Gå til innhold

Ved planlagt keisersnitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får man ha babyen hos seg etterpå da?

Er livredd for at nestemann blir tatt fra meg slik som sist. Da var det haste ks, så det måtte selvfølgelig bli slik :) pga kuvøse,gulsott, blodsukker og div tok det en uke før jeg fikk ha han på rommet mitt.

Denne gang kommer jeg til å be om å få planlagt keisersnitt dersom det er mulig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på sykehuset. På Riksen og Ullevål får du hvertfall ha de hos deg etterpå så lenge alt går bra. Da ligger de på brystet hele tiden. Praksisen varierer fra sted til sted da, så hadde jeg vært dge hadde jeg spurt på sykehuset, og er det ikke vanlig der ville jeg bedt om at det ble gjort slik med deg. Er jo ingen medisinsk grunn til å ta fra mor barnet. Far kan ha ansvar for å passe på at barnet ikke faller ned o.l om du plutselig skulle bli dårlig (lite sannsynlig, men dte er sånt legene må tenke på)

Skrevet

Jeg hadde planlagt keisersnitt sist. Hadde placenta previa (morkaken sperret foran livmoren) så jeg hadde ikke noe alternativ.

Keisersnittet gitt veldig fint siden alt var planlagt og legene var utrolig flinke. Dette var på Haukeland. Etter inngrepet fikk jeg ha min datter på brystet mitt i noen minutter. Men da de skulle sy meg sammen igjen ble hun med pappaen sin på veiing og måling. Han synest dette var fantastisk og snakker ennå om at det var han som hadde henne i starten og at det var en flott opplevelse som førte far og datter tett sammen. Etter at jeg var sydd sammen fikk jeg igjen holde datteren min litt (10 min ca), men så skulle jeg på oppvåkningen, og dette tok ca 3 timer. I denne tiden var vår datter igjen med pappaen sin og hadde det trygt og godt der. Etter oppvåkning ble vi alle gjenforent.

Skulle gjerne hatt henne med meg hele den tiden, men jeg vet at hun hadde det fint og jeg prøvde å bruke tiden til å sove og slappe av. Kroppen hadde tross alt akkurat vært gjennom en stor operasjon og trengte hvile. Alt i alt synes jeg at sykehuset la til rette for å gjøre det beste ut av situasjonen.

Nå er jeg 36+6 og snart klar for ny fødsel. Denne gangen håper jeg at alt går som "normalt" og at jeg kan ha en vanlig fødsel. Selv om alt gitt fint ved mitt planlagte keisersnitt for snart to år siden, har jeg siden følt at jeg har blitt snytt for en fødsel og jeg ser frem til å få oppleve hvordan det egentlig skal være.

Lykke til, enten det blir keisersnitt igjen på deg Knertens mamma, eller det blir vanlig fødsel.

:-)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke ha baby hos meg etter ks. Var ikke bevisst på dette på forhånd, for da ville jeg "mast" om det. Dette var i Fredrikstad...

Skrevet

Takk for at dere deler deres erfaringer! :) håper alt går bedre denne gangen, men da er jeg litt mer forberedt på hva som skjer. Er det planlagt så bevarer man forhåpentligvis litt mer kontroll over situasjonen vil jeg tro.

Lykke til med neste fødsel Bennie82, flott at du velger "vanlig" fødsel :) . Jeg har fått helt skrekken, så det er totalt uaktuelt for meg. Da får h*n bli der inne ;)

Skrevet

Jeg har hatt to planlagte ks og har hatt mine babyer hos meg med en gang. Føst i ca 20 min mens jeg ble sydd igjen. Så ble babyen tatt med på et annet rom med pappaen. D er litt kaldt på operasjonsrommet, så er bedre for babyen og inn i et varmere rom og. Og da jeg lå på oppvåkningen (et sted man må være i i min 2 timer) så kunne jeg ha babyen min der hele tida. Så snakk med jordmora eller legen din om hvordan d blit gjort på ditt sykehus.

Skrevet

Jeg har hatt 2 haste snitt, begge gangene fikk jeg ha dem på brystet med en gang, skal ha planlagt nå i sept, så regner med at jeg får det da også.. Dette var på fredrikstad..

Skrevet

Jeg fikk ha han på brystet, men så tok de han med ut mens jeg ble sydd og lå på oppvåkninga:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...