Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #1 Skrevet 6. mai 2012 3-åring (snart 4) har tegnet på magen med tusj, og det er ikke første gang heller. Konsekvensen her ble da at vi måtte vaske det av igjen, noe som helt sikkert var både ubehagelig og litt vondt, for jeg måtte skrubbe ganske hardt (brukte såpe og klut). Hun skreik som om hun ble mishandla, men noe av det skyldtes nok også at hun var fornærmet. Fordelen er at jeg tror nok det var siste gang det skjedde. Var det i overkant brutalt synes dere?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 6. mai 2012 #2 Skrevet 6. mai 2012 Dersom du skrubbet så hardt at hun fikk vondt så syns jeg det var slemt gjort ja. Jeg ville heller brukt noe annet enn såpe for å fjerne det lett, også tatt fra henne tusjene for dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #3 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ville fjernet det med babyolje, det som ikke gikk vekk fikk sitte til neste tur i badekaret. Hadde ikke skrubbet ungen nei, hadde heller fjernet tusjene og funnet frem fargeblyanter for en stund.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #4 Skrevet 6. mai 2012 Jeg skrubba ikke lenge da, men måtte gni inn såpen først også vaske av med klut etterpå. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #5 Skrevet 6. mai 2012 Vi har to barn, det hender at de også tegner på seg selv med tusj. Jeg ber de vaske seg, tar dem gjerne en runde i badekaret, slik at det overflødige vaskes bort, slik at det ikke smitter over på klær eller møbler. Gidder ikke ha så veldig fokus på dette,de er små unger de går i barnehagen.De har også fått beskjed mange ganger. Jeg er av oppfatningen om at barn er barn, og dette er langt fra det verste de kan finne på. Mannen hisser seg opp, slutt å tegne på dere, se hvordan dere ser ut, kjefter og skrubber. Forstår virkelig ikke greia med at det er så fryktelig ille om de tusjer seg litt. Han kan ikke forklare meg hva som er så ille, kanskje du kan. Jeg synest du var alt for streng. Hvor streng er du når ungene gjør noe som kan være farlig, eller noe som kan ødelegge ting, eller er stygge med hverandre med vilje? Jeg liker å spare detordentelig strenge for det virkelig ille.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #6 Skrevet 6. mai 2012 Du... prøv å skrubb deg selv da! Og så tenker du på at huden til barnet ditt er mye tynnere enn din hud! Rart h*n skrek? Jeg tar fra de tusjene en periode når de tegner på seg selv eller andré plasser.. det går av i dusjen etter hvert det der...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 6. mai 2012 #7 Skrevet 6. mai 2012 Gjør det noe om de har tysj på magen da? Her går ungene jevnt og trutt rundt med tegninger på armer og bein... Gjør ikke noe med det jeg, annet enn å si "Synes du det er pent?" Skjer det rett før en spesiell anledning, vasker jeg det bort, men ellers får det bare være
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 6. mai 2012 #8 Skrevet 6. mai 2012 Gjør det noe at man har litt tusjstreker på magen? Jeg ville vasket av det overflødige og bare latt resten være. Det slites av etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #9 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes det er ille sikkert fordi jeg er bortskjemt med at mine barn ikke gjør så mye galt. Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager. Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp. HI
Mrs. Bouquet Skrevet 6. mai 2012 #10 Skrevet 6. mai 2012 Ja, det syns jeg var slemt. Er det et problem fjerner du tusjene.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #11 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes det er ille sikkert fordi jeg er bortskjemt med at mine barn ikke gjør så mye galt. Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager. Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp. HI Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #12 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes det er ille sikkert fordi jeg er bortskjemt med at mine barn ikke gjør så mye galt. Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager. Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp. HI Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt... Hun blir rød og hoven, synes det er vondt. Dette var jo slettes ikke første gang, så det har ikke hjulpet nevneverdig. Synes også at når man har gitt beskjed om at det ikke er greit, så skal man høre etter, samme hvor filleting det er snakk om. HI
Mammaaaaaa Skrevet 6. mai 2012 #13 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes det er ille sikkert fordi jeg er bortskjemt med at mine barn ikke gjør så mye galt. Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager. Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp. HI Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt... Hun blir rød og hoven, synes det er vondt. Dette var jo slettes ikke første gang, så det har ikke hjulpet nevneverdig. Synes også at når man har gitt beskjed om at det ikke er greit, så skal man høre etter, samme hvor filleting det er snakk om. HI
2 hjertegull :) Skrevet 6. mai 2012 #14 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes også det var litt i overkant ja... Enig med de andre her i at jeg ville tatt bort tusjene. Så hadde hun fått beskjed om at det ikke er lov å tengne på seg selv, og når hun ikke kan forholde seg til "reglene", så får hun heller ikke ha tusjene. Så kunne hun grått over den fornærmelsen i stedet...
Mammaaaaaa Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes det er ille sikkert fordi jeg er bortskjemt med at mine barn ikke gjør så mye galt. Og jenta har ganske sart hud, så hun reagerer på tusjen. Det er selvfølgelig ikke optimalt å skrubbe sart hud heller, men det går over raskere enn om tusjen skulle vært der i flere dager. Hvis de finner på noe virkelig ille eller farlig, så er jeg skarpere i stemmen og snakker/forklarer i større grad. Nå var jeg helt vanlig i stemmen og sa bare at når man tegner på seg, må man vaske seg. Hissa meg ikke opp. HI Da hadde det jo kansje vært "straff" nok at hun fikk utslett av tusjen da? Hvordan reagerer hun på det da? Hun hadde forstått hvorfor kan ikke skal tusje på seg da! Ja... syns det var strengt og slemt... Hun blir rød og hoven, synes det er vondt. Dette var jo slettes ikke første gang, så det har ikke hjulpet nevneverdig. Synes også at når man har gitt beskjed om at det ikke er greit, så skal man høre etter, samme hvor filleting det er snakk om. HI Trykker hele tiden på feil knapp, så innlegget blir sendt før det er ferdig... skriver fra mobil.. Men til svaret mitt! Regner med hun ble rød og hoven av å bli skrubba i dusjen også. Så det var unødvendig å skrubbe en allerede sart hud. Og du må nok regne med å si ting mer enn en gang at det ikke er greit...! Det er barn det er snakk om. De tester grenser, de glemmer seg osv. Hadde det vært nok å si til de at det ikke er greit en gang, hadde det vært utroooolig lett å oppdra barn... så ja, det syns jeg var strengt. Og faktisk litt slemt!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #17 Skrevet 6. mai 2012 Jenta har det hvertfall utrolig bra nå, kontra hvordan det hadde vært hvis jeg ikke fjernet det, så kan ikke si at samvittigheten er så veldig dårlig. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #18 Skrevet 6. mai 2012 Skjønner ikke problemet. Ungen hadde tegna på setg og det måtte vaskes av. Er ikke det helt normalt da??
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #19 Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor måtte du lage et innlegg her for å spør hva andre syns da? Du var jo tydelig i tvil, overskriften på innlegget ditt røper jo det.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #20 Skrevet 6. mai 2012 Lurer på hvorfor du laget dette innlegget i det hele tatt? Absolutt alle er uenige i fremgangsmåten din, men det øret hører du ikke på i det hele tatt. Ganske unødvendig å spørre om råd når du bare er villig til å høre på de som evt er enige med deg...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #21 Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor måtte du lage et innlegg her for å spør hva andre syns da? Du var jo tydelig i tvil, overskriften på innlegget ditt røper jo det. Hvorfor måtte du lage et innlegg her for å spør hva andre syns da? Du var jo tydelig i tvil, overskriften på innlegget ditt røper jo det. Jeg var ikke i tvil...det var riktig for meg i denne situasjonen. Jeg måtte bare lufte det her for å se. At andre ikke er enige med meg kunne ikke brydd meg mindre. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #22 Skrevet 6. mai 2012 Leste nylig en artikkel om at dagens foreldre setter for lite grenser, og får bortskjemte fæle barn. Synes ikke det du gjorde var noe fælt jeg. Barn trenger grenser, ellers blir de usikre.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #23 Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor måtte du lage et innlegg her for å spør hva andre syns da? Du var jo tydelig i tvil, overskriften på innlegget ditt røper jo det. Hvorfor måtte du lage et innlegg her for å spør hva andre syns da? Du var jo tydelig i tvil, overskriften på innlegget ditt røper jo det. Jeg var ikke i tvil...det var riktig for meg i denne situasjonen. Jeg måtte bare lufte det her for å se. At andre ikke er enige med meg kunne ikke brydd meg mindre. HI Jaha, så hvorfor i all verden lager du et innlegg der du spør hva vi syns om ikke svarene kunne brydd deg mindre... om du kjeder deg er det sikkert mye annet å finne på! Sitte å tegne sammen med barnet ditt feks, så hun ikke tegner på seg igjen...
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #24 Skrevet 6. mai 2012 Leste nylig en artikkel om at dagens foreldre setter for lite grenser, og får bortskjemte fæle barn. Synes ikke det du gjorde var noe fælt jeg. Barn trenger grenser, ellers blir de usikre. Grenser er en ting, å skrubbe på en allerede sart hud er på grensa til fysisk straff! Det er grusomt vondt! Å legge bort tusjene en periode er en bedre måte å sette grenser på...
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 6. mai 2012 #25 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ville fått ungen til å kaste alle tusjene i søpla, det beste er om de må gjøre det selv. Det er mye mer straff over det enn å skrubbe hardt. Prøv babyolje heller, det bør fjerne tusj. Hater skriblerier i huset mitt og det vet ungene. Ser jeg noe klussing andre steder enn på papir, så blir alle tegnesaker kastet. Avskrekkende i seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå