Gå til innhold

Jobbet dere helt frem til uke 37?

Anbefalte innlegg

Skrevet

merker jeg begynner å bli veldig sliten og lurer på hvor vanlig det er å orke jobben helt frem til permisjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobbet hele veien ja. Fikk tilrettelegging så jeg fikk kontorjobb istedenfor gatejobb, som politi, og det hjalp veldig. Og siden jeg ikke hadde noen bekkenplager så var det å sitte på kontor helt greit for meg.

Skrevet

Første gang ble jeg 50 prosent sykmeldt de siste ukene, og gikk ut i ferie i uke 35 tror jeg. Fødte på sensommeren, så tok ut bittelitt ferie før permisjonen startet.

Andre gang jobbet jeg til permisjonen startet, men var 30 prosent sykmeldt på slutten.

Skrevet

Jeg jobbet helt frem, men bare 50% de siste ukene. Strengt tatt jobbet jeg vel litt helt frem til dagen jeg fødte, men da bare rundt 20%.

Skrevet

Ja, jobbet 100% med noe tilrettelegging frem til permisjonsstart. Men hadde ferie da jeg var i uke 33 og 34, samt avspaseringsuke innlagt i turnusen min da jeg var i uke 36. Så jeg jobbet jo kun en arbeidsuke på 38 timer (da jeg var i uke 35) etter uke 33. Og ja, det er tungt på slutten!

Skrevet

Jobbet noen timer mindre fra uke 28 ( Butikkjobb) men jobba helt ut ja.

Skrevet

Jobbet 100% frem til permisjonstart i begge svangerskapene. Har kontorjobb med fleksitid, hadde nok ikke klart det hvis jeg hadde hatt en jobb som krevde at jeg sto mye.

Skrevet

Var 100% sykemeldt fra uke 20 begge ganger. Bra jeg hold ut så lenge syns jeg.

Hadde ekstrem svangerskaps kvalme og en kronisk sykdom jeg ble verre av +++

Skrevet

Første svangerskap jobbet jeg 100% hele veien. Har veldig fleksibel jobb med litt kontorarbeid og litt treningstimer.

Denne gangen har jeg også hatt treningstimer i tillegg til kontorarbeid, men kun jobbet 60% siste 1 1/2 mnd før permisjon.

Skrevet

Nei! Med storesøster var jeg sykemeldt fra starten pga kvalme og oppkast. Så jobbet jeg noen uker (nattevakt med morgenstell) og fikk bekkenløsning. Da ble jeg sykemeldt igjen ut svangerskapet.

Med lillebror jobbet jeg bare såvidt. Tror det er snakk om dager heller enn uker. Hadde veldig vondt i ryggen og var sykemeldt for det når jeg ble gravid. Slet med bekkenet allerede fra uke 9. Jobbet fremdeles som nattevakt og hadde ikke sjans verken på kveld eller natt med min jobb.

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ble sykmeldt i uke 13 pga "kvalme" og slapphet.

Var 100% sykmeldt til jeg fødte.

Skrevet

Jobber hele graviditeten, på bensinstasjon, frem til 3 uker før termin.

Gikk på skole samtidig, og gikk der til jeg fødte.

Hadde ikke taklet å blitt sykemeldt, da jeg var avhengig av å ha noe å gjøre hele tiden.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har vært superkvalm i mine tre tidligere svangerskap og ikke hatt sjans til å jobbe noe etter ca uke 6.

Men denne gang er jeg litt bedre, og jobber nå 40 %. Håper å klare det helt frem denne gangen og at jeg kan få kose meg litt med magen og ikke bare vente på at det skal ta slutt ;)

Skrevet

Var sykemeldt i 1 og 2 trimester, så jobbet fra uke 28 og frem til uke 37. Deilig å komme seg ut og jobbe når man har lagt rett ut på sofaen med ei bøtte de siste ukene.. :P

Var mye bedre og friskere i 3tri og de siste ukene enn jeg hadde vært.

Skrevet

Følte for å trykke "liker" her, men feig som jeg er, ville jeg da avslørt at jeg mistenker mange for å ha litt lav arbeidskraft i forbindelse med svangerskap (og kanskje ellers også...)

Skrevet

Første svangerskapet skrev jeg masteroppgave og leverte den 2 uker før termin. Andre svangerskap jobbet jeg 100 % til permisjonsstart. Var veldig kvalm de første ukene pluss at jeg hadde vondt i ryggen og syntes det var tungt på slutten, men var ikke borte fra kontorjobben min likevel. Har ganske høy terskel for å være borte fra jobb.

Skrevet

Følte for å trykke "liker" her, men feig som jeg er, ville jeg da avslørt at jeg mistenker mange for å ha litt lav arbeidskraft i forbindelse med svangerskap (og kanskje ellers også...)

Lav arbeidsmoral skulle det stå...

Skrevet

Selvfølgelig ikke??? Hva er det for et svar?

Skrevet

jobbet 100% ++ turnus frem til ca uke 32, da kastet jeg inn håndkle og gikk hjemme med vondt bekken og prøvde å bli venn med krykkene frem til fødsel..

Skrevet

Jeg har dessverre ekstrem svangerskapskvalme (fra uke 6) og går ned i vekt, svimmel og kvalm og tappet for energi. Ikke sjans til å gå på jobb når man ikke klarer å lage mat eller spise. Mannen min tar seg av barna og huset mens jeg ligger nede for telling. I de forrige svangerskapene har jeg vært delvis og helt sykmeldt pga det samme+bekkenløsning og krykker og denne gangen risikosvangerskap i tillegg. Skulle ønske jeg kunne jobbe, være frisk og sunn gravid, og misunner alle som har lette svangerskap. Vil ikke si jeg har dårlig arbeidsmoral, er aldri borte fra jobben når jeg ikke er gravid. Men det har stoppet seg selv når jeg kaster opp hele tiden på jobb og til slutt må legge meg ned og gå hjem....

Gjest Heartbroken
Skrevet

Selvfølgelig ikke??? Hva er det for et svar?

Det er nok et svar man gir når man prøver å provosere litt, tror jeg ;)

Skrevet

Ja, null problem. Jobbet 100% helt frem. Har kontorjobb.

Skrevet

Jobbet helt frem tIl 35 med forrige, men nå er jeg inne på tanken å kaste inn håndkleet. Er uke 32, er sykepleier og jobber nå 50% turnus. Mye tunge stell, løft og veldig mye ståing så nå begynner det å bli veldig tungt.. Er også sliten og sover dårlig om natten. Men føler meg Som ei pyse dersom jeg drar til lege og spør om sykmelding...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...