Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #26 Skrevet 6. mai 2012 Tror kanskje vi legger forskjellig betydning til ordet skrubbe, for det virker som mange tror jeg har gnikket for harde livet på jenta, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Jeg måtte gni omtrent med samme styrke som når man vasker vekk inntørket snørr etter barnehagen, jeg kaller det skrubbe også jeg. HI
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #27 Skrevet 6. mai 2012 Tror kanskje vi legger forskjellig betydning til ordet skrubbe, for det virker som mange tror jeg har gnikket for harde livet på jenta, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Jeg måtte gni omtrent med samme styrke som når man vasker vekk inntørket snørr etter barnehagen, jeg kaller det skrubbe også jeg. HI Du skriver: "litt vondt, for jeg måtte skrubbe ganske hardt" Om det er slik du tørker, eller det du kaller for å tørke som du mener er vaske eller å skrubbe, snørr så bør du revurdere styrken og tenke over at du kanskje er i overkant hardhent. Man kan fint gi konsekvenser eller straff uten å fysisk gjøre barna vondt.
bobbelfru Skrevet 6. mai 2012 #28 Skrevet 6. mai 2012 Ja det synes jeg. barn er barn. Jeg hadde fjernet tusjene. Hva gjør du den dagen de tegner på gulvet eller veggen?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #29 Skrevet 6. mai 2012 Ja det synes jeg. barn er barn. Jeg hadde fjernet tusjene. Hva gjør du den dagen de tegner på gulvet eller veggen? Da må de vaske selv....er ikke det logisk da?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #30 Skrevet 6. mai 2012 Tror kanskje vi legger forskjellig betydning til ordet skrubbe, for det virker som mange tror jeg har gnikket for harde livet på jenta, noe som selvfølgelig ikke er tilfelle. Jeg måtte gni omtrent med samme styrke som når man vasker vekk inntørket snørr etter barnehagen, jeg kaller det skrubbe også jeg. HI Du skriver: "litt vondt, for jeg måtte skrubbe ganske hardt" Om det er slik du tørker, eller det du kaller for å tørke som du mener er vaske eller å skrubbe, snørr så bør du revurdere styrken og tenke over at du kanskje er i overkant hardhent. Man kan fint gi konsekvenser eller straff uten å fysisk gjøre barna vondt. Jeg må "skrubbe" ganske hardt for å få vekk den snørra som barnehagen ikke har tørket ja, det sitter godt. Og hun hyler som en stukket gris da også (godt utviklet temperament), men det er jo fort overstått.
Mockanin Skrevet 6. mai 2012 #31 Skrevet 6. mai 2012 Min eldste "tattoverte" seg med tusj når han var i 7 årsalderen. Konsekvensen ble at han ikke fikk ha tusjer mer. Kanskje på tide å oppheve forbudet snart nå, han blir tross at 17 år snart?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #32 Skrevet 6. mai 2012 Når sønnen min har tørket snørr under nesa etter bhg. trenger jeg ikke skrubbe så han hyler. Litt bomull og lunket vann, tørk så forsiktig. Mye bedre for barnet vil jeg tro. Man må ikke være hardhendt..
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #33 Skrevet 6. mai 2012 Hi, her høres det ut som om du ble fornærmet over alle uenige svarene du fikk, og prøver å bortforklare ting. SOm det med å skrubbe...først sier du at du måtte skrubbe ganske hardt...men så etterpå bagatelliserer du (når andre sier at det er på grense til mishandling) ved å si at når du skrubber så er det nesten som å tørke. Patetisk!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. mai 2012 #34 Skrevet 6. mai 2012 Har du prøvd babyolje HI? Her klarte guttungen å tegne på seg med tusj oppe hos svigerforeldrene mine, svigermor ga straffen med at han ikke fikk leke/tegne med de mer. Når han kom hjem måtte jeg vaske det av, var veldig lett til tross for at det hadde sittet i 4 timer. Babyolje rett på tusjstrekene, smøre inn med fingeren min, så dra over med klut etterpå, og da er tusjstrekene borte. Fatter ikke hvorfor du måtte "srubbe" bort det med vann og såpe, og at hun da gråter fordi det gjør vondt, burde du ikke da revurdere det du driver med? Om huden hennes er sart fra før av, så hjelper hvertfall ikke klut og såpevann som gnikker :-/
Underveis --> Skrevet 6. mai 2012 #35 Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor har hun tusjer? Hva skjedde med fargeblyanten? ;-)
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #36 Skrevet 6. mai 2012 Har du prøvd babyolje HI? Her klarte guttungen å tegne på seg med tusj oppe hos svigerforeldrene mine, svigermor ga straffen med at han ikke fikk leke/tegne med de mer. Når han kom hjem måtte jeg vaske det av, var veldig lett til tross for at det hadde sittet i 4 timer. Babyolje rett på tusjstrekene, smøre inn med fingeren min, så dra over med klut etterpå, og da er tusjstrekene borte. Fatter ikke hvorfor du måtte "srubbe" bort det med vann og såpe, og at hun da gråter fordi det gjør vondt, burde du ikke da revurdere det du driver med? Om huden hennes er sart fra før av, så hjelper hvertfall ikke klut og såpevann som gnikker :-/ Men har du ikke lest? Hi skrubbet ikke, hun "skrubbet". Og hennes måte å "skrubbe" på, er det nesten som å tørke snørr på nesa Dummeste jeg har hørt i dag.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #37 Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor har hun tusjer? Hva skjedde med fargeblyanten? ;-) Skjønte heller ikke dette. Hi du visste jo at jenta di ville få utslett når hun får tusj på huden, hvorfor i all verden har hun tusj da? Hvorfor ikke bare gi henne tegneblyanter til hun er gammel nok til å forstår at hun ikke skal tegne på seg selv? Eller er det med uslett bare nok en unnskyldning til hvorfor du måtte skrubbe henne?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. mai 2012 #38 Skrevet 6. mai 2012 Har du prøvd babyolje HI? Her klarte guttungen å tegne på seg med tusj oppe hos svigerforeldrene mine, svigermor ga straffen med at han ikke fikk leke/tegne med de mer. Når han kom hjem måtte jeg vaske det av, var veldig lett til tross for at det hadde sittet i 4 timer. Babyolje rett på tusjstrekene, smøre inn med fingeren min, så dra over med klut etterpå, og da er tusjstrekene borte. Fatter ikke hvorfor du måtte "srubbe" bort det med vann og såpe, og at hun da gråter fordi det gjør vondt, burde du ikke da revurdere det du driver med? Om huden hennes er sart fra før av, så hjelper hvertfall ikke klut og såpevann som gnikker :-/ Men har du ikke lest? Hi skrubbet ikke, hun "skrubbet". Og hennes måte å "skrubbe" på, er det nesten som å tørke snørr på nesa Dummeste jeg har hørt i dag. -hvorfor tror du jeg skriver "skrubbet"
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #39 Skrevet 6. mai 2012 Har du prøvd babyolje HI? Her klarte guttungen å tegne på seg med tusj oppe hos svigerforeldrene mine, svigermor ga straffen med at han ikke fikk leke/tegne med de mer. Når han kom hjem måtte jeg vaske det av, var veldig lett til tross for at det hadde sittet i 4 timer. Babyolje rett på tusjstrekene, smøre inn med fingeren min, så dra over med klut etterpå, og da er tusjstrekene borte. Fatter ikke hvorfor du måtte "srubbe" bort det med vann og såpe, og at hun da gråter fordi det gjør vondt, burde du ikke da revurdere det du driver med? Om huden hennes er sart fra før av, så hjelper hvertfall ikke klut og såpevann som gnikker :-/ Men har du ikke lest? Hi skrubbet ikke, hun "skrubbet". Og hennes måte å "skrubbe" på, er det nesten som å tørke snørr på nesa Dummeste jeg har hørt i dag. -hvorfor tror du jeg skriver "skrubbet" Aha...så det nå, hehe.
mamma_bergen Skrevet 6. mai 2012 #40 Skrevet 6. mai 2012 Jeg ser virkelig ikke problemet med at småbarn tegner seg på seg selv,de fleste prøver vel ut det? Syns du var i overkant streng ja,du skrubber så hardt at hun tydelig får smerter.Det gjør man bare ikke.
Gjest Gul stjerne Skrevet 6. mai 2012 #41 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #42 Skrevet 6. mai 2012 Jeg har prøvd å gi gutten min som den gangen var mellom 3-4 år tusj, og det har ikke gått helt bra. Han syns det var mer moro å tegne på seg selv enn på et ark. Nå fikk han riktignok ikke utslett av å få tusj på huden sin, så jeg har ikke giddet å skrubbe det bort. Bare lot han gå med det til det gikk bort etter mye dusjing. Tusj fikk han ikke bruke igjen før han ble 6 år. Så Hi bare ta bort tusjen og la henne tegne med fargerblyanter. Så kan du gi henne tusj når hun er litt eldre og ikke tegner mer på seg selv
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #43 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute. Grunnen til at datteren ikke kunne ha tusj på seg er fordi hun fikk utslett av det. Derfor måtte det skrubbes bort før utslettet ble verre. Det var slik jeg forsto det da.
SameSara Skrevet 6. mai 2012 #44 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute. Grunnen til at datteren ikke kunne ha tusj på seg er fordi hun fikk utslett av det. Derfor måtte det skrubbes bort før utslettet ble verre. Det var slik jeg forsto det da. da er det ganske slemt å gi henne tusjer i utgangspunktet når hun får utslett av dem
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #45 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute. Grunnen til at datteren ikke kunne ha tusj på seg er fordi hun fikk utslett av det. Derfor måtte det skrubbes bort før utslettet ble verre. Det var slik jeg forsto det da. da er det ganske slemt å gi henne tusjer i utgangspunktet når hun får utslett av dem Mulig at Hi ikke visste at hun fikk utslett av dem før datteren tegnet på seg selv. Og da hun så at huden begynte å bli rød (eller noe), så måtte hun skrubbe det bort før det ble verre.
SameSara Skrevet 6. mai 2012 #46 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute. Grunnen til at datteren ikke kunne ha tusj på seg er fordi hun fikk utslett av det. Derfor måtte det skrubbes bort før utslettet ble verre. Det var slik jeg forsto det da. da er det ganske slemt å gi henne tusjer i utgangspunktet når hun får utslett av dem Mulig at Hi ikke visste at hun fikk utslett av dem før datteren tegnet på seg selv. Og da hun så at huden begynte å bli rød (eller noe), så måtte hun skrubbe det bort før det ble verre. Neppe, siden hun skriver: "3-åring (snart 4) har tegnet på magen med tusj, og det er ikke første gang heller"
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #47 Skrevet 6. mai 2012 Jeg synes du oppfører deg som en idiot. Hva pokker gjør det vel med tusj på kroppen? Når min lille tegner på seg bare ler jeg og rister på hodet. Jeg synes virkelig du er helt ute. Grunnen til at datteren ikke kunne ha tusj på seg er fordi hun fikk utslett av det. Derfor måtte det skrubbes bort før utslettet ble verre. Det var slik jeg forsto det da. da er det ganske slemt å gi henne tusjer i utgangspunktet når hun får utslett av dem Mulig at Hi ikke visste at hun fikk utslett av dem før datteren tegnet på seg selv. Og da hun så at huden begynte å bli rød (eller noe), så måtte hun skrubbe det bort før det ble verre. Neppe, siden hun skriver: "3-åring (snart 4) har tegnet på magen med tusj, og det er ikke første gang heller" Hm...akkurat den delen fikk jeg ikke med meg. Burde ha lest innlegget mer nøye.
<3 + <3 + ? Skrevet 6. mai 2012 #48 Skrevet 6. mai 2012 Jeg er ikke HI, men er jeg den eneste som stusser på at hele DIB mener det hadde vært bedre om jenta gikk med rød og hoven mage i flere dager? Når uhellet først var ute tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #49 Skrevet 6. mai 2012 Jeg er ikke HI, men er jeg den eneste som stusser på at hele DIB mener det hadde vært bedre om jenta gikk med rød og hoven mage i flere dager? Når uhellet først var ute tenker jeg. Er jeg den eneste som stusser over hvorfor Hi i det hele tatt ga tusjen til en 3 (snart 4 åring) som vet at hun kommer til å tegne på seg selv og får en allergisk reaksjon på det?
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2012 #50 Skrevet 6. mai 2012 Jeg er ikke HI, men er jeg den eneste som stusser på at hele DIB mener det hadde vært bedre om jenta gikk med rød og hoven mage i flere dager? Når uhellet først var ute tenker jeg. De fleste har svart basert på hovedinnlegget og der nevner HI ikke noe om utslett, rødt eller hovent. Det er en tilleggsopplysning hun kommer med senere (når hun ikke får de svarene hun vil ha?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå