Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Hvilke navn har du dårlige assosisjoner til, men som de fleste andre tilsynelatende liker? Jeg sliter litt med navnene Maren, Karianne og Therese.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 navn jeg synes er lite fine er Vigdis, Rigmor og Asle. Grøsser over disse...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Asle, R-navn, Gry og engelske navn ala Ken/Savannah osv. Av "motenavene" er jeg mektig lei av Leander - er en på hvert hushjørne her vi bor. Av jentenavn er nok Mia, Thea, Lea også såpass brukt nå at det er litt oppbrukt. Et navn jeg bare ikke liker, og vet ikke hvorfor, er Marit.
BareMas Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Leo og alle guttenavn som slutter på -us, eks linus, tinus, martinus osv!
Minimikro Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Regine og Renate. Grøss, grøss, grøss... Forferdelige jenter på ungdomsskolen som het det!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Jeg liker ikke Henrik, Fredrik og alle de Leander, Crisander, Nathaniel, Matheo jålenavnene. Av jentenavn er det vel Celine jeg liker minst. Av vanlige navn brukt nå da riktignok. Andre navn jeg har dårlige assosiasjoner med er Renate, Irmelin, Ramona, Britt, Vigdis osv. Men disse er jo ikke så mye brukt lenger.
C.L.H85 Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Jeg sliter litt med : Elisabeth, Hanne, Ina, knut, Ronny og Renee ... Var noe flere, men husker ikke akkurat nå
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 Navn jeg ikke liker er: Leander, Linus, Tinus osv. Ruben er grusomt, samme med Tommy, Ronny, Roy og alle r-ravn. Enig med en over her, Matheo og lignende blir for jålete. Mia og Maren liker jeg ikke, selv om mange liker dem. Nathalie synes jeg egentlig er et nydelig navn, men det minner meg om en stripper, aner ikke hvorfor Ingen spesielle navn jeg har dårlige assosiasjoner til
Chass Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 Leo og alle guttenavn som slutter på -us, eks linus, tinus, martinus osv! Helt enig!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 Jeanette, Therese, Michelle, Katharina, Isabelle, Desiree, og alle andre engelskklingende navn i den kategorien... Har egentlig ingen aversjon mot noennguttenavn, annet enn at jeg synes noen er mer eller mindre pene. Har heller ingen problemer med sukkersøte poppisnavn som nathaniel, linnea, leander, Leah, eller navn med unødvendig mange h'er i, men hva jeg tenker om foreldrene som velger å bruke disse navnene er en annen ting....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 Marita, Jeanette, Henriette, Renate, Lisbeth og Tove Ronny, Ailo, Ruben, Torben og Børge
Gjest Miryks Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Nicolai (selv om det er et nydelig navn) Linda Kristine Anne Ma (Ma er kort for Marine, i dette tilfellet...) Anders Ernst Wenche Lisbeth Og ja, nesten alle av disse var lærere/sjefer
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Måtte nesten se, men heldigvis har ikke min datters navn, mitt eller min manns navn dukket opp, selv om det ikke er så høytidelig Navn jeg har dårlige assosiasjoner til: Veronika, Monika, Mette, Marie, Christina, Inger, Roger, Johan, Sivert, Henrik.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 Kenneth, Benjamin, Theodor,Hedda, Renate, Linda, Siv,
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Maren, kristin og Veronica. Thomas, Ronny og Philip.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #22 Skrevet 5. mai 2012 hva med Sander og LUCAS? æsj! Therese er nydelig synes jeg
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #23 Skrevet 5. mai 2012 Jobber som lærer og det har blitt mange navn med årene... Mannen min også, så det var vanskelig å finne navn til ungen som ingen av oss hadde dårlig assosiasjoner med. Noen på "ikke" listen var: Andrea, Mads, Siri, Sofie, Thomas, Anders, Andreas, Fredrik, Elise, Camilla, Hannah, Marte, og kunne fortsatt en stund til... Mange av navnene jeg liker, men har hatt elever jeg ikke har kommet så godt over ens med og da blir det desverre negative assosiasjoner.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #25 Skrevet 5. mai 2012 Det er kun et fåtall navn jeg hater, og det må være de som slutter på -mund. Sigmund, Ommund osv *grøss og gru*. Av jentenavn må det være Jeanett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå