Gå til innhold

Forby Tiggere og Romfolk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde det forbys? Norge er jo svært attraktivt for tiggere.Ulempen er at det kommer så mange og at de ikke har steder og bo,gå på toalett osv.

¨Personlig synes jeg vi kan forby offentlig tigging.De norske narkomanene som tigger har mulighet til å selge blader og tjene penger på den måten.

Kan ikke se at vi trenger tiggende romfolk i samfunnet vårt,det er ikke til å skjule at det har blitt et stort problem i Europa.Schengen-avtalen må da være tidenes dummeste og urealistiske ide..

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regjeringen ser nå at den avtalen var helt bak mål. Det er jo påbegynt tiltak for at de ikke skal kunne ta seg godt til rette.

Ser ikke helt forskjellen på å la tiggere få bo over alt og slippe inn for mange asylsøkere.

Jeg syns Norge- Regjeringen skal begynne å la folket bestemme litt mer.

Svar på ditt spørsmål;

Ja, det burde forbys!

Skrevet

Blir vel mer kriminalitet om man forbyr tigging... Er bedre at folk må registrere seg for å tigge (som i Bergen). Der gikk antallet tiggere merkbart ned.

Tror Schengenavtalen står for fall om man ser på høyredreiningen i hele Europa. De fleste land har nok med eget søppel.

Mange fra romfolket driver med så mye faenskap at de burde kunne sendes med et fly hjem igjen og ikke få lov å komme tilbake. Ja, de må selvfølgelig bryte loven først, men burde være restriksjoner på å komme inn i landet; f.eks. at man har en jobb, bolig og en plan for hvordan man skal forsørge seg. Dette burde gjelde for alle asylsøkere! Jeg er ikke imot innvandring, men Norge fremstår som veldig naivt i forhold til å ville rydde opp i hele verdens problemer.

Skrevet

Jeg synes tigging bør forbys, men en kan ikke forby romfolk akkurat:P

Skrevet

Jeg ønsker romfolket ( les de som kommer for å tigge) vekk fra norske gater.

Skrevet (endret)

Forby romfolk faktisk!

Jeg er tilbøyelig til å være enig når det gjelder tigging. At det er forbudt trenger ikke bety at man driver klappjakt på tiggere. Men da har man hjemmel for å bortvise de som utgjør et problem et sted.

Men det store problemet her er romfolks kår i europa og en ruspolitikk som ikke er bra nok her hjemme.

Endret av ★
Skrevet

Forby romfolk? går tilbake i tid til da jøder og sigøynere var uønsket i Norge?

Fy søren for et lite intelligent innlegg!! Kan vi ikka bare lage interneringsanlegg med en gang å skaffe oss noen digre forbrenningsovner?

Skrevet

Det er ikke noe mer vi skal forby i samme slengen vel?

Den siste tiden har det kommet forslag om å forby:

-overveltige på McDonald

-Trygd til røykere

Det har vært mer men det husker jeg ikke nå..

Skrevet

Hva med heller å forby svensker eller nordmenn i Syden? :D

Skrevet

Hva med heller å forby svensker eller nordmenn i Syden? :D

Nei, hvem skal slenge rundt seg med penger der nede da?

Skrevet

Herregud! så flisespikkere dere er... Her mener jo HI selvfølgelig tiggingen som romfolket holder på med. Hun eller han mener da ikke romfolket i sin helhet.

Ja HI jeg mener at tiggingen bør forbyes. Dette at de kommer hit og tigger, bor under broer osv er med på og forsøplle byene våre.

Det at vi tilatter dette er med å si ja vi tillater menneskehandel det sitter jo bakmenn og tjener seg rike på og frakte disse frem og tilbake. De blir jo overvåket og mye av det de tjener går til bakmennene.

Skrevet

Herregud! så flisespikkere dere er... Her mener jo HI selvfølgelig tiggingen som romfolket holder på med. Hun eller han mener da ikke romfolket i sin helhet.

Ja HI jeg mener at tiggingen bør forbyes. Dette at de kommer hit og tigger, bor under broer osv er med på og forsøplle byene våre.

Det at vi tilatter dette er med å si ja vi tillater menneskehandel det sitter jo bakmenn og tjener seg rike på og frakte disse frem og tilbake. De blir jo overvåket og mye av det de tjener går til bakmennene.

Ja, men da hadde det holdt at HI skrev tiggere.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg er for å forby tigging. Bor selv i et land der det er forbudt og får helt sjokk når jeg kommer hjem til Oslo...!

Man kan ikke løse all verdens problemer ved å la det være lukrativt å tigge og stjele i Norge.

Må si jeg fikk helt mark av å lese om forslaget til å sette opp do også for folk som har bosatt seg rundt omkring under bruer og skur for at forholdene skal bli bedre for dem... snakker om å legge ting til rette! Litt naivt kanskje å tro at det ikke kommer enda flere da?

Skrevet

Ja, men da hadde det holdt at HI skrev tiggere.

j

jojo det hadde det men det er sikker bare en formuleringsfeil TA dere sammen.

Skrevet

Ja forby disse tiggerene, fordi dumme nordmenn tror at de hjelper en stakkars familie i utlandet. Der tar de feil!!! Pengene går rett i lomma til bakmenn. Tiggerne kommer hit med en stor gjeld og bruker lang tid på å betale den ned før de i det hele tatt får mulighet til å sende penger hjem eller ta med seg penger hjem.

Jeg har også ofte sett skitne, stakkarslige tiggere bli kjørt i nye mercedeser tidlig morgenen, hvor de blir sluppet av utenfor nærbutikken her. Inni bilen sitter det en pent kledd mann. Joda, denne industrien er helt uskyldig.

Det beste er om alle slutter å gi disse tiggerne penger. Altså hvem gir egentlig? Hvem er så dumme at de gir romfolket penger? Det lurer jeg på. Her i byen roter i de søplebøttene våre, rydder selvfølgelig ikke etter seg, så hele bakgården blir forsøplet. De pisser og driter i skuret der søplebøttene står. De stjeler småhunder og spiser de(takk gud for at jeg et beist av en hund på 40 kg som heller med glede jager de hver gang vi ser i de i bakgården rotenes i søpla, de stjeler tomflaske og en gang prøvde de å dra en pose med tomflaske ut av hendene på barnet mitt. Ja, det finnes ingen grenser for hvor frekke de er da. De stjeler på trikken og andre steder. Det finnes egentlig ingenting positivt med de.)

Uansett vis alle slutter å gi, så vil de slutte å komme.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg syns Norge- Regjeringen skal begynne å la folket bestemme litt mer.

Strålende, helt strålende. Hvordan ser du for deg at vi fikk denne regjeringen? Sovet i samfunnsfag i 13 år?

Skrevet

faen for en tosk du er! forby romfolk?!

har de ikke egentli blitt nok forfulgt opp i gjennom?!

tigging kan fint forbys...men å forby et folkeslag?!

det er faktisk IKKE lov:)

men mens vi er i gang...la oss forby:

mørkhudede mennesker (de er tross alt gjerne gjengangere i norske fengsler)

overvektige på spisesteder

bodybuildere og undervektige på treningsenter

turgåere i skogen

osv osv

dumme tosk!

det går ikke det vet du:)

men for all del, det er faktisk ikke verre enn å overse tiggerne og LA VÆR å GI!

inntil tigging blir forbudt:)

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det skal bli forbudt med tigging.

Jeg ser på det som en menneskerett å tigge.

Tenk om en av oss, en dag våknet opp til et land i totalt forfall. Helt konkurs.

Null jobb å få, null trygd. Vi ble kastet ut av hjemmene våre med barna, alt vi ide ble tvangssolgt. Ingen venner og familie hadde noe som helst å gi.

Hva hadde vi gjort?

Jeg hadde satt meg på gaten og tigget. Rotet i søppelbøttene på leting etter tomflasker. I verste fall tydd til prostitusjon for å få mat til ungene mine.

Tenk om det så kom en mann og tilbydde oss å få reise til Russland, der økonomien gikk strålende og nye oljefunn hadde gjort hele befolkningen søkkrik. Folk hadde både en og to biler, store hus og velfylte kjøleskap.

Noen var så snille å gi litt penger til tiggere, også.

Jeg hadde en mor som kunne passe barna.

Dette var min eneste sjanse, for i hjemlandet mitt fantes det - ingenting. Ingen muligheter. Ingen penger.

Sett dere litt inn i situasjonen til Romfolket, hvordan de blir behandlet av folk i sine hjemland.

Reis til fattige land i øst-Europa og se hvordan situasjonen er der. Hvordan sultne barn fryser på barnehjem. Familier blir kastet på gata. Det er ikke så langt unna..

Vi har alle trukket gull-loddet i lykelotteriet, vunnet den store oljepotten og burde være så utrolig takknemlige for hvordan vi har det her i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...