uker og jeg kanskje kan løfte vogn
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Jeg fikk beskjed om 8 uker, det var helt pyton. Den 7 uka orket jeg ikke mer og delte vogna i to ved ut og innbæring i bil.
lohne Skrevet 7. mai 2012 #3 Skrevet 7. mai 2012 Jeg følte meg i helt fin form så fort jeg kom hjem fra sykehuset, men tok det svært forsiktig med løfting. Nå skal det sies at jeg har hatt mye trøbbel med ryggen de siste årene og følte jeg måtte passe ekstra godt på etter fødselen. Vi hadde en mykbag til vognen og den løftet jeg rundt på. Skulle jeg ut et sted med vogn brukte jeg enten kollektivt eller så fikk jeg mannen til å sette vognen i bilen før han gikk på jobb og spurte tilfeldige eller bekjente om å hjelpe med å få den ut igjen. Ellers brukte jeg mye bæresjal. Lykke til :-)
AO3 Skrevet 7. mai 2012 #4 Skrevet 7. mai 2012 Jeg bar bilstolen, ja, ellers hadde jeg jo ikke kommet noen vei... Tror ikke jeg bar løftet vogna inn/ut av bil, jeg husker ikke helt. Det kommer jo litt an på om man har en steintung kombivogn eller en liten, lett vogn som deles i to også, da. Vogna jeg hadde til førstemann (Brio kombi) var det fullstendig uaktuelt å forsøke å løfte de første ukene etter ks, for å si det sånn.
Regina Phalange Skrevet 7. mai 2012 #5 Skrevet 7. mai 2012 Jeg husker ikke når jeg begynte å løfte vogn etc, men legen på sykehuset sa til meg at jeg kunne løfte det jeg følte jeg orket. Altså ingen restriksjoner på vekt eller tid. Så føler du deg "klar" til å løfte så synes jeg du skal gjøre det!
Gjest Kira med en av hver Skrevet 7. mai 2012 #6 Skrevet 7. mai 2012 Jeg husker ikke når jeg begynte å løfte vogn etc, men legen på sykehuset sa til meg at jeg kunne løfte det jeg følte jeg orket. Altså ingen restriksjoner på vekt eller tid. Så føler du deg "klar" til å løfte så synes jeg du skal gjøre det! Jeg er helt uenig med deg i at man skal løfte så fort man føler seg "klar". Stort sett alle fagpersoner sier at man bør vente med tyngre løft enn babyen før det har gått 6 uker. Og de fleste føler seg nok klare lenge før den tid. Jeg har hatt 2 ks, og må vel innrømme at jeg var flinkest til å unngå løfting ved det første snittet. Løftet babyen i bilstolen etter omkring 2 uker (hadde lite valg da vi var mye til behandling med babyen mens far jobbet), men vognen ventet jeg litt lengre med. Mitt siste snitt hadde jeg for 12 uker siden, og da løftet jeg nok litt mer enn hva jeg burde. Det var rett og slett fordi jeg har en 2-åring som av og til måtte løftes opp i bilstolen osv. Så jeg ville nok ventet noen uker til hvis jeg var deg. Og hvis du er skikkelig sugen på en bytur så ber du far om å legge vognen klar i bilen, også får du f,eks en venninne til å hjelpe deg med å ta den ut når du kommer frem
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 8. mai 2012 #7 Skrevet 8. mai 2012 Takk for svar Blir nok ikke noe særlig løfting før etter 6 uker nei,iallefall ikke vogn... 3 uker siden keisersnittet i morgen og det har begynt å gjøre mere vondt igjen,det stikker og gjør vondt når jeg beveger meg,men det er kanskje at jeg kjenner at det gror innvendig? Kjenner det strammer på en måte inni der også,litt sånn rar følelse...
iblm Skrevet 8. mai 2012 #8 Skrevet 8. mai 2012 litt over tre uker siden mitt snitt, og jeg løfter vogn de FÅ turene vi trenger Å ha med vogna i bilen som f.eks en by tur eller trille tur . tar da baggen i et tak, og understellet for seg... har simo kombi vogn. unngÅr Å bære bilstol for det blir sÅ ofte, sÅ jeg bærer bare ungen og stolen stÅr igjen i bilen. bruker bæresele nÅr vi skal pÅ butikken, og triller poser ut i bilen i korga, pakker heller i to ekstra poser slik at det ikke blir tungt nÅr jeg skal bære inn igjen hjemme. Fordele vekt er tingen, gÅr heller en ekstra tur med klær, mat og div ting
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 8. mai 2012 #9 Skrevet 8. mai 2012 Bilstolen bærte jeg inn og ut av bilen da jeg var på legesenteret og fjerna stiftene på dag 5. Vogna løfta jeg inn og ut av bilen på dag 8 når jeg og william skulle på barsel poliklinikk for en etterkontroll. Om jeg vil anbefale andre det samme vet jeg ikke, men jeg var frisk og rask, og fikk ikke noen skader av det.
Dini Skrevet 9. mai 2012 #10 Skrevet 9. mai 2012 Hmm.. Jeg fikk beskjed om at jeg i beg max kunne løfte ungen + setet? Det var egentlig ikke lov? jaja.. Mi var jo 4,5 kg tung au Pga bekkenløsning og ryggproblemer orket jeg såvidt ut på forsiktige trilleturer når hun var ca 4 uker, så jeg tror ikke jeg løftet vogna før 8 uker etter fødsel eller noe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå