Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har en sånn bilstol. Når er det lurt å bytte bilstol til større? Snuppa er nå 6,5 mnd og synes allerede ho har blitt for stor til den... Ho har ganske lange bein for alderen... Noen som kan hjelpe og gi tips?
Blabb00 Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Mini var 8 mnd.. Og hadde ikke byttet noe fortere vertfall
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Ok Takk for svar. Det står at den er fra 0-15 mnd. Er kanskje spørst hvor lange barna blir kanskje? Hi
englespire Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 det går hovedsaklig på vekt, og ikke så mye på alder. men om snuppa di er veldig lang så kan det være du må bytte tidligere enn vekten tilsier, men pass da på at stolen du bytter til er godkjent for så små. i veldig mange stoler kan man fjerne noe av "polstringen" uten at det har noe å si for hverken sikkerheten, eller komforten, men som kan sørge for at stolen passer en stund til.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #5 Skrevet 4. mai 2012 Jeg har tatt vekk polstringen for en god stund siden. Ca ett par mnd siden fordi ho hadde vokst ut av den. Ho satt så ukomfortabel men nå sitter ho jo bra i den virker det som men beina hennes er ganske lang og ho kommer borti ryggen til baksetet allerede... Er det bra da? Var det sånn med deres barn også med 6 mnd? Jeg vet at mi snuppa er lenger enn de fleste på samme alderen da.. men har også sett noen som har vært ende lenger da...
Rose04 Skrevet 15. juni 2012 #6 Skrevet 15. juni 2012 Hun er ikke for stor for setet før hun når vektgrensa, som er 13 kg vel, eller når hodet når over ryggkanten. Men hvis ungen er veldig tung kan det kanskje bli for trangt i bredden. At beina rekker utenfor og kommer borti ryggen til baksetet har ikke noe å si. Vi bytta til større sete når mini var 10 mnd ca, men kunne hatt det mye lengre. Mini er nå 1,5 år, 10 kg og 83 cm og jeg prøvde han akkurat i setet, og han passer fortsatt. :-) Skulderbeltet begynner litt nedenfor skuldrene hans, men det har ikke noe å si når setet står bakovervendt. Men det er jo bare å bytte sete når du synes det virker for lite, sålenge hun er over vektgrensa for neste sete.
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 15. juni 2012 #7 Skrevet 15. juni 2012 Vi byttet når jenta var rundt 9 mnd. Hadde da gått å trodd jeg måtte bytte snart siden hun var rundt 5 mnd gammel, men klarte å drøye det litt. Grunnen vår var fordi hun var bred og ble trangt på sidene i setet, og at skuldrene gikk lengre opp enn øverste beltefeste slik at de gikk i en svak bue oppover hvis du skjønner. Det spørs litt på hvilket sete du bytter til, når du bør bytte. Det skal passe med kilo og helst anbefalt alder. Setet vi byttet til var fra anbefalt tidligst 6 mnd (besafe), men ok fra 0 kg. Det anbefales også at de kan sitte selv før du bytter til ny bilstol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå