Rivjernet Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Når mener du det er "greit" at barna får mobil? Har en 6-åring og er veldig usikker på hva jeg syns. Det er mange gode grunner både for og imot...
Gjest Heartbroken Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Når behovet melder seg, tenker jeg. Og da er det selvsagt foreldrene som må se behovet
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Min er 7 og har fått ene og alene fordi vi ikke har hustlf. Får ikke ta den med ut, den ligger her hjemme
Rivjernet Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2012 Når behovet melder seg, tenker jeg. Og da er det selvsagt foreldrene som må se behovet Behovet er jo i aller høyeste grad tilstede.. Han er ute og farter hver ettermiddag. Så det hadde jo vært greit og få tak i han...
nerdybirdy Skrevet 4. mai 2012 #6 Skrevet 4. mai 2012 min fikk da han sluttet på SFO, for vi har ikke hjemmetelefon. Han var da alene hjemme flere timer. Vi har ikke hjemmetelefon, så det var viktig for oss at han kunne kontakte oss eller omvendt. Da han var 6 var han også mye ute å lekte, men vi lagde avtaler som han måtte forholde seg til, og gi beskjed om hvor han var. Jeg synes 6 er for tidlig å få mobil, og at det er viktigere at barn lærer seg å forholde seg til avtaler, men det er du som mor som bestemmer
Rivjernet Skrevet 4. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2012 min fikk da han sluttet på SFO, for vi har ikke hjemmetelefon. Han var da alene hjemme flere timer. Vi har ikke hjemmetelefon, så det var viktig for oss at han kunne kontakte oss eller omvendt. Da han var 6 var han også mye ute å lekte, men vi lagde avtaler som han måtte forholde seg til, og gi beskjed om hvor han var. Jeg synes 6 er for tidlig å få mobil, og at det er viktigere at barn lærer seg å forholde seg til avtaler, men det er du som mor som bestemmer Jeg er igrunn helt enig med deg! Jeg blir nok litt påvirket av at "ALLE" de andre barna har mobil...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #8 Skrevet 4. mai 2012 Min fikk da han var 6 år. En kontanttelefon til 300 kr. Og vi har frifamilie slik at han kan ringe meg og pappa'n hans når han vil. Hos oss har det gått kjempe fint med mobil i så tidlig alder. Vi var klare med regler før vi kjøpte den, men det trengte vi ikke. Han var ikke så interessert i mobilen som vi trodde han skulle bli. Maser ikke om å få ringeminutter og han går ikke med den hele tiden. Han har med seg mobil på skolen på lydløs, for han har begynt å gå hjem alene etter skolen. Han har aldri ringt eller brukt mobilen iløpet av skoletiden. Så vi er veldig glade for at det har gått så fint å gi han sin egen tlf.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mai 2012 #9 Skrevet 4. mai 2012 Mine eldste var henholdsvis 8 år og 7 år da de fikk sin første mobil. 7 åringen bruker sin veldig lite og sjeldent, men det er greit dersom han er litt alene hjemme eller skal langt unna hjemmet slik at vi får tak i ham. Eldstemann (som nå er 9,5 år) bruker sin en god del mer, men likevel ganske lite. Begge fikk 250 kr på dem (kontantkort) da de fikk dem, og de har begge masse igjen av de pengene enda. Nå har jeg fri familie med dem da, og de med hverandre, men likevel. Bare husk at du sperrer mobilen for å kunne kjøpe spill fra den! Vil tro minstegutten og vesla kanskje får allerede som 6-åringer. Er pussig med det der når eldre søsken har ting, så får gjerne yngre det tidligere Når jeg ser hvor lite de blir brukt uansett, så tenker jeg at det ikke er så farlig med tanke på stråling osv. Stort sett ligger den jo bare på kommoden.
nerdybirdy Skrevet 4. mai 2012 #10 Skrevet 4. mai 2012 min fikk da han sluttet på SFO, for vi har ikke hjemmetelefon. Han var da alene hjemme flere timer. Vi har ikke hjemmetelefon, så det var viktig for oss at han kunne kontakte oss eller omvendt. Da han var 6 var han også mye ute å lekte, men vi lagde avtaler som han måtte forholde seg til, og gi beskjed om hvor han var. Jeg synes 6 er for tidlig å få mobil, og at det er viktigere at barn lærer seg å forholde seg til avtaler, men det er du som mor som bestemmer Jeg er igrunn helt enig med deg! Jeg blir nok litt påvirket av at "ALLE" de andre barna har mobil... Lett for Nesten alle i hans klasse hadde fått mobil, så han var sent ute...... Men han er en rotete liten fyr, så stolte ikke på at han kunne ta vare på den før det.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #11 Skrevet 4. mai 2012 min fikk da han sluttet på SFO, for vi har ikke hjemmetelefon. Han var da alene hjemme flere timer. Vi har ikke hjemmetelefon, så det var viktig for oss at han kunne kontakte oss eller omvendt. Da han var 6 var han også mye ute å lekte, men vi lagde avtaler som han måtte forholde seg til, og gi beskjed om hvor han var. Jeg synes 6 er for tidlig å få mobil, og at det er viktigere at barn lærer seg å forholde seg til avtaler, men det er du som mor som bestemmer Jeg er igrunn helt enig med deg! Jeg blir nok litt påvirket av at "ALLE" de andre barna har mobil... Lett for Nesten alle i hans klasse hadde fått mobil, så han var sent ute...... Men han er en rotete liten fyr, så stolte ikke på at han kunne ta vare på den før det. Det er min også. Roter stadig bort ting. Men akkurat mobilen tok han veldig godt vare på. Visste hele tiden hvor den er.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #12 Skrevet 4. mai 2012 De kommer til å få det når vi ser nytten i det. Så blir det regler for hvordan og når den skal brukes. Ser ingen grunn til at det skulle bli et problem å ha en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå