Gå til innhold

Hodepine og kvalme.. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg på 3. dagen med hodepine (varierende styrke) og kvalme/uggen... Aldri hatt kvalme i forbindelse med hodepine før, men de siste par ukene har jeg hatt mye av det...

Er litt anspent i nakken, men kan spenningshodepine dra med seg kvalme? Er evt. ibux best å bruke da? Eller blande paracet og ibux? Er ikke så glad i å bruke det så ofte, men nå har jeg tatt paracet en gang til dagen (2 x 500 mg.) de siste dagene, å flere ganger forrige uke...

Blir smågal snart hvertfall.... *arg*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk mer væske, skal hjelpe mot hodepinne, små måltider ofte mot kvalmen:-)

Skrevet

for å skremme deg: sist jeg hadde hodepine over lenge tid + kvalme hadde jeg blodpropp i hodet...

dersom det ikke gir seg ville jeg gått en tur til legen ;)

Skrevet

Huff... Jo litt skremt blir jeg jo. Men tviler på at det er noe sånt da. Jeg er stiv i nakken, å føler at det henger sammen med det.

Føler jeg drikker greit, men kanskje bli enda flinkere til det.

Takk for svar!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er du stiv i nakken, og tror det henger med det, så hold nakken så varm som mulig, har du samboer/mann så får du be han stille opp og massere deg i kveld.

Annet tips (om massasje ikke er så lett) er å legge et tørt håndkle i microen noen sekunder, så det blir varmt, og legge over nakken. Putetrekk fylt med ris i microen noen sekunder funker også godt på stivhet i nakken :)

Skrevet

Prostafen (resesyketablett) mot kvalmen.

Du kan godt ta en Parecet og en Ibux sammen og se om det har bedre effekt.

Men hvis du aldri pleier å ha vondt i hodet ville jeg tatt en tur til legen.

Har en veninne som trodde hodepinen skyltes stiv nakke og stress, hun hadde flere hjerneblødninger. Falt plutselig om på badet og ble hentet med helikopter.

Hadde hun vært alene hjemme og ikke fått så rask hjelp som hun gjorde, hadde vi ikke hatt henne her i dag.

Skrevet

Går til fysio. Men ingen bedring. Har sånn rispute, men føler at det blir verre når jeg tar den bort. Ellers er den veldig god å ha på nakken :) Ingen mann, dessverre for meg i dag..

Men flere som blir småkvalme og slikt ved hodepine?

Takk for tips!

Skrevet

Du med hun venninnen.. Så fælt! Godt hun fikk raskt hjelp.

Jeg har vært plaget med hodepine i mange år. Men ikke kvalme i tillegg, samt at den kommer litt oftere enn før nå. Men føler meg veldig stram i nakken og ryggen forsåvidt. Så føler meg trygg på at det er pga. det.

Men jeg er alene med barnet mitt, å blir selvfølgelig redd av slike ting. Men sjansene for at det er noe slikt er vel små. Hvertfall med tanke på forhistorien min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...