Gå til innhold

Dårlige navneassosiasjoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn har du dårlige assosisjoner til, men som de fleste andre tilsynelatende liker? Jeg sliter litt med navnene Maren, Karianne og Therese.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Monica, Rebekka, Gro og Stina

Skrevet

navn jeg synes er lite fine er Vigdis, Rigmor og Asle.

Grøsser over disse...

Skrevet

Asle, R-navn, Gry og engelske navn ala Ken/Savannah osv. Av "motenavene" er jeg mektig lei av Leander - er en på hvert hushjørne her vi bor. Av jentenavn er nok Mia, Thea, Lea også såpass brukt nå at det er litt oppbrukt. Et navn jeg bare ikke liker, og vet ikke hvorfor, er Marit.

Skrevet

Leo og alle guttenavn som slutter på -us, eks linus, tinus, martinus osv!

Skrevet

Kan ikke like Henrik.. Eller André.

Skrevet

Regine og Renate. Grøss, grøss, grøss... Forferdelige jenter på ungdomsskolen som het det! :P

Skrevet

Jeg liker ikke Henrik, Fredrik og alle de Leander, Crisander, Nathaniel, Matheo jålenavnene.

Av jentenavn er det vel Celine jeg liker minst. Av vanlige navn brukt nå da riktignok.

Andre navn jeg har dårlige assosiasjoner med er Renate, Irmelin, Ramona, Britt, Vigdis osv. Men disse er jo ikke så mye brukt lenger.

Gjest -ia-
Skrevet

Kathinka, Katharina, Hilde, Susann, Espen....

Skrevet

Jeg sliter litt med : Elisabeth, Hanne, Ina, knut, Ronny og Renee ... Var noe flere, men husker ikke akkurat nå ;)

Skrevet

Navn jeg ikke liker er:

Leander, Linus, Tinus osv. Ruben er grusomt, samme med Tommy, Ronny, Roy og alle r-ravn. Enig med en over her, Matheo og lignende blir for jålete.

Mia og Maren liker jeg ikke, selv om mange liker dem. Nathalie synes jeg egentlig er et nydelig navn, men det minner meg om en stripper, aner ikke hvorfor :P

Ingen spesielle navn jeg har dårlige assosiasjoner til :)

Skrevet

Jeanette, Susanne, Kent-Are

Skrevet

Leo og alle guttenavn som slutter på -us, eks linus, tinus, martinus osv!

Helt enig!

Skrevet

Jeanette, Therese, Michelle, Katharina, Isabelle, Desiree, og alle andre engelskklingende navn i den kategorien...

Har egentlig ingen aversjon mot noennguttenavn, annet enn at jeg synes noen er mer eller mindre pene.

Har heller ingen problemer med sukkersøte poppisnavn som nathaniel, linnea, leander, Leah, eller navn med unødvendig mange h'er i, men hva jeg tenker om foreldrene som velger å bruke disse navnene er en annen ting....

Skrevet

Marita, Jeanette, Henriette, Renate, Lisbeth og Tove

Ronny, Ailo, Ruben, Torben og Børge

Gjest Miryks
Skrevet

Nicolai (selv om det er et nydelig navn)

Linda

Kristine

Anne Ma (Ma er kort for Marine, i dette tilfellet...)

Anders

Ernst

Wenche

Lisbeth

Og ja, nesten alle av disse var lærere/sjefer ;)

Skrevet

Måtte nesten se, men heldigvis har ikke min datters navn, mitt eller min manns navn dukket opp, selv om det ikke er så høytidelig ;)

Navn jeg har dårlige assosiasjoner til: Veronika, Monika, Mette, Marie, Christina, Inger, Roger, Johan, Sivert, Henrik.

Skrevet

Kenneth, Benjamin, Theodor,Hedda, Renate, Linda, Siv,

Skrevet

Maren, kristin og Veronica.

Thomas, Ronny og Philip.

Skrevet

Berit...Vigdis...Guttorm (grøss)

Skrevet

hva med Sander og LUCAS? æsj!

Therese er nydelig synes jeg :P

Skrevet

Jobber som lærer og det har blitt mange navn med årene... Mannen min også, så det var vanskelig å finne navn til ungen som ingen av oss hadde dårlig assosiasjoner med.

Noen på "ikke" listen var: Andrea, Mads, Siri, Sofie, Thomas, Anders, Andreas, Fredrik, Elise, Camilla, Hannah, Marte, og kunne fortsatt en stund til... Mange av navnene jeg liker, men har hatt elever jeg ikke har kommet så godt over ens med og da blir det desverre negative assosiasjoner.

Skrevet

Andreas

Kai

Einar

Skrevet

Det er kun et fåtall navn jeg hater, og det må være de som slutter på -mund. Sigmund, Ommund osv *grøss og gru*. Av jentenavn må det være Jeanett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...