Gjest Dotto Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Dere møtte en kjempekoselig ( ung ) sykepleier på sykehuset, der hun var omtenksom, snill, smilende og glad osv, men tilfeldigvis så henne ute på gata noen dager senere der hun sto sammen med en vennegjeng, og tydelig skrek orda "neger" og "fitte" mens hun lo? En venninne fortalte at hun hadde opplevd dette, og jeg vet ikke helt hva jeg tenker... Vet jo at man skal skille jobb og privatliv, men det faktum at vedkommende står på open gate å sier slike ord, det gjør at jeg mener at hun ikke har de personlige egenskapene som det kreves for å være en god sykepleier.. Eller hva syns dere? Hadde dere fremdeles hatt tillit til denne sykepleieren om dere hadde opplevd dette?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Som du selv sier, skill privatlivet og jobben, hvem man er med venner, er ikke den man er på jobb, trenger heller ikke være den man er i andre settinger heller. For alt du vet, så kan hun være ei som sliter med følelsen av å ikke passe inn, så hun bare later som om hun er på et vis når hun er med denne vennegjengen, for hun føler det er bedre/lettere enn å risikere å bli venneløs.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Jobb er jobb, privat er privat. Uten at jeg skal gå inn på hva jeg synes om ordene denne sykepleieren brukte, men umoden ja.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Synes det er så festlig med alle dere som (ja her var det jo bare en da, men er ofte slik) på død og liv må forsvare all slags type oppførsel og i tillegg skissere en eller annen form for psykiske problemer. Når ble det greit å stå på gata og skrike "neger" og "fitte"?? Spiller jo ingen rolle om man er sykepleier eller søppeltømmer. Ufint er det uansett. Men ja, jeg hadde fått mindre tillit til denne personen om dette var noe jeg hadde opplevd. Hadde jeg gjort noe med det? Nei, så lenge hun ikke sto i sykepleieruniformen sin og skrek obskjøniteter på åpen gate så er det ikke min sak.
Gjest sug lut Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Det finnes nok av yrker der privatlivet bør ha en viss match med yrkeslivet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå