Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 VIl ha mange svar, nysgjerrig om det er noen "gjengangere" :-) Selv var jeg helt hekta på tomatsuppe og måtte ha det flere ganger i uka. Men all mat måtte være UTEN stekt løk, for den lukta klarte jeg ikke. Nå synes jeg stekt løk er nydelig igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Klarte ikke tanken på kyllingfilet, bacon, fløtegratinerte poteter.. Ting som jeg før hadde spist masse av. Spiste masse brokoli og saftis, men var ingen dille.. Eller, kanskje det var det.. Nå klarer jeg ikke tanken på brokoli og bacon. Har ingen spesielle diller eller mat jeg må ha..
eliona Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Samme her, lukt av løk, hvitløk kunne jeg bare ikke ha. Synes det lukta løk overalt. Hvis jeg skulle på besøk hos mine foreldre så kunne de ikke lage noe med løk den dagen, og helst ikke dagen før heller. Elskeeeeet jordbær, hvis ikke mannen hadde med jordbær når han kom fra jobb ble jeg mildt sagt forbannet;-) Andre svangerskap Elsket jeg usunn mat og mat med mye krydder.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 1 svangerskapet var jeg STUP kvalm, kastet opp av alt og ingenting, det eneste jeg klarte å spise uten at det kom i retur var kinderegg! Oh yes, helt forferderlig, i de 21 ukene jeg gikk gravid, så levde jeg rett og slett på kinderegg :-p Var ikke pga dilla eller noe det da, men det var det eneste jeg taklet smak/lukt av. 2 svangerskapet: Totalt dilla på apelsiner og klementiner, bare i jula alene gikk det med to store esker (hvor samboeren fikk smake 4-5 klementiner bare) Taklet ikke luten av pomesfrites. 3 svangerskap hadde jeg totalt dilla på kaviar! (dette er det verste jeg vet ellers!) Når jeg gikk inn i butikken, så LUKTET jeg kaviaren, jo nermere jeg kom den, jo sterkere lukt (satt jo så klart i hodet på meg, men det var forferderlig intenst) Gikk med 8-10 tuber med kaviar i uka (det ble med å kjøpe first price) Og jeg måtte åpne en tube og supe på mens vi handlet (grøss og gru!) Hadde helt antidilla på julebrusen
magpie Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 ville ikke ha kaffe,sjokolade, thai-mat, tannkrem/tyggis, smågodt likte meget godt potetsalat, ris, eplejuice (sånn ganske søt, lavsyre), forskjellige typer frokostblanding, ja, var vel karbohydrater jeg krevde
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Rått kjøtt og tanken på det kunne få meg til å kaste opp, men hadde dilla på sjokolademelk og kokosboller, og ville helst bare spise fisk til middag (noe jeg egentlig ikke er så glad i, men i ettertid har satt stor pris på!) Dilla på sjokomelk og kokosboller har vært i alle 3 svangerskapene, og lollypop is;)
Gjest Ziva Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Fetaost, helt manisk etter fetaost. Og BigMac, for det var det eneste som smakte likt både ned og opp
Gjest Østfold-80 Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Jeg klarte ikke lukta av stekt kjøttdeig og toast(med ost og skinke)..hehe. Mye merkelig man plutselig ikke klarer. Jeg hadde dilla på Soft is,lakris og Chees doodles.
Von Hertelhofen Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 I slutten hadde jeg dilla på salt sild godteriet. spiste det nesten hver dag. Før graviditeten var jeg veldig sunn, og spiste mye linfrø blandet i musli og i knekkebrød osv. Den dag i dag brekker jeg meg bare jeg tenker på linfrø Kaffe klarte jeg heller ikke lukten av, men begynte å drikke det igjen etter fødselen.
min<3 Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Hatet kyllingfilet og generelt middag. Men bare måtte ha kvikk lunch og hjemmelaget appelsinjuice slush Mannen kunne heller ikke spise hvitløk...ikke engang salami,jeg syntes det stinket.
#Ariadne# Skrevet 5. mai 2012 #11 Skrevet 5. mai 2012 Dilla på appelsiner og skogsbæryoghurt, brekt meg av lukten av kaffe som jeg vanligvis elsker , i begge svangerskspene mine
Kosemosepose Skrevet 5. mai 2012 #12 Skrevet 5. mai 2012 1. Svangerskap: Dilla på Love Hearts 2. svangerskap: Dilla på små tomater 3. Svangerskap: Dilla på ferdig risgrøt fra Toro :-)
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 5. mai 2012 #13 Skrevet 5. mai 2012 Dilla: Hockypulver, bic mac, skoleboller, appelsiner, vørterøl, syltagurk, pølser, kokt hodekål, fetaost og oliven, brokkoli Antidille: Fisk av alle slag, parfyme, klagde høylytt hver gang noen hadde parfyme på seg (sjarmernde hormonbombe jeg ja)
Gjest Kira med en av hver Skrevet 5. mai 2012 #14 Skrevet 5. mai 2012 I begge mine svangerskap har jeg hatt veldig lyst på grønne epler og surt smågodt. Og har begge gangene slitt veldig med å spise hvitløk, noe jeg ellers synes er kjempe godt.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. mai 2012 #15 Skrevet 5. mai 2012 I første svangerskap taklet jeg ikke parfyme og lukten av kebab. Var flere ganger jeg måtte gå av trikken pga parfyme og kebab lukt. Fikk ikke dilla på noe spes. Men måtte bytte side i senga. I andre svskap fikk jeg dilla på yoghurt (helst skogsbær) , sjokolade shaken på Mc Donalds, og gulost med kaviar.
Nordisk Skrevet 5. mai 2012 #16 Skrevet 5. mai 2012 Har hatt ulike diller på forskjellige stadier i graviditeten. I starten var det salt smågodt (sånne store hodeskaller) og appelsiner (4 om dagen) jeg fantaserte om. Senere var det brunost som var den store favoritten, på brød, kjeks eller bare alene. Nå de siste par ukene (er 35+4 i dag) har jeg hatt desperat lyst på risengrynsgrøt hver dag. Fjordland sin er den eneste som duger vel å merke. Av antidiller så hadde jeg en periode der synet/lukten av kylling og paprika var helt forferdelig ekkelt.
C.L.H85 Skrevet 5. mai 2012 #17 Skrevet 5. mai 2012 Jeg fikk liksom ikke nok av kebab med masse grønn pepper og kule is(da helst italiensk) Samboeren min prøvde å holde meg unna den sterke kebaben Gudskjelov at jeg ikke var plaget med halsbrann!! He he Hadde ikke noe antidilla... bortsett fra kaffe de 3 første mnd... var så inn i h****e kvalm
Valiana Skrevet 5. mai 2012 #18 Skrevet 5. mai 2012 Appelsiner måtte jeg ha hver dag. Følte det ikke som noen dille der og da, men når jeg ser tilbake var det nok det. Antidille: Klarte ikke tanken på kjøtt-middager (gikk greit som pålegg, men det begrenset seg jo veldig pga man ikke skulle spise spekemat).. Snop (smågodt) og chips kunne jeg også styre meg for, med unntak av de siste par ukene.
Soveposen Skrevet 5. mai 2012 #19 Skrevet 5. mai 2012 TAKLET ikke indisk mat og kjøttedeig - og syntes det luktet leverpostei overalt. Hadde dilla på lakris, solo, appelsinjuice og lukten av JIF skurekrem (lukta på den konstant), asfalt, grus (haha, fikk seriøst vann i munnen av det!) og mur. Sært!
Gidder ikke! Skrevet 5. mai 2012 #20 Skrevet 5. mai 2012 Jeg var helt vill etter isbiter! Hadde hørt om flere som også bare måtte ha det, men at man skulle bli såå hekta, hadde jeg ikke trodd:-D Klarte ikke leverpostei, uansett hvor fersk den var smakte det fordervet.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #21 Skrevet 5. mai 2012 Jeg spiste litervis med yoghurt-is, hjalp mot alt fra halsbrann til dårlig humør Klarte ikke spise middag som var melkebasert, hvite pastasauser o.l. Kunne ikke ha "grapsete" blaut mat, skulle helst være tørr mat, ihjelstekt mat og absolutt ikke dressinger o.l.
Magia Skrevet 5. mai 2012 #22 Skrevet 5. mai 2012 Dilla: Rosa puter fra smågodten, all slags kaker (kunne bake store kaker som jeg visste samboeren min ikke var glad i, så jeg kunne få hele for meg selv), kål i alle mulige former (rå og kokt hodekål, kålrot, surkål osv. Fant ut at det var folat i det, så mulig det var derfor), egg og kaviar på brødskiva, salt lakris, broccoli og bananer. Antidilla: Kaffe (og jeg er vanligvis en skikkelig kaffekjerring), ble kvalm av å gå i butikken, fordi jeg syns det var så ekkelt at det var så enorme mengder med mat der, klarte ikke skjære kyllingfilet eller håndtere annet rått kjøtt og brakk meg eller kasta opp når jeg pussa tenner.
Appelsindyret Skrevet 5. mai 2012 #23 Skrevet 5. mai 2012 Første svangerskap Dilla: Juice, måtte helst blandes... favoritten var var å blande ananasjuice med "Sunniva Jordbær og appelsinjuice" sånn 50/50 Antidilla: Brakk meg når folk nevnte ordene Leverpostei og Fromasj... Tålte ikke (Tåler fortsatt ikke) lukten av den hvite First Price håndsåpen. Andre svangerskap: Dilla: Smågodt og Brownies som de selger en plass som heter "Kjøkkenskapet" syyyyykt god! Med hvit og mørk sjokolade og med peanøtter! åH... Antidilla: Samboerens dusjsåpe, brekker meg av ordet "Ribbe" (Ribbe i jula tok fullstendig knekken på meg) og tror aldri jeg kan spise det igjen... og lukten av snø... (Ja vanlig snø ja... og ja det lukter av det også )
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #24 Skrevet 5. mai 2012 Antidilla: Klarte ikke å se, lukte eller spise kylling og hamburgere, da ble jeg kvalm med en gang. Og dette er mat som jeg spiste mye av før jeg ble gravid. Men bare ett par dager etter fødsel klarte jeg å spise det igjen Dilla: Måtte ha Cola light med isbiter, spesielt om kveldene. Og jeg drakk nesten aldri brus før svangerskapet. Og jeg elsker lukten av sånne engangs våtmopp som man vasker gulvet med Fikk lyst å smøre meg inn med en sånn slik at jeg kunne gå rundt å lukte sånn hele dagen
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #25 Skrevet 5. mai 2012 Helt dilla på appelsinsaft og sånn sukkerspinn i de blå posene man får kjøpt på kiosk. klarte ikke å spise spaghetti og kjøttdeig uansett hvor hardt jeg prøvde. Alt kom opp igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå