Gå til innhold

Savner å sove på magen... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke langt på vei, har bare en minikul til mage (igrunn bare fett enda), men jeg får ikke sove på magen fordi brystene er så ømme :( Jeg blir helt fortvilt, prøver å snu meg iløpet av natten, men det går jo ikke! Våkner opp av det kjennes ut som noen skal rive av meg brystene. Hvordan skal det gå når magen er for stor til å sove på?

Noen andre som har det slik? Som er notoriske mage-sovere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg blir litt matt her..... og det til tross for at jeg har måttet gi opp min favorittsovestilling flere ganger i livet pga ulykker, så jeg vet hvordan det er... Jeg vet også hvordan det er å ikke få sove pga smerter.

Men, det jeg reagerer på er ordbruken.... du blir FORTVILT over å ikke sove på magen?? Hva annet i livet gjør deg fortvilt?

Herlighet, her går du rundt med et mirakel i magen og du vet at det er en liten, begrenset periode av livet du ikke kan sove på magen.... og så FORTVILER du??

Som sagt, jeg forstår frustrasjonen --- men ikke fortvilelsen, det er STOR forskjell på det. Og hvis en sånn bagatell gjør deg fortvilt så gremmes jeg med å tenke på hvordan du evt kommer til å møte større problemer i livet.

Innstill deg på at du skal sove på ryggen eller på sidene i x antall måneder fremover og vær glad for at du faktisk er blant de priveligerte som får barn - for det er ingen selvfølge.

Håper du finner andre sovestillinger du kan slå deg til ro med, og blir det et problem når magen blir større så be om råd fra en fysioterapeut ang putebruk for avlastning osv.

Skrevet

Kjenner jeg blir litt matt her..... og det til tross for at jeg har måttet gi opp min favorittsovestilling flere ganger i livet pga ulykker, så jeg vet hvordan det er... Jeg vet også hvordan det er å ikke få sove pga smerter.

Men, det jeg reagerer på er ordbruken.... du blir FORTVILT over å ikke sove på magen?? Hva annet i livet gjør deg fortvilt?

Herlighet, her går du rundt med et mirakel i magen og du vet at det er en liten, begrenset periode av livet du ikke kan sove på magen.... og så FORTVILER du??

Som sagt, jeg forstår frustrasjonen --- men ikke fortvilelsen, det er STOR forskjell på det. Og hvis en sånn bagatell gjør deg fortvilt så gremmes jeg med å tenke på hvordan du evt kommer til å møte større problemer i livet.

Innstill deg på at du skal sove på ryggen eller på sidene i x antall måneder fremover og vær glad for at du faktisk er blant de priveligerte som får barn - for det er ingen selvfølge.

Håper du finner andre sovestillinger du kan slå deg til ro med, og blir det et problem når magen blir større så be om råd fra en fysioterapeut ang putebruk for avlastning osv.

Oisann.. Det var da voldsomt til reaksjon på deg da! Det finnes selvfølgelig _alltid_ noen som har det verre, og man skal ikke ta ting for gitt her i livet. Men å bli irritert (eller matt som du sier) fordi noen synes det er fortvilende å ikke kunne sove på magen er kanskje litt i overkant.

Har ingen råd til deg HI så lenge det er ømme bryster som er problemet:) Etterhvert når brystene blir mindre ømme og magen blir større fungerer det ganske bra å legge en pute under hoftene/nedenfor magen der.

Skrevet

Det er faktisk ganske fortvilende å ikke få tilå sove skikkelig-når man er vant med sove på mage-og ikke sover skikkelig lengre... en forandring som ikke er god-når du skal være utkvilt dagen etterpå! :)

jeg sov stortsett på mage nesten hele de siste svangerskapet med lillegutt uten problemer,men nå er det ikke like lett.

nå har jeg tatt i bruk ammeputa, og "henger" over den-på mage når jeg sover....(men ikke så godt mtp bekkenet som har bynt å tulle seg -men det er det nærmeste "mage-soving" jeg kommer :) -i tillegg støtter jeg opp med ekstra puter rundtomkring....-men herremin jeg gleder meg til lillegullet er uteom 2 månders tid, og jeg kan sove skikkelig påmage igjen! :D

Skrevet

Jeg er en slik person, sovner kun på magen, men jeg gjør det enda, er 21 uker, går helt fint, gruer meg til jeg må slutte :-P

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Er nå 7 mnd på vei, og ja- magestilling er dyyyypt savnet! Skjønner deg godt jeg.. Får vondt når jeg sovner på ryggen, og våkner hver gang jeg snur meg om natta. Nattesøvn er viktig!

Gleder meg til å ligge på magen igjen!! :)

Skrevet

Jeg er avhengig av å sove på magen. Klarer ikke å sove på rygg eller siden. "Gruer" meg til den dagen jeg ikke kan sove på magen pga graviditet. Men overlever det og....

Skrevet

Haha, jeg kjenner meg veldig igjen her, elsker å sove på magen. Og når barnet er født og dere tenker at dere endelig kan gjøre det igjen , ja da fosser melka pga trykket når dere ligger på puppene :) så det blir nok en stund til det blir magesoving igjen.

Skrevet

Oioi.. Har brant man seg gitt.. Hehe.. Tror det kanskje var en her tidligere som var litt sår.. Kanskje i forhold til å ikke bli gravid?? Jeg også synes det er " fortvilende" noenganger når en ikke finner sovestilling. ( Jeg selv har strevet med å bli gravid i 3 1/2 år. Og ja... Jeg har også opplevd andre grusomme ting i livet som sykdom til død. Og brå død...) Og ikke få sove gjør en fortvilet gravid eller ei. Med eller uten alvorlige erfaringer i livet! ;)

Skrevet

Men man MÅ ikke slutte Å sove verken pÅ mage eller rygg, sÅ lenge det ikke er ubehagelig eller vondt.

Jeg har 8 uker igjen og sover bÅde pÅ mage og rygg, jeg kjenner ingenting til vena cava eller at det gjør vondt Å sove pÅ magen.

Har du plass i magen din til Å sove pÅ magen uten at det er ubehagelig, sÅ er det heller ikke farlig for barnet. (et er plassen det kommer an pÅ) Og det du kan gjøre er Å legge ei lita pute under deg slik at du ligger pÅ magen men litt pÅ skrÅ sÅ fÅr du bedre plass til magen.

Jeg havner ogsÅ stadig vekk pÅ ryggen uten at jeg blir hverken kvalm eller svimmel og da er det ikke farlig. :)

Kjenn heller etter og finn dine triks for Å fÅ beholde de gode stillingene dine, sÅ slipper du mindre nattesøvn pga det ihvertfall, for mindre søvn blir det uansett... ;)

Det er ingen fast fasit pÅ hva som er "lov"/"farlig" eller ikke, du mÅ bare høre pÅ kroppen. Det er den som har din fasit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...