Gå til innhold

Dere som revnet under fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal man skylle nedentil morgen og kveld?

Fikk beskjed av sykehuset å gjøre det for å holde ting rent.

Har tatt en kjapp dusj morgen og kveld i to uker.. Huden min er tørr og jeg begynner å bli lei! Stingene er der fortsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke. så lenge du føler det er vondt eller ikke ferdig grod?

Skrevet

Jeg sluttet å skylle når det ikke gjorde vondt lenger.

Skrevet

Jeg skyllet etter hvert eneste do-besøk de første 14 dagene. Etter det skyllet jeg en gang om dagen til alle stingene var borte.

Var nok litt mer enn det som var nødvendig, men jeg var livredd for infeksjon.

Skrevet

Hadde bare i flaske ved dassen jeg, så fylte jeg den opp før jeg var på do, og tømte vann etterpå.

Da var det liksom ikke så mye styr...

Gjorde det ikke lenge... Gadd ikke mer når det sluttet å gjøre vondt. Sydde vel en 5-7 sting.

Skrevet

Jeg satt med stumpen i grønnsåpevann (barnengens eller noe fra apoteket) hver kveld til stingene sluttet å være plagsomme. Satt i stampen på badet og leste bok til vannet var kaldt, og så: ferdig! :)

Har funket for meg etter 2 fødsler, og det er min beste anbefaling :)

Skrevet

Det er like viktig å la det tørke godt

Skrevet

Fyll vann i ei flaske med tut og spyl deg nedentil sittendes på do. Da slipper du dusje hele tiden ;)

Skrevet

Jeg fikk infeksjon og fyyy det var vondt!! Jeg kunne gå, men ikke langt før det begynte å verke og jeg måtte sette meg for en pause. Fikk ikke beskjed om å rense stingene før etter jeg fikk infeksjon. Jeg måtte knipe ut væske fra infeksjonen, og skylle med saltvann 3 ganger for dagen... Syns det tok lang tid før den ga seg, og stingene var vel ute rundt 3 uker etter fødsel..

Skrevet

Fikk beskjed om å bare spyle underlivet med rent vann de første ukene. Man bør ikke sitte i grønnsåpevann. Det blir skylt bakterier ut i grønnsåpevannet som "vandrer" oppover. De har helt sluttet å skylle med grønnsåpe på barselkvinner på sykehuset jeg holder til.

Skrevet

Jeg hadde rift grad 3a elelr noe sånt. Jeg skylte kun med rent vann etter dobesøk, og klappet lett med en vaskeduk i dusjen md lactacyd på kvelden. Da holdt jeg det renslig og byttet truse og bind ofte!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...