Anonym bruker Skrevet 4. mai 2012 #1 Skrevet 4. mai 2012 Jeg begynte på 80 kg for 10 uker siden, og har gått ned til 73... Er superfornøyd! Men, skal ned til 60 kg. De siste tre ukene har jeg imidlertid kun gått ned noen få hundre gram, selv om jeg følger den eksakt samme dietten (eller, dvs, 1200 kcal pr. dag, anbefalt av vektklubb.no).. Jeg har ikke vært noe flink til å trimme, og tenker å gå igang med dette, for å få en kickstart på det hele igjen.. Men.. hvorfor skjer egentlig dette? Er det den berømte spareblussen? Jeg er jo fremdeles regnet som overvektig i forhold til BMI-utreninger, så det burde vel være nok fett å tære på. Hvorfor stopper vektnedgangen opp når jeg gjør eksakt det samme som jeg har gjort de foregående ukene?
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 4. mai 2012 #2 Skrevet 4. mai 2012 Enten sparemoduset som slår inn, eller så er det vel rett og slett det faktumet at kroppen har tilpasset seg kalori inntaket. Men jeg ville nok ikke vært så opptatt av BMI eller vekt, går selv ned i vekt nå (saaaakte men sikkert) og vekta viser at jeg har gått ned fra 97 kg til 94 kg (dette på ca 3 uker) mens målene viser noe annet, for før var jeg 126 cm rundt livet (grøss og gru) nå er jeg 109 cm, det betyr en reduksjon på 17 cm på litt under 3 uker. Og jeg trimmer ikke (har ikke hatt tid til det så langt)
nerdybirdy Skrevet 4. mai 2012 #3 Skrevet 4. mai 2012 Kjære HI. Så flink du har vært! Vet ikke hvordan du legger opp måltidene når du spiser ca 1200 kcal per dag, men hva om du legger inn små måltider mellom frokost-lunsj og lunsj-middag? Ellers ville jeg bare tenkt at dette er et platå, som du eventuelt vil komme forbi særlig om du begynner å trene. Viktigst er at du IKKE mister motivasjonen nå, stå på!
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. mai 2012 #4 Skrevet 4. mai 2012 Det er nok bare et vektplatå. Det er kjipt og irriterende, men gøy når det endelig slipper. Stå på videre! Du har vært kjempeflink!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå