Gå til innhold

"Sykere" når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt smittet med forkjølelse av min sønn og må rett og slett si at jeg føler meg som en mann her jeg sitter.

Jeg har enda ikke vært høyere i temperatur enn 38, er tett i nesen, vondt i halsen, slapp og trett.

Bruker ikke å være ofte syk og er jeg det så skal det mer til en dette for at jeg ikke klarer noe.

Akkurat nå føles det som jeg er kjempesyk, at jeg minst har 40 i feber...jeg ligger bare på sofen og orker ingen ting...jeg skjemmes rett og slett.

Minner meg selv om mannen min :)

Kan man bli "rammet hardere" når man er gravid, i tillegg venter jeg tvillinger...kan det også forsterke?? Håper det, for hvis ikke er jeg nå norges største skvekling :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå venter ikke jeg tvillinger, men jeg er heller aldri syk. Men 2 ganger iløpete av dette svangerskapet så har jeg hatt influensa, ene gang i 2 uker og andre gang i 3 uker, og jeg følte meg helt forferdelig, som jeg lå for døden, så for meg så virker det som man blir rammet hardere av sykdom når man er gravid. Men det er vel om min mor sa til meg: "du er desverre ikke prioritert av kroppen din nå når du har en liten i magen" Og for min del er det heeelt greit da, så lenge han har det bra så overlever jeg ;)

God bedring :-)

Skrevet

Immunforsvaret er svekket under svangerskapet.

Kroppen vår er programert til å angripe ett fremmedlegme, minst 50% av fosteret er fremmed for din kropp.

En vanlig forkjølese vil sitte lenger i kroppen, jeg hadde ørebetennelse i 4 mnd!

Om du venter en eller to babyer har ikke noe å si, jeg selv har fått begge deler.

Skrevet

Jeg fikk omganssyke natt til igår, kastet opp en gang og fløy på do resten av dagen, pluss feber. Følte meg helt elendig!! Våknet i natt og kaldsvettet, men nå er formen helt fin heldigvis!:) men jeg tror det er noe i at man blir sykere når man er gravid ja, for jeg bruker ikke å 'uffe' meg såå veldig.. :P

Skrevet

Det var enda "godt" å høre!!

For som du sier "SnartOssTre" så spiller det jo ingen rolle så lenge tuppene har det bra. Bare greit å få en forklaring på det, sånn at jeg ikke trenger å frykte for at jeg ikke tåler noen ting(gravid eller ikke) lenger.

Det er vel bare å holde sofaen i den grad jeg klarer å bli fort frisk igjen :)

Skrevet

Jeg går også og hangler mye lenger når jeg er gravid. Nå er jeg tett i brystet, tett i pappen og sår i halsen og har gått slik i snart 3 uker. Føler meg helt forferdelig, skulle ønske jeg bare kunne sove hele dagen - men må både på jobb og har to andre som trenger mora si....... Men det er verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...