Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Snuppa skal konfirmeres i morgen, og jeg har strøket bunadskjorter, dresskjorter og duker. Handlet inn pynt, blomster og bestilt mat og kaker ++++ Far har hatt ansvar for èn ting, nemlig å sjekke at han har hvitskjorte som passer! Han har en kraftig nakke, og har alltid problemer med å få skjorter som ikke strammer, og det er samme sjauen hver gang vi skal noe - "jeg får jo ikke puste"... Jeg har spurt flere ganger om han har prøvd skjortene sine, og fått beskjed om å slappe av, han har full kontroll... Så nå står han her da, fem minutt etter at butikken er stengt og prøver skjorta - og har ikke sjans til å få den igjen! Hva får en rimelig intelligent og oppegående mann til å utsette sånt til det er for sent? Tror han kanskje det bor en fe inni skapet som passer på at klærne passer? En smule oppgitt nå ja
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Kanskje du ikke skal gjøre han til en sånn mann. Virker jo som at du har styrt og stellt alt og kun latt denne jobben til han. Hva med å inkludere far litt mer? Du trengte vel ikke gjøre alt selv for så å skryte av det du har gjort, og være nedlatende mot far fordi han har glemt å prøve skjorte? Kanskje du har gjort far til den typen han er? Når du skal på død og liv gjøre alt? Bare for at du skal ha kontroll.
:-)))) Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Kanskje du ikke skal gjøre han til en sånn mann. Virker jo som at du har styrt og stellt alt og kun latt denne jobben til han. Hva med å inkludere far litt mer? Du trengte vel ikke gjøre alt selv for så å skryte av det du har gjort, og være nedlatende mot far fordi han har glemt å prøve skjorte? Kanskje du har gjort far til den typen han er? Når du skal på død og liv gjøre alt? Bare for at du skal ha kontroll. Nei ærlig talt....her Må kanskje mor ta mye ansvar fordi far ikke gjør det (ond sirkel muligens, men ikke så lett å komme ut av den). Og så har han en oppgave som han skal ta seg av, som han ikke gidder å mase med og nå står han der uten skjorte!!! Og venter seg kanskje at mor skal finne en løsning. Slapping!!! Hadde jeg vært deg HI så hadde jeg latt han klare seg ut av denne situasjonen selv. Gå med trang skjorte eller noe annet enn hvit skjorte. Det blir han som får kommentarer og blikk i morgen, og det gjør kanskje til at han får tenkt seg litt om og ikke gjøre slike bommerter en annen gang. Og fatter kanskje en gang for alle at han må ta ansvar for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #4 Skrevet 5. mai 2012 Haha, jeg synes DU er fantastisk, utrolig og ganske imponerende, 14.19. Så dama skal også ta ansvar for "_oppdragelsen_" av mannen?? Altså at det er HENNES feil at han bare hadde én ting å gjøre?? Utrolig...!!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Nei det virker som hun allerede HAR opdratt han godt. Og nå ser hun resultatet. Sånn er det når dere nesten t.o.m mater mannen.
eliona Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg hadde latt min gå i tskjorte den dagen. Som man reder ligger man er det ikke sånn det heter.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 Hehe, strålende svar! Nå har vi ledd godt her Stakkars, snille mannen min som står for nærmest 100 % av husarbeidet og som har brukt hele formiddagen på å bære bord og stoler får høre at jeg (JEG) har oppdratt han dårlig Jeg glemte helt hvordan DIB-hønsa reagerer når man lufter litt frustrasjon over mannen her inne. Ut fra et enkelt, lite innlegg trekker dere slutningen av han er en lat, udugelig og hjelpesløs mann som nærmest må mates (ja, en av dere skrev faktisk det). Grunnen til at det er jeg som har stått for forberedelsene er at jeg elsker det Jeg elsker å gå i butikker og finne fin bordpynt og pynte bord og lokalet, jeg har en venninne som driver catering og stryking er en av de få huslige sysler mannen ikke gjør. Så meg er det ikke synd på i det hele. Jeg ble bare litt oppgitt når han sto der med sprikende knapper og var såååå overrasket. Men jammen ordnet han ikke det også, for butikken stengte ikke før kl 15....hehe....irriterende at han hadde sånn flaks! Det hadde vært helt til pass for han å gå med for liten skjorte i morgen. Jeg har nemlig hverken ansvar for å kle eller mate han, så hvis han ikke har utstyret i orden, får han svi for det selv. Men når ordnet alt seg, jeg har fått siste kaken i ovnen (ja, tenk det er jeg som baker OGSå, er nok på tide å hive han på hue og ræva ut!), dresser, skjorter og bunader henger klar og lokalet er pyntet. Nå er vi klar til fest! HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #8 Skrevet 5. mai 2012 Gud så dårlig, du har jo ikke skjønt noe. Istad virket du veldig oppgitt og nå er alt perfekt. Vil du ikke ha svar får du holde visse ting for deg selv og ikke få ut alt her når du er forbannet for så å bli sur/ oppgitt på svarene. Ingen skrev at du matet mannen DIN, men du må også ha inn ting med teskje ser jeg.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #9 Skrevet 5. mai 2012 Gud så dårlig, du har jo ikke skjønt noe. Istad virket du veldig oppgitt og nå er alt perfekt. Vil du ikke ha svar får du holde visse ting for deg selv og ikke få ut alt her når du er forbannet for så å bli sur/ oppgitt på svarene. Ingen skrev at du matet mannen DIN, men du må også ha inn ting med teskje ser jeg. Har jeg skrevet noe sted at noen har skrevet at jeg hater mannen min? Tror du blander litt nå Jeg var ganske oppgitt, og ærlig talt er jeg litt irritert for at han klarte å ordne det så enkelt. Han hadde fortjent å svette litt mer som straff, syns jeg Men jeg må fremdeles smile av hvor raskt noen trekker konklusjoner her inne. Et lite, oppgitt innlegg, og så mange stempler et menneske de ikke vet noe om. Hva mener du egentlig jeg må ha inn med teskje? Hva er det jeg ikke skjønner? Livet mitt er ikke perfekt, så langt derfra, men det er ganske bra til tross for litt humper og bumper.....Er ikke det bra da? HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #10 Skrevet 5. mai 2012 Kanskje du ikke skal gjøre han til en sånn mann. Virker jo som at du har styrt og stellt alt og kun latt denne jobben til han. Hva med å inkludere far litt mer? Du trengte vel ikke gjøre alt selv for så å skryte av det du har gjort, og være nedlatende mot far fordi han har glemt å prøve skjorte? Kanskje du har gjort far til den typen han er? Når du skal på død og liv gjøre alt? Bare for at du skal ha kontroll. Tuller du nå? Tror ikke jeg kjenner en eneste mann som er interessert i pynting, verken til jul, påske, dåp eller konfirmasjoner. De menn jeg kjenner hjelper til der de får beskjed om, og ferdig med det. Gjerne med de praktiske tingene som å sette opp bordene, bære stoler osv Hi; Jeg har jobbet i klesbutikk for menn i 6 år, og tro meg, dette er HELT normalt av en mann. De prøver gjerne antrekket samme dag, og da er det ikke alltid det passer. Det var mer regelen enn unntaket at vi hadde menn som stormet inn i panikk dagen før de skulle noe fordi de plutselig innså at dressen ikke var blitt renset siden sist bruk, skjorta passet ikke osv.. hehe.. Måtte le litt nå, for dette er veldig klassisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå