Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Snuppa bruker NAN 4 nå, juniormelk.. det står på pakken at melk som blandes og ikke drikkes opp skal kastes.. Men går det ann å blande en man har stående i kjøleskapet? Evt hvor lenge kan den stå, et døgn? Litt mye styr med blandingen da hun ikke bruker tåteflasker lengere, så må frem med desilitermåler og blande det i en shaker eller lignende for å få ordnet litt melk til frokost og kveldsmat.. Vanlig melk kan hun ikke bruke, siden hun får magevondt av det.
eliona Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Hva med soyamelk eller havremelk da? Vet ikke hvordan det er med NAN, men den min sønn bruker skal ikke stå mer en 1 time.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 MME og Nan skal gies så ferskt som mulig. Nå har ikke jeg egen erfaring med junoirmelken, men om du kan blande for et døgn står kanskje på pakken. Har du prøvd soyamelk eller havremelk istede for juniormelken?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Har ikke prød soya eller havremelk, skal undersøke det litt nærmere! Jeg lurer på hvorfor den man blander selv ikke kan stå lengere, siden de man kjøper på bokser kan stå et døgn? Hvorfor er det forskjell på disse? Eller kan den man blander stå i kjøleskap hvis man har den dit med en gang?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Og juniormelken skulle man tro kunne stå et døgn uten noe skade forsåvidt..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Det med at den ferdigblannede kan stå, er pga pakningen den er i Mens det vi blander selv blir stående i gjennomsiktig plast artikel Men: WHO anbefaler å blande ut mme i 70 grader varmt vann, da tåler melken å stå i kjøleskapet i et døgn, dette gjelder så vidt jeg har forstått NAN 3 og NAN 4. Så da skal du jo fint kunne gjøre det
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Her må den jo ikke oppbevares i plast, hvis det er det som er greia med at den ikke kan stå ferdigblandet? Ang at de anbefaler å blande den ut i 70 grader (tilsier det ca nykokt vann, forresten?), skal den da stå å kjøle seg ned på benken, før den skal inn i kjøleskap, eller kan den settes rett i kjøleskap?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Her må den jo ikke oppbevares i plast, hvis det er det som er greia med at den ikke kan stå ferdigblandet? Ang at de anbefaler å blande den ut i 70 grader (tilsier det ca nykokt vann, forresten?), skal den da stå å kjøle seg ned på benken, før den skal inn i kjøleskap, eller kan den settes rett i kjøleskap? Har Du termometer? her bruker vi det. Om ikke så går det nok like greit med å koke opp vannet, vente noen minutter og såblande det Settes rett i kjøleskapet etter det er blandet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå