Gå til innhold

Er dette strengt/slemt?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er ikke HI, men er jeg den eneste som stusser på at hele DIB mener det hadde vært bedre om jenta gikk med rød og hoven mage i flere dager? Når uhellet først var ute tenker jeg.

Ikke det som er saken her nå da:

HI vet jenta reagerer på det å få tusj på seg, likevel lar hun jenta drive med det, istedenfor å gi henne fargeblyanter. Og det går FINT ann å få bort tusjstreker uten å skrubbe en unge med sart hud.

Siden ungen hennes reagerer på tusj, så sier det seg selv at det reagerer med en gang, og da er det ikke bedre at HI gnikker huden til jenta for å gøre det rent. Hadde hun byttet ut såpevannet sitt med babyolje og en våt klut hadde hun sluppet å skrubbe, og jenta hadde ikke trengt å ha unødvendig smerte.

Men, hadde HI tenkt lengre, så hadde hun ikke latt jenta bruke tusj i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns straffen burde vært at hun fikk vaske det bort selv, og få tusjene fjernet. Begge mine har fått tusj-forbud innimellom pga tusj i håret og på store deler av kroppen. Da har de også måttet gjøre en jobb for å få bort det verste.

Skrevet

Skjønner ikke vitsen ved å gi (små) barn tusjer i det hele tatt jeg da; det blir ikke fine tegninger av det, og det blir mye mer gris hvis det tegnes på utsiden av arket.

Tenker at det var greit nok å vaske av tusjen når uhellet først var ute - spesielt siden du sier hun reagerer på den. Men å lage masse styr ut av det, og skrubbe huden...? Det var vel ikke nødvendig. Som andre her sier - pick your battles ;)

Har forøvrig noen herlige bilder av mine eldste samt en kamerat som hadde tegnet seg med fargestifter (en type veldig myke fargestifter, som ble nesten som akrylmaling på arket); det var OVERALT! Til og med i håret... Samt på "hele" badet. Var jo ikke så mye annet å gjøre enn å vaske ;) Men kjefte var jo ingen vits, siden jeg selv hadde vært uoppmerksom! (Og dessuten var den som hadde kjøpt fargestiftene til dem :P)

Skrevet

Skjønner ikke vitsen ved å gi (små) barn tusjer i det hele tatt jeg da; det blir ikke fine tegninger av det, og det blir mye mer gris hvis det tegnes på utsiden av arket.

Tenker at det var greit nok å vaske av tusjen når uhellet først var ute - spesielt siden du sier hun reagerer på den. Men å lage masse styr ut av det, og skrubbe huden...? Det var vel ikke nødvendig. Som andre her sier - pick your battles ;)

Har forøvrig noen herlige bilder av mine eldste samt en kamerat som hadde tegnet seg med fargestifter (en type veldig myke fargestifter, som ble nesten som akrylmaling på arket); det var OVERALT! Til og med i håret... Samt på "hele" badet. Var jo ikke så mye annet å gjøre enn å vaske ;) Men kjefte var jo ingen vits, siden jeg selv hadde vært uoppmerksom! (Og dessuten var den som hadde kjøpt fargestiftene til dem :P)

Jeg skrev vel at det ikke var noe kjefting inne i bildet. Det var bare om å gjøre å få det av fortest mulig, babyolje hadde jeg ikke.

Og for å stille nysgjerrigheten så har vi tusjer fordi vi har flere barn, og de har fått dem i gave

HI

Skrevet

Jente har tegnet seg med tusj på magen. Mor vasker det av. Respons: 53 glødende innlegg.

??????????????????????????????????????????????????

Skrevet

ja herlighet, du overdrev masse der... å så da om ungen har tusj på magen? Hva er problemet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...