Gå til innhold

Blafre serien i barnehage - erfaring, tips og råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker serien fra Blafre, har flere bokser og drikkeflasker til frøkna. Har ikke brukt boksene til noe annet enn kjeks og brødskiver da vi har vært ute på turer, siden hun ikke begynner i barnehage før til høsten.

Disse boksene skal helst vaskes med bare en rå klut, siden de ikke tåler oppvaskmaskin eller å stå i vann.. (jeg har brent meg litt på å la den ene få stå i vann, den ble brun/rustete-aktig rundt i kantene på yttersiden).

Det jeg lurer på, er om det feks går an å oppbevare frukt for eksempel i boksene, som er oppskjært? Noen som har erfaring med dette? Tenker på hva annet enn brødskiver som kan oppbevares i de generelt da snuppa begynner i barnehage.

Og til slutt, - hva syns dere om serien, er dere fornøyde, noe dere er misfornøyde med, osv?

(nervøs og spent mor!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke de i barnehagen. Der blir de satt i kjøleskapet og gjerne sølt på. Da tar det ikke lang tid før de ruster.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Bruker matboks og drikkeflaske fra Blafre i barnehagen. Vasker matboksene (har en vanlig og en koffert) med vann og zalo, aldri opplevd rust eller noe, og har ofte frukt i matboksen (men har det i en lynlåspose siden den er oppskjært).

Skrevet

At de blir satt i kjøleskap er vel ikke grunnen for de ruster - det må vel være for de blir sølt på?

Skrevet

Det er jo en del fukt i mange kjøleskap

Skrevet

Elsker serien fra Blafre, har flere bokser og drikkeflasker til frøkna. Har ikke brukt boksene til noe annet enn kjeks og brødskiver da vi har vært ute på turer, siden hun ikke begynner i barnehage før til høsten.

Disse boksene skal helst vaskes med bare en rå klut, siden de ikke tåler oppvaskmaskin eller å stå i vann.. (jeg har brent meg litt på å la den ene få stå i vann, den ble brun/rustete-aktig rundt i kantene på yttersiden).

Det jeg lurer på, er om det feks går an å oppbevare frukt for eksempel i boksene, som er oppskjært? Noen som har erfaring med dette? Tenker på hva annet enn brødskiver som kan oppbevares i de generelt da snuppa begynner i barnehage.

Og til slutt, - hva syns dere om serien, er dere fornøyde, noe dere er misfornøyde med, osv?

(nervøs og spent mor!!)

Blafre-serien er kjempefin å se på, men desverre ikke så praktisk til daglig bruk siden bokser etc. ruster så lett. Vi gikk over til plastboks etter at den fine ekornboksen begynte å ruste. Skal innrømme at jeg ikke fulgte vaskerådene helt, og det fikk meg til å innse et matbokser som ikke kan vakes i maskin har ikke plass i en travel hverdag... Ikke vår i hvert fall ;-)

Min generelle erfaring med bokser av denne typen, er at det skal lite til av fukt før de ruster.

Skrevet

Og jeg som har gått til innkjøp av 3 matbokser, 1 koffert og 3 drikkeflasker :/ Håper de holder (kanskje hvis jeg er flink til å rengjøre de på riktig måte med en gang etter bruk?)

Men drikkeflaskene, er disse greie?

Skrevet

Jeg bruker dem selv om de ruster litt - det er jo ikke frlig, og synes egentlig det er litt sjarmerende :)

Hvis du følger vaskerådene, ruster de ikke.

De bulker lett, men jeg synes ikke det gjør noe, det er også sjarmerende!

Men du, 4 matbokser og 3 flasker, du gleder deg veldig, du :)

Skrevet

Ja, hehe, jeg må si jeg gleder meg kjempemasse på snuppas vegne til barnehagestart, det har hun kjempe godt av! :) Hun blir to år da hun begynner, fikk ikke plass før desverre..

Er generelt spent på alt som har med barnehage å gjøre, masse spørsmål og tanker rundt det, men tenker nok mest på det med mat og drikke - at hun får nok av det, og dermed syns jeg slik som Blafre serien er veldig søtt og sjarmerende, så har veldig lyst til å bruke det i barnehagen :)

Både superspent og veldig beskymra! hehe - men går nok bra :-)

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Vi vasker matboksen med vann og zalo og lar den stå å renne av seg og tørke. Flaska har jeg mange ganger vasket i maskinen.

Bruker flaska mye i barnehagen og matboksen av og til. Har han frukt eller lignende med er den som regel i en egen liten plastboks inni.

Aldri opplevd rust og visste ikke om at disse hadde spesielle vaskeråd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...