Gå til innhold

Alkohol og trening etter fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

2 litt usammenhengende spm jeg lurer på :)

Når er det "lov" å ta seg et glass vin etter som helgekos? Tenker ikke fyll, men type et glass til maten og et glass etterpå.

Tenker ikke ift amming da jeg ikke ammer. Men er det noe man må være obs på med tanke på at kroppen har gjennomgått en fødsel?

Og hva med trening - må man vente i 6 uker eller ser man an hvordan man føler seg?

Endret av "mamma har baby i maagen!"
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal vel ikke drikke de første 6 ukene etter fødsel, mest pga amming selvfølgelig, men alkohol gjør også at man blør lettere.

Trening så det verker i musklene skal man ikke gjøre første 6 ukene, men du kan begynne forsiktig likevel. Gå raske turer osv, men vær forsiktig med magemusklene første 6 ukene. Greia er vel å ta det litt gradvis, ikke hiv deg på en hard-core time lik de du tok før du ble gravid 4 uker etter fødselen men jobb deg opp litt. Leddbånd o.l. er fremdeles slakke pga hormonene og det er lett å skade seg ved å ta i for hardt.

Begynn litt pent og øk gradvis på.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Alkohoet ville jeg ventet med til renselsen var over, siden du ikke ammer. Har selv flaskebarn, tok meg to galss vin en kveld her, da hadde jeg fortsatt renselsen, og følte at jeg fikk mye større/mer flytende blødning av de glassene :-/ Så holdt meg på lang avstand etter det, tok en øl en uke etter at renselsen var overstått, og da var det ikke samme følelse, så det er nok det at alkoholdet påvirker blodet ;)

Du kan fint trene litt kort tid etter fødselen, men det ligger nok noe i det #2 skriver her, ta det gradvis, ikke kjør hard trim fra dag 1 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...