missnordheim Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har hørt at man går ned i vekt når en ammer. Men må si det er ikke tilfelde for min del. Hehe her legger jeg heller på meg. Spiser normalt og regelmessig. Spiser ikke noe godteri. Har lagt på meg mer nå enn da jeg gikk gravid. Nå er jeg blitt overvektig. Men var litt undervektig når jeg gikk gravid. Slet veldig mye med oppkast da jeg var gravid da, så tok bare av meg. Men etter jeg hadde født så har jeg lagt på meg 27kg. Og det bare mens jeg har ammet og spist sunt. Aller sier jo at en går ned i vekt når en ammer. Men ikke hos meg.. Huff dårlig selvbilde får jeg oxo. Er det noen andre der ute som har hatt det som meg? En litt skuffet mamma som bare eser utover.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Det er langt fra alle som går ned i vekt av å amme. Noen legger på seg for så å gå ned i vekt når de slutter å amme. (obs! dette er ikke en oppfordring til å slutte å amme altså. men vit at det er lys i tunellen den dagen dere er ferdig med ammingen )
Gjest yrild Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Jeg går heller ikke ned når jeg ammer, men klarte ganske kjapt å gå ned igjen etter at jeg var ferdig med ammingen så ikke fortvil :-) For min del er jeg så sulten i ammeperioden at det er umulig å passe på mengden av hva jeg spiser...
Gjest peacock Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Synes det er ekstremt å gå opp 27 kg på under et år (går ut ifra det er under et år siden du har valgt dette forum og fortsatt ammer), i hvert fall om du spiser sunt og går tur med barnevognen i tillegg til å amme. Enten er det noe du ikke forteller her, ellers synes jeg du skal sjekkes opp på av legen. Er jo egentlig ganske simpelt; du forbrenner mindre enn det du inntar. Har du fått sjekket stoffskiftet dit hos legen? En graviditet kan endre på mye i kroppen vettu :-)
NoraLill82 Skrevet 5. mai 2012 #5 Skrevet 5. mai 2012 Synes dette er en legesak ja. Opp 27 kg til tross for amming og sunt kosthold bør sjekkes opp. Men det trenger ikke være noe feil altså! Bare greit å få utelukket stoffskiftetrøbbel etc.
missnordheim Skrevet 5. mai 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2012 HI her. Går heldigvis ikke ann å se det så godt på meg. Er så høy. Liker ikke legen min. Skjeldent jeg går til ho. Kan ikke bytte heller for er ikke så mange ledig her. Så er det vente tid. Jeg bare gleder meg til jeg er ferdig med å amma, skal ikke slutte før jeg må eller til jeg ikke produserer mer melk. Da skal jeg ligge i hardtrening. Men jeg får vel kanskje ta å ringe legen til mandag. Huff ho er så negativt til alt. Ville ikke skrive ut paralagin forte til meg når jeg slet veldig med hodeværk. Klarte ikke å fungere og det var det eneste som hjalp. Det var Før jeg fikk unger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå