Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Hva skal til for å stryke en student i praksis? Er på en avdeling nå og hører de har strøket mange studenter, da har studentene gjort ting som ikke var faglig forsvarlig. Den ene studenten hadde gitt feil medisiner og strøket pga det, men ærlig talt så skal være en eller to sykepleiere sjekke at studenten har funnet frem riktige medisiner og alle de 7 R-ene (riktig styrke, dose, mengde, tid, pasient osv) ? Jeg tenker hvertfall å møte presist til vaktene mine, være positiv og engasjert, så håper virkelig ikke jeg stryker. Aldri vært i nærheten av noe stryk tidligere..
Guttemamma75 Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det er alltid den som gir medisinen som står ansvarlig.. Og selv om en sykepleier h
Guttemamma75 Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Det er alltid den som gir medisinen som står ansvarlig.. Og selv om en sykepleier h Huffda, trykket litt fort.. Selv om en sykepleier har sjekket medisinen kan likevel studenten gi den til feil pasient eller på feil måte... Man slippes jo etterhvert mer "fri" og har da selv ansvar for å gjøre ting korrekt.... Bare vis interresse, spør og grav, "se" arbeidet (rydding som må gjøres etc) og innse din begrensning som student så går det nok helt fint! Lykke til i praksis!
Tante Gustava Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Hvis du er en positiv og lærevillig student som ikke gjør ting du ikke er kvalifisert til (som f.eks å dele ut medisiner på egen hånd) så er du trygg. Som sykepleier har jeg i løpet av årene hatt veldig mange studenter. Det er kun to av disse som har stått i fare for å stryke, og det har vært pga at de har vært uinteresserte, faglig meget svake og hatt liten vilje til å gjøre en innsats.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Sykepleierstudenter skal da aldri levere ut medisiner uten tilsyn fra en sykepleier!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg er i praksis nå. Har tatt og bestått medikamenteksamen. Jeg deler ut medisiner sammen med kontaktsykepleieren min. Men er aldri på medisinrommet å legger opp alene, da er vi to sammen. Det skal egentlig ganske mye til for å stryke i praksisen. Man skal til midtvurderingen få vite hvordan man ligger ann, å hvis man er i fare for å stryke så skal du ha tid og mulighet til å hente deg inn eller gjøre slik at du ikke stryker. Hvis du følger planen din så har du ikke noe problem med å stå. Spørr spørsmål og sug til deg kunnskap. Det skal ikke stilles noen slaks kompetansekrav til deg (annet enn at du har gått gjennom det teoretiske da), Ingen forventer at du skal kunne alt når du kommer i praksis. Vi er jo i praksis for å lære.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Dette blir siste praksisen min nå da så håper virkelig ikke de finner på å stryke meg! Alltid fått gode tilbakemeldinger tidligere, særlig da at jeg handler faglig forsvarlig og ikke gjør ting jeg er usikker på, men heller spør om de kan vise meg osv. Så ble litt paff når jeg fikk høre de var "kjent" for å stryke studentene.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå