Kosemosepose Skrevet 5. mai 2012 #1 Skrevet 5. mai 2012 Fikk bare halvparten av det som ble trukket av lønna mi - ble trukket 4300 på siste lønning for sykemelding, fikk 2100 før skatt av NAV...?????
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #2 Skrevet 5. mai 2012 Det er noen ting du ikke får, bonuser f.eks. Men ellers skal man ikke tape penger på å gå sykemeldt i Norge, så man skal få full lønn ja, det er hovedregelen. Ring nav og spør hva som har skjedd, er ikke så sjelden det oppstår feil.
Ugress Skrevet 5. mai 2012 #3 Skrevet 5. mai 2012 Du skal ha full lønn ja. Bortsett fra hvis du er selvstendig næringsdrivende uten forsikring. Da får du bare 65%.
Kosemosepose Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2012 Takk for svar - skal ringe og spørre mandag! Kan ikke se noen grunn til at de skal ha trukket noe - har bare vanlig lønn, så forventet å få fra NAV samme beløp som ble trukket av arb.giver...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Kan være noe med datoene da, om arbeidsgiver forskuddsbetaler lønn og nav etterbetaler f.eks. Men det finner de ut av om du ringer og spør.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. mai 2012 #6 Skrevet 5. mai 2012 Jeg får også sykepenger, har fått det lenge og de deler det opp Noen ganger får jeg 1-2000 kr, jadda, noen ganger 7000. 20.april fikk jeg lønna for midten av mars-slutten av mars. Skikkelig irriterende!! Det står jo at ubetalingsdato er f.eks 25.mars på nav sine sider.
anonym91 Skrevet 5. mai 2012 #7 Skrevet 5. mai 2012 om du har lenger dag enn 7,5 timer så får du ikkje mer en det.. og mener du ikkje får tillegg om du jobber skift ol. samboeren min har fast bettalt 11 timer men om han er sykemeldt så får han kun 7,5.. så går an og tape på det om du har lange vakter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå